Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

D Link med Mac installations cdn startar ej


cjlstockholm

Rekommendera Poster

Hej,

 

Fick en Netgear D-Link igår. Har haft en liknande på jobbet. Då körde jag den med PC och det gick som smort

När jag satte i installations CDn i Macen gick den inte igång. Jag ska fylla i en ip adress men detta fungerar inte med varken Netscape, Explorer eller Safari.

 

Ngn som har ngt tips hur jag får igång CDn och min Netgear D-Link

 

Jag hade en sån hemma förrut men installerade den på dotterns pc det gick som smort. Promlemet med DLink är att den släpper ip adressen med följden att man måste starta om modemet stup i kvarten.

 

Nu fick jag den graaatis och vill få den att funka

 

 

mvh CJL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har en förkrossande dålig erfarenhet av D-Links prylar på forumet.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

kan cd-skivan ha driviser enbart för Windows månne?

 

så var det iaf för vår D-Link, drivisar på Pc:n, Macen var bara att koppla upp direkt :respekt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

D-Link DI-524.

 

Jag har också förkrossande dålig erfarenhet av apparaten sen tidigare. Fast en omstart per kväll överlever jag.

 

tacksam för hjälp

 

CJL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver ingen CD, för att använda en router. På CD.skivan finns en manual i PDF-format, samt en Wizard som underlättar konfigurationen av routern. Dock är det bättre att konfigurera den manuellt.

 

Jag har sett så många som kört denna wizard, och i samtliga fall så slutar det med att man har en felkonfigurerad router.

 

Knappa bara in routerna IP-adress i webläsaren, och sedan får du upp en inloggningsruta. Knappa in "admin" som användarnamn, och ditt lösenord där. Sedan kan du konfigurera manuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för hjälpen. Nu fungerar det. Jag ringde Dlinks support igår för 39 SEK.

 

Det fantastiska är att den har varit igång sedan igår utan att tappa ipadressen med omstart som följd en ända gång.

 

CJL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...