Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

snabela funkar inte med word o mail i office 2003


piddepadde

Rekommendera Poster

Har stora problem med att @ (snabel a kommandot, ctrl-alt-2) inte fungerar i word och e-mail i office 2003. jag kör bootcamp - senaste betan på en helt ny ibook.

Kommandot fungerar alldeles utmärkt i anteckningar, excel m.m. så jag förmodar att det är något problem med microsoft word som jag också använder som e-mail-redigerare.

 

Surt att inte kunna skriva @ i mottagarfältet när man skall skicka mail...

 

Någon som varit med om liknande???

 

//Pidde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har stora problem med att @ (snabel a kommandot, ctrl-alt-2) inte fungerar i word och e-mail i office 2003. jag kör bootcamp - senaste betan på en helt ny ibook.

Kommandot fungerar alldeles utmärkt i anteckningar, excel m.m. så jag förmodar att det är något problem med microsoft word som jag också använder som e-mail-redigerare.

 

Surt att inte kunna skriva @ i mottagarfältet när man skall skicka mail...

 

Någon som varit med om liknande???

 

//Pidde

 

Jag vet inte vart du lärt dig det kortkommandot. Har aldrig lärt mig det personligen, men jag har däremot hört talas om att det lärs ut ibland. Standardsättet att få snabel-a på ett svenskt tangentbord är att använda Alt Gr på ett PC-tangentbord. På ett Mac-tangentbord använder man Alt-knappen (även kallad Option men det är samma sak).

 

Har dock råkat ut för samma sak som du när jag använt Parallels Desktop, att det inte funkat att använda Alt. Jag hade förväntat mig att detta skulle vara löst med drivrutiner i Bootcamp då jag aldrig hört om problemet du har. Hoppas någon annan kan hjälpa dig. Som en nödlösning kan du ju alltid surfa till någon hemsida som har en e-postadress eller själv göra en hemsida som har alla tecknen du behöver. Eller varför inte lägga upp det som ett dokument på ett USB-minne; vad som nu passar dig bäst tills du har en permanent fungerande lösning.

Använd sedan Kopiera-Klistra-in.

 

Tyvärr har jag ingen seriös och kompetent lösning till dig :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...