Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Byta namn på windowspartition


suddelito

Rekommendera Poster

Jag vet inte om detta görs i OSX eller Windows men jag skriver frågan här.. :kaffe:

 

Hur gör man för att byta namn på windowspartitionen som jag skapade med Boot camp? Nu heter den "Untitled", ingen katastrof egentligen men det är inte så vackert.

 

Det går inte så lätt att bara markera ikonen och byta namn, det har jag inte rättigheter till. Måste detta namnbyte göra i windows alltså? Och hur gör jag då isåfall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta Windows, klicka på "Min dator" och högerklicka på skivan c: och välj "Döp om".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om detta görs i OSX eller Windows men jag skriver frågan här.. :kaffe:

 

Hur gör man för att byta namn på windowspartitionen som jag skapade med Boot camp? Nu heter den "Untitled", ingen katastrof egentligen men det är inte så vackert.

 

Det går inte så lätt att bara markera ikonen och byta namn, det har jag inte rättigheter till. Måste detta namnbyte göra i windows alltså? Och hur gör jag då isåfall?

Det går bra att döpa om den i OS X.

1. Högerklicka på enheten

2. Välj Info

3. Skriv det namn som du önskar vid "Namn och filtillägg".

post-19142-1188377850_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte säker på att det går att göra om skivan är formaterad som NTFS. Kanske, jag har inte testat själv. MacOS X kan ju inte skriva på en NTFS-skiva.

 

Jag använder FAT32 på min Windows-skiva, och då kan man ju både läsa och skriva filer på skivan, och därmed också döpa om den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...