Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Använda iMac som skärm till iBook?

sebastian

Recommended Posts

Hej!

Jag har en 20" iMac G5 2.1GHz och en iBook G4 1GHz. Finns det något sätt att koppla samman dessa så att jag får fram iBookens bild på iMacens skärm?

Finns det någon programvara liknande Apple Remote Desktop fast som är gratis? För det finns väl inget "inbyggt" sätt att lösa det på (genom bildskärmsutgångarna, någon usb/fw-port)?

Tackar för svar!

Jag har en 20" iMac G5 2.1GHz och en iBook G4 1GHz. Finns det något sätt att koppla samman dessa så att jag får fram iBookens bild på iMacens skärm?

Nej, det går inte. Du skulle möjligtvis kunna öppna din iMac, ta ut LCD-panelen, bygga en egen skärmanslutning (!) och på så vis kunna använda den. Mja, men i princip: Nej.

Nej, det går inte. Du skulle möjligtvis kunna öppna din iMac, ta ut LCD-panelen, bygga en egen skärmanslutning (!) och på så vis kunna använda den. Mja, men i princip: Nej.

Klart att det går att lösa :)

Hej!

Finns det någon programvara liknande Apple Remote Desktop fast som är gratis? För det finns väl inget "inbyggt" sätt att lösa det på (genom bildskärmsutgångarna, någon usb/fw-port)?

Tackar för svar!

Ladda ner ScreenRecycler.

:o

Hade inte den blekaste aning om att man kunde göra så.

Man lär så länge man lever ;)

NU vill jag ha leoparden!!!!!!!!!!!!

Sitter med 10.2 på den stationära datorn som har större skärm och då skulle detta vara mumma

Arggggggg, varför började man snacka så tidigt om leoparden och varför lyssnade jag - skulle inte brytt mig utan köpt tigern i höstas, nu känns det bra onödigt.

Får stå ut med MBPs mindre skärm ett par månader till

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...