Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

OS X startar inte, men Windows funkar


buse

Rekommendera Poster

Hejsan!

Min Macbook stängde helt plötsligt av sig efter att ha tagit lång tid på sig att ladda några nya sidor på nätet. Nu vill den inte starta upp OS X alls. När jag försöker starta så får jag upp "plinget", äpplet blir synligt och "klockan" under äpplet roterar i 20-30 sekunder, sen stängs allting av.

Jag installerade Bootcamp, så denna topic skriver jag på det instabila Windows. icon1.gif Att det går att köra Windows borde väl tyda på att det inte är något mekaniskt fel på hårddisken, eller? Men vad kan man göra åt problemet? Tack för all hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

prova starta upp med installtionsskivan och kör repararera skiva och reparera skivbehörigheter från skivverktyg på den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev det så efter att du installerade Bootcamp?

Nix, jag bootcampade för ungefär två månader sedan så det borde inte ha med det att göra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg ingen annan möjlighet än att använda Arkivera o Installera. Så nu fungerar det någorlunda, men det är fortfarande struligt; ibland tar det mycket längre tid att starta ett program, ibland tar det längre tid att avsluta ett program med flera andra bekymmer.

Så jag tänkte att jag tyvärr är det kanske bäst att formatera om hela datorn. Därför behövde jag bränna ner en del musik, film o dylikt som ligger på hårddisken till DVD(borde gjort back-up, kanske?). Men när jag försöker bränna så avbryts bränningen efter en stund med ett felmeddelande om att det är fel på vissa filer och skivan matas ut och blir obrukbar. Felmeddelandet är Felkod -36, men vad det betyder vet jag inte. Någon som begriper vad som händer med min Mac, som jag var så förtjust i bara för en vecka sedan. Just nu är det så mycket problem så jag blir alldeles trött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...