Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Har du Myspace och/eller Facebook?


Dimeyard

Rekommendera Poster

Kan någon förklara för en dinosaur vad Myspace och Facebook är....?

Myspace vet jag inte men antar att det är ungefär samma som Facebook.

Man reggar sig sen kan man ansluta sig till nätverk o grupper. Man kan söka efter gamla kompisar eller folk som har liknande intressen och man kan starta egna grupper.

Du o ja skulle tex kunna starta gruppen "Tramsande dinosarier" När man startat eller gått med i en grupp funkar det lite liknande som ett forum- man kan skriva kommentarer, skicka meddelanden od.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du o ja skulle tex kunna starta gruppen "Tramsande dinosarier" När man startat eller gått med i en grupp funkar det lite liknande som ett forum- man kan skriva kommentarer, skicka meddelanden od.

 

Det låter alldeles utmärkt!! :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Facebook handlar mest om relationer mellan folk. Du kan hitta människor där du inte träffat på flera år.

 

 

Varför skulle man någonsin vilja hitta människor som man inte har träffat på flera år? Bör man snarare inte glädjas åt att man slipper se dem? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle man någonsin vilja hitta människor som man inte har träffat på flera år? Bör man snarare inte glädjas åt att man slipper se dem? :P

:lol: Det beror lite på hur man ser det kanske ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Jag har FaceBook. Inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myspace: Eftersom jag gör musik så... ja, jag har för tillfället två konton för mina två projekt. Är dock inte särskilt aktiv sett ur medlem-synvinkel. Däremot kollar jag in diverse olika band där ganska ofta.

 

Facebook: Ja, loggar väl in en gång varannan månad när jag har tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har facebook och är ganska aktiv. Tycker det är ett trevligt system. Nya Facebook är så mycket bättre än gamla. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har facebook men vet inte riktigt varför, jag har också bilddagboken och det är mycket trevligare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är bra med Facebook är att nu kan man hitta sina gamla polare man tappat kontakten med för hundra år sedan, det är lite svårare med de andra ställena.

 

Det finns en anledning att jag tappade kontakten med (dåvarande) polare.. :P

Tycker mest det är jobbigt att springa på dem på stan nu och efter standardfrågorna om barn jobb bil och villa är allt sagt..

Som sagt, hade de nu varit så jävla balla hade man nog inte tappat kontakten in the first place och då känns det bara krystat för min del. Dessutom tyckte jag FB var otroligt barnsligt uppbyggt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en fejsbookare här. Det roliga är att få kontakt med folk man inte haft kontakt med på länge. Hittade några som jag inte lyckats få tag i på andra vis (de har haft för vanliga namn, men med bilderna på FB kan man ju se vilken av alla Peter Johansson - t ex - som är just den man söker).

 

Dessutom kan man tjuvkika på folk man inte känner, men varit lite småkär i, eller bara tyckt varit snygga.

 

Fast tyvärr har de flesta dolda profiler, så man kan inte se särskilt mycket. Jag har, självklart, en öppen profil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Ännu en fejsbookare här. Det roliga är att få kontakt med folk man inte haft kontakt med på länge. Hittade några som jag inte lyckats få tag i på andra vis (de har haft för vanliga namn, men med bilderna på FB kan man ju se vilken av alla Peter Johansson - t ex - som är just den man söker).

 

Dessutom kan man tjuvkika på folk man inte känner, men varit lite småkär i, eller bara tyckt varit snygga.

 

Fast tyvärr har de flesta dolda profiler, så man kan inte se särskilt mycket. Jag har, självklart, en öppen profil.

 

Inte för mig iaf :D

 

Kommer inte in på din FB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en anledning att jag tappade kontakten med (dåvarande) polare.. :P

Tycker mest det är jobbigt att springa på dem på stan nu och efter standardfrågorna om barn jobb bil och villa är allt sagt..

Som sagt, hade de nu varit så jävla balla hade man nog inte tappat kontakten in the first place och då känns det bara krystat för min del. Dessutom tyckte jag FB var otroligt barnsligt uppbyggt.

För dig kanske det är så men jag som flydde från Stockholm för fjorton år sedan så är det kul :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För dig kanske det är så men jag som flydde från Stockholm för fjorton år sedan så är det kul :)

 

Kan jag förstå i ditt fall, men det ursäktar inte Bolibompa/Lunar-stuket IMO ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för mig iaf :D

 

Kommer inte in på din FB

 

Va? Det var märkligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...