Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Canon IXUS 70


Hetlund

Rekommendera Poster

Jag tyckte plötsligt att det var dags att skaffa en digitalkamera. Har kört några år med en "analog" Olympus mju. Och det senaste året tagit en del bilder med min SonyEricson 750i, men det är ju mest rena skämtet.

 

Efter att bland annat ha läst vad ni pojkar (?) här på MacWordl Forum tycker, och kollat en del länkar via PriceRunner, stod valet mellan Sony Cybershot W-35 och Canon IXUS 70. Det blev till sist Canon, för 1995 kronor hos DustinHome, inklusive 1 GB minneskort.

 

Hoppas nu att det blir bra! Och att kameran tar alla de fantastiska bilder jag aldrig har lyckats ta förut. (Nä, det var också ett skämt: det är ju fotografen som tar bilderna!)

 

Är det förresten någon som vet om Ixus betyder något?

 

Köpte den svarta modellen, den är ju så där lagom fulsnygg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till köpet, en mycket bra kamera!!! :bultandehjarta:

 

 

kolla min signatur!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad ska kameran användas till?

 

Jag ska fotografera med den!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Jag ska fotografera med den!

 

jo, så långt tänkte jag också :P

 

vad för slags foto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag kunde bara inte låta bli, A-bite-of-the-Apple. Du bjöd liksom på det.

 

Får se om jag kan återkomma med ett mer välformulerat svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till! Dela med dig av dina kommande kameraerfarenheter, även de dåliga - kan hjälpa andra (välkommen till SM i självklarheter). :ThumbsUp:

 

P.S. En sak glömde jag att nämna i tidigare inlägg. Det ingick inget kamerafodral i köpet (snålt!). I stället erbjöds jag att köpa ett för 199 kr (jaha). Om jag ville ha ett av Canons egna, trodde affären att det skulle kosta 350 kr (åh, nåd, man kan bli sjuk av att skratta så här mycket!). På Ohlson sålde man ett för 99 kr. Det kan nog löna sig att besöka ruffiga källarbutiker för konkurslager. Onödigt att slösa pengar. Själv plockade jag fram fodralet till den Olympus Mu-2 som jag 2003 betalade 990 kr för (alltså betydligt billigare än Canon Ixus). Det är något större än behovet, men därmed är det också lättare att ta fram och lägga tillbaka kameran, vilket är värt mycket om man har den i bröstfickan och motivet kräver snabba ryck. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...