Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur överför jag mitt iPod-innehåll till min nya MacBookPro?


Helitrans

Rekommendera Poster

Tja! Finns det nån expert som kan ge mig råd hur jag för över mitt iPod-bibliotek av musik, kontakter, foton mm till min nya MacBookPro? Behövs nån särskild programvara?

Jag har både Köpt musik och alla mina CD-skivor (Ca 500 st) inlagda på iPoden!

Jag tänkte slippa göra om det ännu en gång!

HJÄLP!

post-22896-1188250467.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en hel del med program som kan fixa till det, sök på versiontracker.com, men bilderna kan du inte få ut i bra kvalitet om du inte val att spara högupplösta bilder på din iPod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

senuti tror jag fixar biffen, aldrig testat själv då jag har allt på cd-skivor och aldrig kännt behovet av att ta ut filer från ipoden...men tror det har rätt bra omdömen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja! Finns det nån expert som kan ge mig råd hur jag för över mitt iPod-bibliotek av musik, kontakter, foton mm till min nya MacBookPro? Behövs nån särskild programvara?

Jag har både Köpt musik och alla mina CD-skivor (Ca 500 st) inlagda på iPoden!

Jag tänkte slippa göra om det ännu en gång!

HJÄLP!

 

Jag utgår från att du har allt på din Pc.

1. Kopiera alla bilder via ext HD eller usb-minne eller nätverk.

2. För musik kan du använda iPodDisk. Är osäker om du får med betyg. Du ska söka i hjälpen för iTunes. Där finns ett avsnitt om just dina frågor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha! Det var ju några goda råd! Skall försöka med programvaran...

Saken är ju den att allt på iPoden är inlagt från en stationär Mac (G5) via iTunes och jag lyckas inte föra över filerna från den till Macbooken heller... Fler goda råd tack! :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...