Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Bygg LEGO-robotar med IntelMacar

Andreas Leijon

Recommended Posts

Andreas Leijon

Hör du till dem som älskar eller kanske älskade LEGO? Då vet du säkert att det idag går att bygga riktigt avancerade robotar med hjälp av Mindstorms programvara och nya avancerade LEGO-set. Nu har programvaran dessutom uppdaterats så att alla med IntelMacar kan vara med och leka.Läs hela nyheten på MacWorld.se!

Egentligen skulle jag kommenterat själva artikeln, men av någon outgrundlig anledning kan jag inte använda samma login på hemsidan som jag kan här i forumet. Och e-postadressen är upptagen redan... Alltså kommenterara jag artikeln på det här viset istället...

Jag har nu läst artikeln både en och två gånger. Inte i någon av de bifogade länkarna står det någonting om att NXT-G nu fungerar för Intelmacar. Nu råkar jag veta att NXT-G ver 1.1 är i faggorna, och som MacBookägare är man ju lite intresserad. Ingen länk till var man kan hämta ver 1.1 ges heller. Bara en massa gammalt (med betoning på gammalt...) svammel om Mindstorms NXT och Labview.

Frågan jag ställer mig är; varför läggs detta ut som en nyhet? Ingenting i artikeln är ju nytt! Och dessutom i en tid då alla Intelmacägare som "leker" med Mindstorms NXT går i väntans tider. Och om nu Johan har ytterligare kännedom om nya Mindstorms, varför delar han inte med sig av den?

Jag tycker mig ha lagt märke till, att just Johan Niklassons inlägg ofta är "gamla" och utan innehåll. I dagens värld av bloggar och RSS håller det inte att komma med gammal skåpmat. Johan borde ägna lite mer tid år att kolla upp sina "nyheter".

Christer

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...