Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad har du för bil?


Playboy

Rekommendera Poster

På tal om plast i amerikanska bilar... Flickvännen kör en Saturn Ion '05. Bara taket och motorhuven är i plåt på den. Resten helt i plast! :)

 

Hade ingen egen bild men här är en random från nätet ;)

post-18932-1188764524_thumb.jpg

Inredningen är såklart även den en orgie i grå plast :D

 

Den är iofs rätt ok men det förklarar varför Volvo känns "premium" i USA haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 146
  • Created
  • Senaste svar
Den där länken är väl lite irrelevant, den används ju till att beräkna vilken effekt som krävs för att komma upp i en given hastighet på 402 meter. De flesta bilar jag kört fortsätter accelerera efter den sträckan.

Ja men jag antog den kunde illustrera vilken effektkurva som krävs för att öka några fjuttiga km/t även om det är på en absolut (och relativt kort sträcka).

det handlar inte om några få tal häst att gå från 100km/t till 200km/t

 

Jo, jag förstår att den inte går snabbare, men bygger man en bil med avsikten att den ska kunna komma upp i 400 km/h och dessutom tar så mycket betalt för den så ska man inte behöva pilla med att stänga av diverse apparater i bilen. Finns det AC, ska man kunna använda AC, oavsett hastighet.

Nu lär aldrig valet bli aktuellt för mig, men skulle jag behöva betala så mycket pengar för en sportbil hade jag hellre köpt en Köenigsegg för överpris.

Ja det låter onekligen dumt, dom skulle kunna drivit AC:n på en separat motor eller något, men samtidigt kanske det ansågs onödigt efter som 99.9% aldrig kommer ligga på topphastighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om plast i amerikanska bilar... Flickvännen kör en Saturn Ion '05. Bara taket och motorhuven är i plåt på den. Resten helt i plast! :)

 

Hade ingen egen bild men här är en random från nätet ;)

post-18932-1188764524_thumb.jpg

Inredningen är såklart även den en orgie i grå plast :D

 

Den är iofs rätt ok men det förklarar varför Volvo känns "premium" i USA haha

 

Ja det är ju bra att du drar alla amerikanska bilar över en kam.

Sedan vet jag inte riktigt hur amerikanarna skiljer sig mot "svenska" bilar med det du beskriver, jag har hittils inte sett iprincip någon bil som inte invändigt är gjord av plast även om dom har någon form av plysch material på plasten.

Volvo är en av dom plastigaste bilar jag sett, speciellt blev jag besviken när jag provkörde en S60 för ett tag sedan, jämförman med en Saab 9-5 så känns saaben som ett lyx åk, sedan sätter man sig i volvon och man kan tro man kommit in en kinesisk leksaksfabrik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med VaccumHäst... ge oss fler exempel. (Om det finns några) Tror dessutom att VaccumHäst´s verklighet är något mindre skev än Anvil´s...

:propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver:

 

Ja du får tro vad du vill, jag ger inte mycket för eran verklighet heller.

Men det är klart ni har ju vanliga personbilar på 2xx häst som går i flera hundra kilometer itimman, och RZ däck som tål högre belastning än ett formula ett däck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du får tro vad du vill, jag ger inte mycket för eran verklighet heller.

Men det är klart ni har ju vanliga personbilar på 2xx häst som går i flera hundra kilometer itimman, och RZ däck som tål högre belastning än ett formula ett däck.

 

 

Hur gammal är du?

 

Vanliga personbilar? I och för sig är BMW M6 inte SÅ ovanlig i Tyskland... men vanlig? Lamborghini Gallardo, vanlig?

 

Dessutom heter det ZR inte RZ...

 

Avslutningsvis så vill jag bara tillägga att min verklighet är din dröm! Sov Gott!

 

:propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är ju bra att du drar alla amerikanska bilar över en kam.

Sedan vet jag inte riktigt hur amerikanarna skiljer sig mot "svenska" bilar med det du beskriver, jag har hittils inte sett iprincip någon bil som inte invändigt är gjord av plast även om dom har någon form av plysch material på plasten.

