Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med SVT Play?


julbingo

Rekommendera Poster

Jag får inte någon bild överhuvudtaget på SVT Play. Jag har installerat Flip4mac wmv, vilket väl är rätt? Jag kan påpeka att jag är en van PC-ägare som nyligen bytt till mac... Så jag är tacksam för hjälp här.

 

Rutan i SVT Play visar gränssnittet från quicktime, men inget spelas upp, varken ljud eller bild... Något tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får inte någon bild överhuvudtaget på SVT Play. Jag har installerat Flip4mac wmv, vilket väl är rätt? Jag kan påpeka att jag är en van PC-ägare som nyligen bytt till mac... Så jag är tacksam för hjälp här.

 

Rutan i SVT Play visar gränssnittet från quicktime, men inget spelas upp, varken ljud eller bild... Något tips?

 

Hur hög fart har du på uppkopplingen?

Om det ä för låg fart på uppkopplingen så gå det inte så bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installera även Perian, skadar inte att ha, om de hjälper dig just i detta fallet är vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Realplayer fungerade riktigt bra t o m på den gamla Powerbook G4/667 som jag hade innan dagens burk. Bäst gick det dessutom om man valde "Extern spelare".

 

Testa dig fram och se vad som kan fungera. Flip4Mac är skit, i alla fall för mig. Det e jättetoppen i 20 sekunder och sen så börjar et hacka och konstra och sen skiter det sig bara.

 

Märkligt att SVT med alla sina resurser inte kan få detta att fungera på ett bra sätt. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SR/SVT borde lära sig att Quicktime fungerar även på PC...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 10mbit, så det borde ju inte vara något problem.. Nu har jag dock upptäckt att det inte fungerar heller på min laptop med Windows XP... Hmm, vad är det som händer här?? Att streama från Kanal 5 fungerar utan problem.

 

Real Player alltså? Trodde knappt det fanns nån som använde det längre. Rekommenderar ni verkligen det som det vettigaste alternativet just nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Real Player alltså? Trodde knappt det fanns nån som använde det längre. Rekommenderar ni verkligen det som det vettigaste alternativet just nu?

För egen del är RP ett nödvändigt ont, och jo det är (i mitt tycke) det vettigaste alternativet för oss Macmänniskor när det gäller att kolla på SVT Play. Tragiskt men sant. Det är inte bra, men det bästa alternativet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem själv när det gäller Mac och SVT Play. Har slutat använda deras inbäddade WMV spelare i webbläsaren och anv Real istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem själv när det gäller Mac och SVT Play. Har slutat använda deras inbäddade WMV spelare i webbläsaren och anv Real istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får bättre resultat när jag kryssar i "Create streaming movies" i Flip4Mac. Annars funkar RealPlayer bäst på min PB G4/867.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SR/SVT borde lära sig att Quicktime fungerar även på PC...

Håller med fullständigt men har efter några brev till webbansvarig förstått att de visserligen är serviceinriktade och egentligen inte vill utesluta någon men har i huvudsak huvudet uppkört i Microsofts.....

 

Om de ska kunna kallas public service så måste de vända sig till ALLA, eller hur? :ThumbsDown:

 

Jag har funderat på att skriva något välformulerat brev till dem igen men har bestämt mig för att Realplayer fungerar tillräckligt bra (ingen bryr sig väl om Windows media alternativet hoppas jag?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SR/SVT borde lära sig att Quicktime fungerar även på PC...

 

Men väldigt dåligt. QT för windows är en katastrof, har alltid varit.

 

(Men det är ju inget vi behöver bry oss om, men det förklarar varför det ser ut som det gör på svt och varför QT är så relativt ovanligt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig förstått på vilket vis QT någonsin skulle ha varit eller är en sådan katastrof i Windows versionen. Har använt den till mycket där och tycker tvärsom att den fungerar betydligt bättre än exempelvis Windows mediaspelaren.

 

Högerklicka på en film och välj QT att spela upp den med och filmen spelas minst lika bra.

Öppna en ljudfil med Windows mediaspelare, exportera till ett annat format och lycka till med att hitta var resultatet finns någonstans....

 

Kan det möjligtvis inte vara så att plattformskriget har påverkat folks omdöme om mjukvara från alternativa plattformar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...