Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Belkin Switch2 for Mini


empa81

Rekommendera Poster

Jag har en sån,

jag har inte testat att ghosta något, men det är bara två problem som jag har upptäckt.

När man switchar till ex en pc, tar det en stund innan mus och tangentbord börjar fungera, switch tillbaka till macen fungerar klockrent och mus/tngtbrd fungerar samtidigt som bilden kommer upp.

Det andra problemet är när man installerar om Windows, då hoppar switchar bilden och man ser macens skrivbord, helt ologiskt...

Annars fungerar den klockrent, går att ställa in att knappa in ett kortkommando, så switchar den över automatiskt till den andra datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också en sådan, och det värsta problemet med den har varit då jag installerade Ubuntu på min ena mac. Då får switchen fnatt när man kopplar ihop den mellan Macen och Mac-datorn med linuxet. (Den hoppar helt enkelt fram och tillbaka så fort någonting händer på den ena datorn..)

Det finns inte heller någon programvara för Ubuntu(ganska förståeligt..) på installations-cdn, så det går inte att få datorn att fatta på det sättet. Ska prova att installera .exe-filen med wine.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...