Volvo är en av dom plastigaste bilar jag sett, speciellt blev jag besviken när jag provkörde en S60 för ett tag sedan, jämförman med en Saab 9-5 så känns saaben som ett lyx åk, sedan sätter man sig i volvon och man kan tro man kommit in en kinesisk leksaksfabrik.

 

Men herregud! Har jag sagt att alla amerikanska bilar är av plast? Jag gav ett exempel på EN model. Eftersom många tycker en del amerikanska bilar känns lite "plastiga" jämfört med europeiska bilar. Räkna 1 bil. En bil så som i en bil och inte alla. Kanske det finns fler med plast karosser inte fan vet jag. Men denna är i plast ok en amerikansk bil. Inte alla inte 2 inte 3 men 1. Självkart är inte alla i plast.. Ta SAAB till exemplel en jänkare med mindre plast :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Toyota Prius skulle jag kunna tänka mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutningsvis så vill jag bara tillägga att min verklighet är din dröm! Sov Gott!

 

:propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver:

Att din verklighet är din egen tror jag säkert, men att din verklighet skulle vara min/annans dröm, det kan du ju själv drömma om. Sov gott själv. :dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att din verklighet är din egen tror jag säkert, men att din verklighet skulle vara min/annans dröm, det kan du ju själv drömma om. Sov gott själv. :dumstrut:

 

Kinkig? Grinig? Avundsjuk? Om du är snäll så kommer tomten till dig också...

 

Dessutom var mitt inlägg riktat till Anvil, inte dig.

 

By the way... jag sover ALLTID gott!

 

:propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kinkig? Grinig? Avundsjuk? Om du är snäll så kommer tomten till dig också...

 

Dessutom var mitt inlägg riktat till Anvil, inte dig.

 

By the way... jag sover ALLTID gott!

 

:propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver:

 

Måste vara jantelagen. Du har för fina bilar Playboy. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste vara jantelagen. Du har för fina bilar Playboy. :ThumbsUp:

 

 

Möjligt... jag som trodde att detta forum var befriat från "Jantelagen"

 

Tack för komplimangen... (om bilarna)

 

:propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har (tyvärr) en volvo 850 kombi en sånhär

 

post-11059-1188774292_thumb.jpg

 

Och en veteranbil eller vad man ska kalla den, en morris minor, inte den på bilden men en nästan lika dan, bara färgen dom är annorlunda.

 

post-11059-1188774541.jpg

 

Men det stora i hjärtat är MCn en Harley Davidsson Sportster 01a modell "883" ungefär som den på bilden, och någon färg i närheten är den med. (visst, det är ingen bil, men den borde få slinka med här ändå. haha)

 

post-11059-1188774852_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sån här har jag haft:

13715_355x0x85.jpg

 

Gick komfortabelt och tillräckligt snabbt, så snabbt man får köra i Sverige.

 

Vore den inte så dyr att äga och köra skulle det va min drömbil om man hittade ett fint exemplar, men ekonomi tillåter inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sån här har jag haft:

13715_355x0x85.jpg

 

Gick komfortabelt och tillräckligt snabbt, så snabbt man får köra i Sverige.

 

Vore den inte så dyr att äga och köra skulle det va min drömbil om man hittade ett fint exemplar, men ekonomi tillåter inte det.

"Storebror" 164 är ju något av det snyggaste som tillverkats i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Volvo 164 får mig att tänka på gorby piroger & poliser.. hmmm

post-18932-1188780751_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gammal är du?

Jag är 27, hur gammal är du själv?

 

Vanliga personbilar? I och för sig är BMW M6 inte SÅ ovanlig i Tyskland... men vanlig? Lamborghini Gallardo, vanlig?

Det var inte jag som drog in lamborghini eller andra supersportbilar i diskussionen, jag kommenterade snarast på en person som fick för sig sin ford coupé gick i 270km/t.

 

Dessutom heter det ZR inte RZ...

ja jag skrev uppenbarligen fel, jag får be om ursäkt- ibland kastar jag om ord/bokstäver osv.

 

Avslutningsvis så vill jag bara tillägga att min verklighet är din dröm! Sov Gott!

:propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver:

Um?

