Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macintosh HD-ikon slutat visa ledigt minne


chuloo

Rekommendera Poster

Min Macintosh HD-ikon på skrivbordet har slutat att visa hur mycket minne som är ledigt. Kommer dock inte ihåg vad jag gjorde som orsakade detta. Har testat att högerklicka på skrivbordet och välja "Visa visningsalternativ" och sen bocka av och på "Visa info om objekt" utan resultat. Har även testat att starta om datorn.

 

Nån som har något förslag? :fundersam:

post-12639-1188503323_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledigt minne?

Menar du inte ledigt HD utrymme?

Jo, menade förstås ledigt hårddisksutrymme :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Letade i VersionTracker på memory, hittade tre som kan vara något av de Du användt. MemoryStick, MenuMeters eller Memory Usage Getter?????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Letade i VersionTracker på memory, hittade tre som kan vara något av de Du användt. MemoryStick, MenuMeters eller Memory Usage Getter?????????

Tack för ditt svar! Men jag tror att du kan ha missuppfattat mig lite.

Jag var nog inte så tydlig i min formulering, så jag gör ett nytt försök. :)

 

Jag har tidigare fått så att man kan se Macintosh HD's kapacitet samt ledigt hårddisksutrymme genom att högerklicka på skrivbordet --> "Visa visningsalternativ" --> bocka för "Visa info om objekt". Resultatet ska se ut som bilden nedan. (Från en gammal skärmdump)

 

Just nu står det bara Macintosh HD's kapacitet, dvs 92,84 GB.

 

Tacksam för fler förslag. :)

 

EDIT: glömde bifoga bilden :)

post-12639-1188549023_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar! Men jag tror att du kan ha missuppfattat mig lite.

Jag var nog inte så tydlig i min formulering, så jag gör ett nytt försök. :)

 

Jag har tidigare fått så att man kan se Macintosh HD's kapacitet samt ledigt hårddisksutrymme genom att högerklicka på skrivbordet --> "Visa visningsalternativ" --> bocka för "Visa info om objekt". Resultatet ska se ut som bilden nedan. (Från en gammal skärmdump)

 

Just nu står det bara Macintosh HD's kapacitet, dvs 92,84 GB.

 

Tacksam för fler förslag. :)

 

EDIT: glömde bifoga bilden :)

Kul grej. så här såg det ut. Ser att raden inte får med allt. Macintosh HD har 168,42 Gb ledigt, det var bara 2an som kom med.

 

 

 

Med Vänlig Hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul grej. så här såg det ut. Ser att raden inte får med allt. Macintosh HD har 168,42 Gb ledigt, det var bara 2an som kom med.

 

 

 

Med Vänlig Hälsning

Olli

Om du ändrar storleken på typsnittet till 10 eller 11 tror jag allting får plats. :)

 

Ingen som vet vad som har hänt min dator? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ändrar storleken på typsnittet till 10 eller 11 tror jag allting får plats. :)

 

Ingen som vet vad som har hänt min dator? :fundersam:

 

Vet inte hur du skall lösa ditt problem men det hjälper inte att ändra typsnitt för att allt skall få plats, nån som vet hur man löser det ? Är rätt käckt att kunna se hur mycket plats man har kvar på sina shares på servern osv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...