Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fildelning via ftp


znozy

Rekommendera Poster

Har slagit igång ftp-delning i panther o har en fundering måste man "blotta" hela datorn. Går det inte att göra så att det endast är en (1) mapp som man har tillgänglig för omvärlden. Finns ju en mapp under användare som heter Delat, varför inte använda den??

 

//Danne

 

PS fick upp min dator på tjejens PC utan problem också, men då var det begränsat till mitt användarkonto iaf, men det är också lte för frikostligt tycker jag också, vill bara ha en mapp som jag tänkte ha lite bilder för printning i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan reglera detta på alla upptänkliga sätt. Problemet är att det inbyggt i OSX bara finns ett sätt att styra sin ftp-server, nämligen genom terminalen. Det finns tredjepartstillverkare som tillverkat program som endast styr den inbyggda, om man vill göra det enklare.

Detta är dock ingen nybörjarfråga.

 

Det du är ute efter är kanske en Anonymous-uppkoppling där alla som vill endast kan komma åt en katalog?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den frågan tog jag upp med Apple supporten. Utan resultat. Jag tycker också att det är märkligt att inte endast den delade mappen blir tillgänglig, utan hela Hemmappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni kan prova sharepoints, gör en ny share och en ny user som endast har tillgång till den mappen så bör ni kunna ha just en mapp utdelad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...