Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur öppnar man pkg filer?


shs

Rekommendera Poster

Vet någon hur man öppnar en pkg. fil (iidsetup.pkg)? har testat med stuffitexpander, unarchiver och unrarx, inget funkar......

 

//shs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Sidospår: Komma åt en pkg-fils innehåll kan man köra med det smarta programmet Pacifist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter knepigt att det inte fungerar. Du ska alltså bara dubbelklicka på filen i det här fallet! Det är inte ett typiskt packat arkiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket möjligt, det enda som händer när jag dubbelklickar är ett fönster med "kunde inte öppna iidsetup.pkg" och med unarchiver "The contents of the file iidsetup.pkg can not be extracted with this program". Antar att det bara är till att bråka med telia, puh.

 

//shs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nejnejnej. Inte ring Telia, det är inte deras fel. (Om nu inte flen kommer från dom vill säga)

 

Testa att ladda hem den igen och kasta den gamla i papperskorgen och pröva.

 

Att unarchiver inte kan "packa upp" den är inget konstigt eftersom det inte är en packad fil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Höll på med och grejade med detta ett bra tag innan jag löste det. Här kommer ett förslag.

"Högerklicka" på filen (iidsetup.pkg.tar.gz om det är den) och välj "öppna med" operativsystemets program dvs BOMArchiveHelper så funkar det nog.

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet någon hur man öppnar en pkg. fil (iidsetup.pkg)? har testat med stuffitexpander, unarchiver och unrarx, inget funkar......

 

//shs

Filer av typen .pkg ska öppnas med programmet "Installeraren".

 

Det kan du göra på två sätt:

1) Högerklicka på filen (ctrl-click om du saknar högerknapp), välj öppna med, välj installeraren.

2) eller, markera filen med ett klick, välj menyn Arkiv -> Visa info. Kolla under rubriken "Öppna med" att du valt "Installeraren". Passa på att klicka på knappen "ändra alla..." också när du ändå är där så är problemet borta för gott.

 

(Jag fick in en dator från en kund där filer av typen .mpkg öppnades av iTunes... laddade ner programmet på nytt, för jag trodde det var trasigt :) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...