Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

hur kopplar jag till internet via kabel på min macbook?


averroes

Rekommendera Poster

:D hatar windows, så idag köpte ja macbook. fick ingen csn rabatt men de gav 3 års försäkring o skin.

 

hursomhelst, hur deletar man grejer? ja vet bara hur man kastar till trashcan.

 

hur kopplar jag till nätet via router? mina andra pc kopplar till nätet via det.

 

ingen aning, allt  e nytt. den kopplar till nätet via trådlöst från någon annans router, men det vill jag inte göra. e på min pc just nu när ja skriver det här.

 

TACK för hjälpen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hursomhelst, hur deletar man grejer? ja vet bara hur man kastar till trashcan.

 

För att radera en fil. Lägg den i papperskorgen. Sen tömmer du papperskorgen (Finder-menyn) och filen är försvunnen.

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att stänga av AirPort (längst upp till höger, ser ut som en liten trekantig regnbåge) och koppla sedan in sladden till ditt internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcuslilliebjorn
hursomhelst, hur deletar man grejer? ja vet bara hur man kastar till trashcan.

 

Tryck på kringla och backspace när du har markerat ett objekt för att lägga den i papperskorgen och tryck på shift, kringla och backspace för att tömma papperskorgen (som Dimeyard sa)

 

detta förutsätter att finder är aktivt.

 

ang nätverket så, iaf gör jag, kör jag bara in nätverkskabeln i datorn och så funkar det. jag brukar inte stänga av airport, är det nödvändigt? har jag itne hört förut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det är nödvändigt. När jag har på airport hos mamma och försöker att använda hennes internet via nätverkskabel får jag bara grannens trådlösa om jag inte stänger av airport. Så gissade bara lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...