Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med att installera PS CS3


buddyjesus

Rekommendera Poster

Hej hej!

 

Har haft Adobe PS CS3 beta installerat och la det i papperskorgen när det riktiga släpptes. Men när jag installerade det sa det att jag hade det redan installerat. Hmmm då måste det vara skräpfiler kvar. Provade med Spotlight att leta upp filerna men icke.

 

Då googlade jag upp att man kunde använde ett script från Adobe som skulle reensa filerna. http://www.adobe.com/support/contact/cs3clean.html

 

Kommer så långt till terminalen där jag ska skriva in mitt lösenord men det händer inget, kan ej skriva i terminalen...

 

PUST!!!!

 

 

Hjälp någon?

 

Tack

Christian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sök med Spotlight eller Sök i menyn under Arkiv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sök på adobe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du något annat Adobe-program installerat? Annars kan du ju rensa bort allt som har med Adobe att göra.

 

I framtiden är ett tips program som AppTrapp som när du slänger ett program, även slänger alla tillhörande filer. Hade nämligen precis samma problem som du när jag installerade min skarpa version av PS. Tog ett tag att leta upp alla skräpfiler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddade ner från den länk du la upp och det verkar vad jag ser bara att följa vad som står där

 

Skrev du ditt adminlösen i Terminalen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag installerade trean på prov men fick inte använda det för jag hade det redan på en annan dator men för att kunna installera den gamla tvåan igen var jag tvungen att dumpa trean så då läste jag en fil som fanns i en mapp i samma mapp där programmet ligger, tror den hette uninstall el liknande, den finns ju på installationsskivan alla fall om du redan slängt allt, där skrev de exakt vad alla filerna heter och var exakt de ligger de som hörde till PS. Jag hittade då minst tre filer som inte spotlight hittade och jag misstänker att en av dem var den filen som håller koll på verison och lösen och tid och vad den nu gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
isakengstrom

Har samma problem, fast med Illustrator och InDesign.

Har laddat hem CS3Clean, men när jag ska skriva in mitt lösenord så reagerar inte programmet överhuvudtaget...

Någon som vet varför eller vad jag kan göra istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste (!) CS3:s Readme-fil av en slump. Tydligen har har Adobe bestämt sig för att CS3 inte ska kastas i papperskorgen utan istället avinstalleras.

 

Man ska alltså använda sig av avinstalleraren och inte bara slänga programmen enligt Adobe.

 

För alla som är på väg att göra sig av med CS3 (testversion eller vanligt) - leta alltså upp avinstalleraren och använd den, annars får ni samma problem som här i tråden.

 

(Sorry att detta inte är till någon hjälp för er som redan släng ut alltihop.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

isakengstrom

Mitt problem löste sig med hjälp av EasyFind och att söka med det efter alla filer som hade med adobe, cs3, indesign och illustrator att göra och sen ta bort dem. Måste dock söka igenom hela hårddisken och även efter dolda filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...