Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jag blir utslängd från Explorer när jag kör Parallels


MacZapp

Rekommendera Poster

Installerade Parallels på min MacBook igår. Tidigare har jag kört XP på en trial-version av VM-ware och tyckt att det funkat bra, men eftersom jag blivit rekommenderad Parallels så bestämde jag mig för att köpa en produktnyckel och nu är jag igång.

 

Jag använder det bara för att kunna uppdatera en hemsida till en jobbgrej och det har funkat bra tidigare med VM Ware. Nu när jag öppnar Explorer så stänger den av efter några minuter.

 

Jag kom på att jag kanske skulle uppdatera Windows och aktivera det och när jag gjorde det fick jag meddelande om att mitt SN var redan använt. RIngde MS och fick en ny, men samma sak fortfarande.

 

Är det någon som vet vad problemet är?

 

Tacksam för snabba svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det ingen som varit med om nåt liknande problem? Vad ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det Explorer som stänger ner, eller hela Windows som dör? Om det bara är explorer kansek du ska uppdatera till 7:an om du inte gjort det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara Explorer och jag har testat att uppdatera, men det är samma sak ändå. :deppig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar väldigt konstigt. Dör det bara utan någon varning, eller blir det en sån där "Explorer har utfört en förbjuden åtgärd..." ? Kanske ska prova att installera om Windows annars :sorry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den dör bara...... Men nu har jag testat att logga in mig som gäst istället för administratör och då funkar det. Förstår ingenting, men huvudsaken att det funkar i alla fall :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den dör bara...... Men nu har jag testat att logga in mig som gäst istället för administratör och då funkar det. Förstår ingenting, men huvudsaken att det funkar i alla fall :-)

Det verkar väldigt skumt :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade Parallels på min MacBook igår. Tidigare har jag kört XP på en trial-version av VM-ware och tyckt att det funkat bra, men eftersom jag blivit rekommenderad Parallels så bestämde jag mig för att köpa en produktnyckel och nu är jag igång.

 

Jag använder det bara för att kunna uppdatera en hemsida till en jobbgrej och det har funkat bra tidigare med VM Ware. Nu när jag öppnar Explorer så stänger den av efter några minuter.

 

Jag kom på att jag kanske skulle uppdatera Windows och aktivera det och när jag gjorde det fick jag meddelande om att mitt SN var redan använt. RIngde MS och fick en ny, men samma sak fortfarande.

 

Är det någon som vet vad problemet är?

 

Tacksam för snabba svar.

ett litet tips pröva mozilla firefox det är en annan jätte bra webläsare ifall du inte får igång intrenet explorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den dör bara...... Men nu har jag testat att logga in mig som gäst istället för administratör och då funkar det. Förstår ingenting, men huvudsaken att det funkar i alla fall :-)

sen ibland kan man få problem om man loggar in med administratör, större skanns att få virus och så (på windows) sen kan det vara en bugg att det inte funkar när man loggar som administratör, sen annan sak så kanske det blev problem med paralells som inte tyckte om administratör och internet explorer.

 

suck datorer är knäppa ibland man vet aldrig vad de kan hitta på :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...