Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad har du för bil?


Playboy

Rekommendera Poster

Jesus, din M6:a är sanslöst snygg, Playboy! :o

Och jag har länge propagerat för att vitt är det nya silvermetallic på bilar, men folk bara ruskar på huvudet. Tur att jag är en notorisk trendsetter. ;)

 

 

Ända sedan Tony Soprany köpte en vit Cadillac Escalade så har jag insett att man måste ha minst en vit bil i garaget...

 

Tack för komplimangen... har du vägarna förbi FFM bjuder jag på en provtur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 146
  • Created
  • Senaste svar

Jag väljer att berätta utan bild ni kommer ändå inte tro mig ....

 

Jag har .................... en .............

 

SAAB 900SE från 95 rost i förardörren så man kan rymma en råtta där .... rost rost och åter rost!

 

Hmm sa jag att den var rostig ... gammal häck ful som stryk!

 

Skulle lätt byta mot playboys ;)

 

Får ta och se om man inte kan få ett extraknäck som kaffehämtare åt Playboy och köra BMW :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte tagit körkortet än, men jag är ju bara 21 så det är inte brottom.

Men min drömbil är en Audi RS6 Combi.

5188c48a71e898e4e36d360b067d491d_1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, hade det faktiskt på tungan lite men alfa lät lite riktigare. Snygg alla fall, el åtminstone egen design. Bertone kanske. Det var iofs ingen svår gissning för de har väl designat nästan allt runt medelhavet.

.. samt en och annan volvo.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hurra! Jag vann bilen!!!

 

 

Haha kanske får bjuda på en hastig tur till en macbutik efter ditt önskemål eller så :propellerbaver:

 

Vi ha också ett "konstigt" forum där vi försöker hjälpa varandra komma längre http://fiatklubben.nu/

:fane:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.. samt en och annan volvo.. :)

 

 

Design står Chris Bangle för som nu ritar för bmw (m4 m6 osv.)

 

Pininfarina har ritat insidan :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
Jesus, din M6:a är sanslöst snygg, Playboy! :o

Och jag har länge propagerat för att vitt är det nya silvermetallic på bilar

Det är det ju också! :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vit bil har bara en nackdel - skiten syns lite snabbare.

 

Den stora fördelen är att reporna inte syns.

 

Dessutom är det snyggt. Tur att det inte är så många som har förstått det. Den enda färg som mina bilar ALDRIG kommer att ha är röd. Jag har haft ett par och de är otroligt snygga när de är nyvaxade och polerade. alla andra tidpunkter är de bara mer eller mindre dassiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Apple skulle bygga en bil skulle den antagligen också vara vit.

 

 

 

:propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Apple skulle bygga en bil skulle den antagligen också vara vit.

:propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver:

:lol::lol:

 

Dessutom skulle det bara finnas en knapp och scrollhjul mitt på ratteen!!! :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol::lol:

 

Dessutom skulle det bara finnas en knapp och scrollhjul mitt på ratteen!!! :totaltgalen:

 

 

Ratt? nejdu inte det inte... TRACKPAD! :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kom på rätt svar framåt småtimmarna såg jag :D

 

Klickar inte så ofta som väl är:

 

Motor, växellåda och avgassystem:

5 cil.

20 valvole

Garrett TB28

kamlägesvariator

Ferguson viscodrive

5 marche

2 ''

Effekt och prestanda (ingående):

G-tec chip

stift: NGK BKUR7ET

olja: motorolja

~260hk / 360Nm

0-100 ca. 6

270 km/h

 

Har aldrig hörttalas om en 260hk bil som kommer upp i 270km/h.

Luftmotståndet ökar kvadratiskt någonstans runt 190-200 km/h (jag har själv haft en bil som hade över 286 hk original (BMW M3 - E36/ chippad någonstans runt 300 hk) och den kom definitivt inte upp i 270km/h)

Min nuvarande bil är en saab 9000 t16 cse (200hk original/ ca 270 hk just nu) kommer heller inte ens i närheten av den siffran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig hörttalas om en 260hk bil som kommer upp i 270km/h.

Luftmotståndet ökar kvadratiskt någonstans runt 190-200 km/h (jag har själv haft en bil som hade över 286 hk original (BMW M3 - E36/ chippad någonstans runt 300 hk) och den kom definitivt inte upp i 270km/h)

Min nuvarande bil är en saab 9000 t16 cse (200hk original/ ca 270 hk just nu) kommer heller inte ens i närheten av den siffran.

 

 

Jag hade en M3 - E36 den kom lätt upp i 270 km/h. Min nuvarande bil gör nog en bit över 300 km/h, men det snabbaste jag kört (enl. mätaren) är 290 km/h, det skall tilläggas att vägarna är lite bredare i Tyskland, över 250 km/h känns vägen väldigt smal, och långa svepande kurvor man aldrig tänkt på förr känns som hårnålskurvor. Yeni´s bil har ca 360 hk (chippad) den gör nog ca. 300 km/ också.

 

 

:propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Design står Chris Bangle för som nu ritar för bmw (m4 m6 osv.)

 

Pininfarina har ritat insidan :rolleyes:

780'n var nog mest känd, dock ingen större hit.

post-18099-1188478470.jpg

 

262'an var bara ful. :)

post-18099-1188478485.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

780'n var nog mest känd, dock ingen större hit.

post-18099-1188478470.jpg

 

262'an var bara ful. :)

post-18099-1188478485.jpg

 

 

780´n var/är riktigt snygg... Det var min drömbil när jag var ung...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig hörttalas om en 260hk bil som kommer upp i 270km/h.

