Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte starta OS X!


marcus_nyberg

Rekommendera Poster

marcus_nyberg

Hej,

 

hjälp hjälp hjälp! jag kan inte starta min dator.

 

jag installerade bootcamp och när jag första gången kom in i windows gick det inte att röra muspekaren så jag startade om. sedan dess har jag inte kunnat komma in i osx.

 

när jag väljer osx får jag upp att datorn måste startas om på en gång även om jag sätter i startskivan får jag upp samma meddelande.

 

jag försökte komma in i windows igen men fick samma fel då och när jag satte i windowsskivan och försökte formatera bort windowspartitionen och lägga in igen så får jag bara upp ett felmeddelande när den har formaterat att en fil i windowsbiblioteket fattas. och nu går det inte ens att välja windowsskivan vid start utan att få upp det meddelandet. verkar som den inte tog bort windows helt utan den ligger kvar i något register så den vägrar låta mig ens lägga in windows på nytt.

 

så jag kan inte starta med hjälp av:

 

- windows

- windows startskiva

- osx

- osx startskiva.

 

vad gör jag då?

 

skitsamma om allt måste ryka, jag formaterar gärna om någon vet hur!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar det inte att sätta i den DVD-skiva som medföljde datorn, hålla ner c-tangenten vid uppstart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för Mac? det framgår inte.

Är det skivan som tillhör datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcus_nyberg

Jag har en macbook pro inköpt mindre än ett år sen.

 

Jag löste hur som helst problemet. Kan berätta hur om någon skulle ha samma oflyt någon gång.

Tog en sök på google på You have to reboot.. meddelandet och kom till apples supportsidor och hittade där ett liknande problem fast i en tidigare os version och inte med bootcamp men men. där tipsade dom i alla fall om att hålla in shift när man startar för att gå in i säkerhetsläget.

 

Det gjorde att jag kom in i osx och kunde återställa partitionerna och nu fungerar den bra igen. Konstigt att när jag var på mac-affären och pratade med dom och visade felet så hade dom inget tips alls förutom att skicka in den, när det ändå fanns en sån enkel lösning som säkerhetsläget (som jag inte trodde fanns).

 

Men tack för snabba svar och försök att hjälpa till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...