Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Pinsam "miss", hur står det till med utbildningen i USA?


Pocahontas

Rekommendera Poster

Ursäkta rubriken, kom inte på nån bättre just nu men kolla denna "missen"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

frågan löd varför tror du att större delen av Amerikas befolkning inte peka ut

var USA ligger på en världskarta (Atlas)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta rubriken, kom inte på nån bättre just nu men kolla denna "missen"

 

Ursäkta själv, men frågan gällde väl amerikanska skolors kvalite och inte hårfärger?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Är väl ingen nyhet att de är det? Har jag alltid sagt.. (Att blondiner är dumma på riktigt alltså) Fast det finns undantag dock :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta själv, men frågan gällde väl amerikanska skolors kvalite och inte hårfärger?

 

Jo helt rätt, om tjejen varit mörk hade jag naturligtvis varit tvungen att skärpa tilll mig...

 

Så jag ändrar..blondiner är inte alls dumma ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

frågan löd varför tror du att större delen av Amerikas befolkning inte peka ut

var USA ligger på en världskarta (Atlas)

Jag har inte läst pocas länk, men jag tror det är för att de inte har kartor i USA :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte vad som var så speciellt med detta? En osäker tjej som försöker vara korrekt och tillrättalagd och får en fråga hon inte är förberedd på... Svamla kan väl vem som helst göra?

 

Det knepiga med denna historia är att det sitter vuxna människor på Expressen och skriver skiten och att det finns vuxna människor i Sverige som läser den. Det är nog inte bara i USA som utbildningen brister i kvalitet. Obildade människor finns överallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast sättet hon svamlar på är ju nästan uteslutet

undanhållet folk som är på lyran. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte man är så kaxig om man blir uppställd framför en studiopublik och en TV publik på kanske någon miljon tittare. Är man inte van att uppträda inför publik så är det nog ingen konst att få rampfeber och kortslutning i hjärnan om man samtidigt ska svara på frågor diplomatiskt som man lätt skulle svarat på vanligtvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, sant.

Men jag tror att dessa damer har tränat ganska mycket och har en stor vana med dessa framträdanden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här får man bara inte missa i så fall :P Jimmy Kimmel analyserar "missens" svar :hihihi:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol:

 

Witness protection program är enda vägen ur detta för henne, stackarn. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte vad som var så speciellt med detta? En osäker tjej som försöker vara korrekt och tillrättalagd och får en fråga hon inte är förberedd på... Svamla kan väl vem som helst göra?

 

Det knepiga med denna historia är att det sitter vuxna människor på Expressen och skriver skiten och att det finns vuxna människor i Sverige som läser den. Det är nog inte bara i USA som utbildningen brister i kvalitet. Obildade människor finns överallt.

 

Precis. Fast det allra mest beklämmande tycker jag är kommentarerna jag såg på youtube. Riktigt elaka om hur dum hon är. Det påtagliga är (särskilt efter att ha sett TV intervjun med tjejen) hur otroligt mycket inteligentare HON är jämfört med de skribenterna. Hur liten är man inte om man känner sig manad att anonymt klanka ner på henne på internet fr denna sakens skull?

 

Att komma dit hon var i den situationen (tycka vad man vill om "miss tävlingar"), kräver otroligt med vilja och mod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast USA är fullt av stöddiga och uppblåsta kommentarer, tyvärr.

Ibland ger de sig på varandra.

 

Det trista tycker jag är att de har dylika tävlingar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte vad som var så speciellt med detta? En osäker tjej som försöker vara korrekt och tillrättalagd och får en fråga hon inte är förberedd på... Svamla kan väl vem som helst göra?

 

Det knepiga med denna historia är att det sitter vuxna människor på Expressen och skriver skiten och att det finns vuxna människor i Sverige som läser den. Det är nog inte bara i USA som utbildningen brister i kvalitet. Obildade människor finns överallt.

Håller med. Tror nog att de flesta som kritiserar tjejen skulle börja svamla minst lika mycket om dom stod på en scen med kameror och spotlights och publik och en puls på 200 och dessutom en fråga som man tammesjutton inte bara kan svara på rakt av.

 

För övrigt tror jag att frågan bygger på en myt. Jag minns att National Geopgraphic eller nån annan liknande tidskrift hade en gallup för 15-20 år sen men att siffran inte alls var så hög, utan snarare typ 10% eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte vad som var så speciellt med detta? En osäker tjej som försöker vara korrekt och tillrättalagd och får en fråga hon inte är förberedd på... Svamla kan väl vem som helst göra?

 

Det knepiga med denna historia är att det sitter vuxna människor på Expressen och skriver skiten och att det finns vuxna människor i Sverige som läser den. Det är nog inte bara i USA som utbildningen brister i kvalitet. Obildade människor finns överallt.

