Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Elakt Photoshop


Liksmaskaren

Rekommendera Poster

Hej hopp!

 

Mitt Photoshop CS har blivit tokigt. När jag trycker på ALT för att få fram färgknyckarn så väljer den bakgrundsfärg istället för förgrundsfärg.

 

Vad kan det vara för fel?

 

Jo, ett annat lite småirriterande problem jag har är när jag ska zooma in och ut ibland så kommer jag till hjälpen istället. Det brukar rätta till sig efter att man zoomat lite med förstoringsglaset eller med ALT+APPLE+SPACE och APPLE+SPACE. Men ALT och + eller ALT och - vill inte vara med.

 

Skulle bli jätteglad om jag kunde få hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu minns jag inte exakt skillnader i versioner (CS1 var ju ett tag sen för mig, kör numera CS3), men visst kan man själv bestämma de flesta snabbkommandona redan i CS? I CS3 kan man ju själv välja kommandon för nästan varje händelse. Kolla längst ned i "Edit-menyn" om det inte finns ett val för att sätta egna snabbkommandon (eller var det bland "Inställningar" i CS?). I så fall kan du ju ställa kommandona som du vill ha dem.

 

I vilket fall som helst har "alt minus" och "alt plus" aldrig (?) varit standardkommandon för att zooma i Photoshop, det är "cmd-minus" och "cmd-plus".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det stämmer. Jag skrev lite fel där.

Det enda jag kunde välja där var vilka knappar jag vill ha verktygen på. Jag har aldrig varit inne där och grävt tidigare, så jag borde ju inte ha kunnat förstöra någonting (tycker jag i alla fall).

 

Så jag måste trycka X efter varje gång jag valt färg i framtiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...