Luftmotståndet ökar kvadratiskt någonstans runt 190-200 km/h (jag har själv haft en bil som hade över 286 hk original (BMW M3 - E36/ chippad någonstans runt 300 hk) och den kom definitivt inte upp i 270km/h)

Min nuvarande bil är en saab 9000 t16 cse (200hk original/ ca 270 hk just nu) kommer heller inte ens i närheten av den siffran.

 

:mellow: Redan orginal 220hk gör den 250, dessutom begränsad (i chip)....

post-8494-1188497381.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:mellow: Redan orginal 220hk gör den 250, dessutom begränsad (i chip)....

 

E36 har 286 hk i original inte 220 hk.

 

Sorry, trodde du menade M3:an... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:mellow: Redan orginal 220hk gör den 250, dessutom begränsad (i chip)....

Hörde en lustig sak om Volvo 850 T-Gul. Den var tydligen chip-strypt vid 250, men bilen gick bara i 230 eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörde en lustig sak om Volvo 850 T-Gul. Den var tydligen chip-strypt vid 250, men bilen gick bara i 230 eller liknande.

 

Det är inget konstigt, det finns ett fåtal bilar med flera hundra hästkrafter som klarar komma nära 300 km/t och över, vanliga personbilar kan visa 250km/t på hastighetsmätaren om dom vill, men gps mätningar har visat att dom flera 10% redan vid 110km/t.

 

Dessutom så går det matematiskt ta reda på antalet häst man behöver för att hålla en viss hastighet (utan att ta med vindmotstånd, och däckfriktion överhuvudtaget vilket ökar antalet häst som krävs)

 

http://www.ajdesigner.com/phphorsepower/ho..._horsepower.php

 

Förövrigt... playboy jag vet inte hur du lyckas komma upp till 270km/t original på en M3 E36 efter som dom slår av vid 250km/t om du skulle lyckas komma upp i den farten...

 

Jag har inte tid att ge några matematiska exempel just nu, men jag bifogar den här bilden också så kanske det blir klart för er varför det krävs enorma effekter att nå hastigheter efter 200km/t.

post-580-1188586214_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Ekvationen visar hastigheten efter ca: 400m.

 

Ett mått på acceleration för en givet fordon.

 

Jag har en gps.........

 

Men jag har inte kört fortare än runt 210-220...... utan gps.

De som stoppade acc. var att jag inte ville testa mer på den motorvägen, den (vägen) upplevs som mycket krokig kring den farten.

 

Men jag tror att media mätt hastigheten vid test på tillförlitligt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inget konstigt, det finns ett fåtal bilar med flera hundra hästkrafter som klarar komma nära 300 km/t och över, vanliga personbilar kan visa 250km/t på hastighetsmätaren om dom vill, men gps mätningar har visat att dom flera 10% redan vid 110km/t.

 

Dessutom så går det matematiskt ta reda på antalet häst man behöver för att hålla en viss hastighet (utan att ta med vindmotstånd, och däckfriktion överhuvudtaget vilket ökar antalet häst som krävs)

 

http://www.ajdesigner.com/phphorsepower/ho..._horsepower.php

 

Förövrigt... playboy jag vet inte hur du lyckas komma upp till 270km/t original på en M3 E36 efter som dom slår av vid 250km/t om du skulle lyckas komma upp i den farten...

 

Jag har inte tid att ge några matematiska exempel just nu, men jag bifogar den här bilden också så kanske det blir klart för er varför det krävs enorma effekter att nå hastigheter efter 200km/t.

 

 

Alla som haft en M3:a vet att 250 km/h spärren försvinner vid en chiptrimmning... Förövrigt sa har jag kört betydligt fortare än 270 km/h både med M3:an och andra bilar, skulle tro att min nuvarande bil gör ca 310-315 km/h...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörde en lustig sak om Volvo 850 T-Gul. Den var tydligen chip-strypt vid 250, men bilen gick bara i 230 eller liknande.

 

 

Det är inget konstigt, det finns ett fåtal bilar med flera hundra hästkrafter som klarar komma nära 300 km/t och över, vanliga personbilar kan visa 250km/t på hastighetsmätaren om dom vill, men gps mätningar har visat att dom flera 10% redan vid 110km/t.

...

Lustigheten i sammanhanget var att Volvo tydligen satte toppfartspärren vid en högre hastighet än var deras bil klarade, oavsett felvisande instrument. Bilen gick alltså inte snabbare om spärren togs bort eftersom den inte kunde det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu har jag ingen alls, men annars brukar det bli en del Ahlgrens. Dock går de ju sönder rätt snabbt, när jag tuggar på dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigheten i sammanhanget var att Volvo tydligen satte toppfartspärren vid en högre hastighet än var deras bil klarade, oavsett felvisande instrument. Bilen gick alltså inte snabbare om spärren togs bort eftersom den inte kunde det.

 

Ja, men vad jag menar är att volvo troligtvis inte är ensamma om detta. (T-Gul har förövrigt 240bhp)

Jag tvivlar ganska starkt på att någon i den här tråden åkt fortare än äkta 220km/t eller så, dom flesta bilar blir märkbart mycket segare runt 190-200km/t (för att inte tala om vilken risk man utsätter sig för att åka snabbare, tex däcken på bilen är väldigt sällan gjord för sådana hastigheter; och vad som händer om det ger vika kan man räkna ut själv)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...