 

Tack för att jag slipper säga det själv. Man kan nog ställa många frågor till Svensson som är relativt "simpla" som man får dumma svar på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol:

 

Witness protection program är enda vägen ur detta för henne, stackarn. :hihihi:

 

Nejdå...hennes karriär är nu utstakad. Hon har blivit megakändis och kommer att tjäna en miljon dollar på detta (om en slug agent får kontraktet, vilket är troligt - många har säker kontaktat henne redan). [reklam, biroller i teve/film, bok, etc]

Jag gissar att hon nu bygger upp en snabb och kortlivad karriär som "dum blondin" - sedan försvinner hon ur mediabruset med ett fett bankkonto som minne.

Själva händelsen är bortglömd - ja, fullständigt utraderad - från mediabruset och människors medvetande om ca. 170 timmar.

 

Hallelujah!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk som kommenterar klippen på utube har nog en sammanlagd IQ på missens nivå. Verkar vara mest ungar med psykopat tendenser som vill synas genom att mobba på utube. Trist som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller väl med Danne Vendel, dessutom är det en rejält korkad fråga, "Varför tror du"-delen gör ju att det inte går att svara vettigt på frågan, men det var antagligen meningen. Det vettigaste svaret jag kan komma på är "Många människor i det här landet kan inte läsa kartor", men det svaret ger väl inga "miss"-röster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten tankeställare i anslutning till det här:

 

Utan att vi reflekterar över det, så är vi i Sverige ganska duktiga på att "läsa kartor" generellt sett. Vi har "kartor" i varuhus, gallerior, på busshållplatser, i annonser, i skolor och på arbetsplatser och överallt och är väldigt rutinerade i att se planlösningar och anvisningar ur fågelperspektiv.

 

Jag bodde i Vietnam många år. Där är kartor både lite tabu (man gillar inte att publicera kartor p.g.a. dålga erfarenheter sen kriget) och dessutom ganska ofullständiga. Så folk är hemskt dåliga på att begripa en karta när dom emellanåt ser en. Det där med att t.ex. norr är uppåt fattar inte många, och man har väldigt sällan "kartor" på samma ställen som vi ser dom i Sverige. Jag skulle inte tro att max hälften (om ens det) av alla vietnameser skulle kunna peka ut Vietnam på en världskarta.

 

Sensmoral: Visa inte en karta för en taxi- eller cycloförare i Saigon. Då säger han bara "yes, yes" men kör garanterat fel ändå. Säg namnet på gatan eller platsen istället.

 

Kraftigt off-topic..... :whistling: men jag e på svammelhumör.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten tankeställare i anslutning till det här:

 

Utan att vi reflekterar över det, så är vi i Sverige ganska duktiga på att "läsa kartor" generellt sett. Vi har "kartor" i varuhus, gallerior, på busshållplatser, i annonser, i skolor och på arbetsplatser och överallt och är väldigt rutinerade i att se planlösningar och anvisningar ur fågelperspektiv.

 

Jag bodde i Vietnam många år. Där är kartor både lite tabu (man gillar inte att publicera kartor p.g.a. dålga erfarenheter sen kriget) och dessutom ganska ofullständiga. Så folk är hemskt dåliga på att begripa en karta när dom emellanåt ser en. Det där med att t.ex. norr är uppåt fattar inte många, och man har väldigt sällan "kartor" på samma ställen som vi ser dom i Sverige. Jag skulle inte tro att max hälften (om ens det) av alla vietnameser skulle kunna peka ut Vietnam på en världskarta.

 

Sensmoral: Visa inte en karta för en taxi- eller cycloförare i Saigon. Då säger han bara "yes, yes" men kör garanterat fel ändå. Säg namnet på gatan eller platsen istället.

 

Kraftigt off-topic..... :whistling: men jag e på svammelhumör.....

 

kul inlägg. intressant på sitt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kul inlägg. intressant på sitt sätt.

 

Snäll inlägg. Bra på sitt sätt.

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nejdå...hennes karriär är nu utstakad. Hon har blivit megakändis och kommer att tjäna en miljon dollar på detta (om en slug agent får kontraktet, vilket är troligt - många har säker kontaktat henne redan). [reklam, biroller i teve/film, bok, etc]

Jag gissar att hon nu bygger upp en snabb och kortlivad karriär som "dum blondin" - sedan försvinner hon ur mediabruset med ett fett bankkonto som minne.

Själva händelsen är bortglömd - ja, fullständigt utraderad - från mediabruset och människors medvetande om ca. 170 timmar.

 

Hallelujah!

 

Hur kan jag då få vara med på ett dylig program och svamla fel svar? :chockadskeptisk:

 

Mitt bankkonto hälsar att det är med på noterna. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...