Jag vet inte var du fått reda på mina drömmar men av det jag sett av ditt liv hittils så stämmer inte mycket.

Ska jag vara ärlig är jag mer "imponerad" av din datormaskinpark än dina (eller din frus) bilar; Även fast det mesta dels är gamla datorer i din signatur.

Efter jag läst denna kommentaren så undrar jag seriöst (i kombination med ett taffligt valt nick) hur gammal du är egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är 27, hur gammal är du själv?

Det var inte jag som drog in lamborghini eller andra supersportbilar i diskussionen, jag kommenterade snarast på en person som fick för sig sin ford coupé gick i 270km/t.

ja jag skrev uppenbarligen fel, jag får be om ursäkt- ibland kastar jag om ord/bokstäver osv.

Um?

Jag vet inte var du fått reda på mina drömmar men av det jag sett av ditt liv hittils så stämmer inte mycket.

Ska jag vara ärlig är jag mer "imponerad" av din datormaskinpark än dina (eller din frus) bilar; Även fast det mesta dels är gamla datorer i din signatur.

Efter jag läst denna kommentaren så undrar jag seriöst (i kombination med ett taffligt valt nick) hur gammal du är egentligen.

 

 

Jag är nyss fyllda 38, men bara 19 i själen... :toodeloo:

 

Min kommentar om drömmar och verklighet var menat som ett skämt, men det var inte jag som började tala om för andra att dom lever i en "skev" verklighet.

 

Min "datormaskinpark"... gamla datorer... möjligt, jag säger bara, hellre en gammal MAC än en ny PC! (nya iMacen är på väg)

 

A playboy is a philanderer who devotes himself to a life of "play"... så "Anvil" vad är det för fel på Playboy?

 

 

:propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glada hastighetsmätare!

 

Jag gjorde en liten, väldigt ovetenskaplig, undersökning, jag jämförde hastighetsmätaren i två bilar med en GPS-apparat. Bilarna var en Ford Transit, ca förra årets modell, och en Volvo V70, en av de sista av den nu nerlagda modellen. Med Forden var det svårt att jämföra eftersom farthållare saknades och hastighetsmätaren var glest graderad, så det enda jag gjorde där var att köra med GPSen visande 90 respektive 110 km/h vilket motsvarades av ca 95 respektive 117 på bilen.

Med Volvon gick det lättare:

GPS visade Volvo visade

40 41

50 51

60 63

70 74

80 84

90 94

100 105

110 116

150 157

192 200

 

Givetvis har jag fått uppskatta värdena på hastighetsmätaren, det är lite svårt att sitta med gradskiva när man kör.

Mätningarna gjordes på rak väg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kommenterade snarast på en person som fick för sig sin ford coupé gick i 270km/t.

 

 

Ford coupe 270? Har inte sett den kommentaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kommenterade snarast på en person som fick för sig sin ford coupé gick i 270km/t.

Ford coupe 270? Har inte sett den kommentaren.

 

Märkligt :chockadskeptisk: det var ju du själv som skrev det.

 

~260hk / 360Nm

0-100 ca. 6

270 km/h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt :chockadskeptisk: det var ju du själv som skrev det.

 

Jag trodde du skojade, men jag har en fiat:

 

QUOTE(Mattiasgbg @ 02:04, 2007-08-29)

Fiat Coupé, fast jag har för mig att det heter Coupé Fiat?

 

 

Du kom på rätt svar framåt småtimmarna såg jag

 

Klickar inte så ofta som väl är:

 

Motor, växellåda och avgassystem:

5 cil.

20 valvole

Garrett TB28

kamlägesvariator

Ferguson viscodrive

5 marche

2 ''

Effekt och prestanda (ingående):

G-tec chip

stift: NGK BKUR7ET

olja: motorolja

~260hk / 360Nm

0-100 ca. 6

270 km/h

 

Så skrev jag när jag svarade på Mattias inlägg :)

 

Bilarna kan ses på Mantorp motorbana 15sep.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drömma går ju, om man inte har det så väl förspänt som vissa här.

post-10848-1189382386.jpg

Pax för den oranga ;)

 

 

Flickvännen har lägre krav (drömmar), tur för mig. ;)

post-10848-1189382684.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...