Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apropå sektstämning..


bach

Rekommendera Poster

Kan man inte bara konstatera att macen inte duger till allt arbete? Och att det därför kan kännas berättigat att säga att det är en dålig dator för vissa uppgifter. Det finns en norm i samhället just nu som innebär att det finns wintel-maskiner överallt.

 

Som det var uppe i en tråd igår, innan det blev låst:

Man måste vara god mot sin arbetsgivare och inte göra onödiga saker på arbetstid.

Detta innebär att man inte heller ska bråka om plattform att jobba på, om företaget/skolan använder XP genomgående. Varför ska man då krångla till det och köra *nix?

 

Mina lärare gjorde massor av fel under mina 12 år i skolan. Men inte har man känt behov av att gråta ut på internet.

 

ALLA människor gör fel någongång, respektera detta. Om man måste haka upp sig på småsaker mister man allt det roliga här i livet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Fick häromdagen en kommentar av en kollega när jag lite skämtsamt försökte påpeka att det problem han hade inte inträffat med en Mac.

-Kör du Mac, är inte de lite efter?

 

Vad svarar man på en sån fråga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Fick häromdagen en kommentar av en kollega när jag lite skämtsamt försökte påpeka att det problem han hade inte inträffat med en Mac.

-Kör du Mac, är inte de lite efter?

 

Vad svarar man på en sån fråga?

 

Man trar en lång föreläsning som i slutändan resulterar i konstaterandet att han är lite efter...

Jag har råkat ut för nästan samma sak, han som pratade med mig fattade nog inte riktigt vad som hänt... men han såg rätt överkörd ut, det tog nog ett tag innan han kom fram till att jag idiotförklarat honom. Det är dom smygande förolämpningarna som är bäst. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick häromdagen en kommentar av en kollega när jag lite skämtsamt försökte påpeka att det problem han hade inte inträffat med en Mac.

-Kör du Mac, är inte de lite efter?

 

Vad svarar man på en sån fråga?

Man upprepar att de problem han haft inte hade inträffat med en Mac. + att man kan göra i princip allt som går att göra på en Windowsburk...

 

Samma sak hände när sonen köpte en iMac i höstas. Hans mor var tveksam och frågade om Word - finns det till Mac. Jag kunde då lägga till att inte bara hade jag kört utan virusprogram sedan 1996 (när jag köpte min första Mac), jag hade också kört MS Word lika länge...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick häromdagen en kommentar av en kollega när jag lite skämtsamt försökte påpeka att det problem han hade inte inträffat med en Mac.

-Kör du Mac, är inte de lite efter?

 

Vad svarar man på en sån fråga?

 

-Vista går snabbast på MacBookPro. (OK... jag vet att man kan diskutera testet. Men ÄNDÅ...)

-Ett stort antal kunniga i databranchen anser att Leopard är minst lika bra som Vista. Ett antal anser att det är bättre..

-Virusfrihet

-Du kan köra BÅDE Win och OS X på en Mac. Går inte på en PC.

 

=vem är egentligen efter......?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick häromdagen en kommentar av en kollega när jag lite skämtsamt försökte påpeka att det problem han hade inte inträffat med en Mac.

-Kör du Mac, är inte de lite efter?

 

Vad svarar man på en sån fråga?

 

"Va? Kör inte du Mac? Är inte du lite efter?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lärare får inte uttala sig om vilka politiker denne röstar för, för att inte påverka ungdommarna.

Varför skulle det vara annorlunda i märkesval?

 

Skulle hjälpa min flickvän med hennes macbook och nån jätteonödigt fysik program. Å läraren sa åt oss att vi skulle instalera windows på "skitmaskinen". Då jag frågade varför dom standarserat till pc så blev svaret "För ingen använder Mac lr linux idag, det e helt ute". Efter lite fixande så gick programet bra mycket snabbare på Macbooken (2,16ghz 2gigram) än vad den gick på deras vista-skräpburk. Och då kan man tillägga att Vista burken hade liknande speccs och var använd vid 3-4 tillfällen.

 

Uppmuntra din dotter att visa läraren hur mycket bättre macen är.

 

Och sen ge läraren en sjujäkla reprimand för hur hon behandlar ungdomar. En unge på 9 år ska inte bli trakaserad av sin lärare inför en hel klass. Om läraren tror att macen blir ett problem i elevens skolgång så ska det tas med föräldrarna när eleven i fråga är runtomkring 9 år.

 

Mvh

John Areschoug

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
Låter som om teknikerna i Göteborg stad inte kan konfigurera Citrix ordentligt... Ska ju funka på alla plattformar inkl OSX, Linux, Mobila OS.. mfl.

Pluggar Citrix just nu, har installerat en Win2003 server med Citrix i Paralells och kan koppla upp mot den med OSXklienten utan några problem :)

Jo, troligen är det dåliga tekniker, kan nästan lova att man på 1 halvtimme kan trixa fram alla lösenord etc. till alla konton i Gbg :P

 

I vilket fall har de lagt ner tjänsten (av vad jag har kunnat förstå) sedan mitten av november ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...