Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad har du för bil?


Playboy

Rekommendera Poster

Edit: Friend, jag mätte lite med armarna på en parkering en gång och kom fram till att en Smart lätt får plats i en Transit samtidigt som det sitter 5 personer i Transiten.

 

:propellerbaver:

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 146
  • Created
  • Senaste svar
:ThumbsUp: :ThumbsUp: :ThumbsUp::kaffe:

 

Vi får starta en Twinimini-club!

 

Jepp. Se min nya signatur! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, hade det faktiskt på tungan lite men alfa lät lite riktigare. Snygg alla fall, el åtminstone egen design. Bertone kanske. Det var iofs ingen svår gissning för de har väl designat nästan allt runt medelhavet.

 

Barchetta, ä inte det ngt bröd?

Det är barkis du tänker på, barchetta ska tydligen betyda ungefär "liten båt", i Venedigs gondoler sjungs det "Barcarolle" (osäker på stavning), gondolvisa eller helt enkelt båtlåt.

 

Här i Göteborg har vi en stor båt som heter barken Viking

post-16839-1188379066.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Alfa Romeo.

Att säga till folk att man har en Alfa, är ungefär som att säga till massa Win folk att man har Mac.

Ungefär "hur vågar du- är du inte klok".

 

Grymt, jag älskar Alfa, har haft 4 st:

1600 GTJ 1971

GTV 1978

75 V6 1987

156 V6 2002

 

Kommer snart att köpa en igen...

 

Nu rackar jag runt i en Saab 9-5 Biopower 2006 och en Pontiac GTO 1969.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt, jag älskar Alfa, har haft 4 st:

1600 GTJ 1971

GTV 1978

75 V6 1987

156 V6 2002

 

Kommer snart att köpa en igen...

 

Nu rackar jag runt i en Saab 9-5 Biopower 2006 och en Pontiac GTO 1969.

 

 

Det är riktigt stort att köra Pontiac GTO -69, det tyder på extrem stilkänsla. Själv hade jag en vit Cadillac för några år sedan, en riktig "Pimpmobile" nu kör jag BMW... har blivit gubbe. (Är det gubbigt att köra M6?)

 

 

:propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Medlem i twinimini-klubben! (liten bil, liten mac, stor...)

 

Jochum... nu får du förklara. (alt. bevisa)

 

 

:propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är riktigt stort att köra Pontiac GTO -69, det tyder på extrem stilkänsla. Själv hade jag en vit Cadillac för några år sedan, en riktig "Pimpmobile" nu kör jag BMW... har blivit gubbe. (Är det gubbigt att köra M6?)

:propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver:

 

Nej, då..det är inte gubbigt med BMW...men man blir ju äldre och det ska med hundar, ungar, fan och hans moster!!

Vi verkar kunna enas ganska bra om färg och form du och jag :citation:

post-12806-1188388253_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, då..det är inte gubbigt med BMW...men man blir ju äldre och det ska med hundar, ungar, fan och hans moster!!

Vi verkar kunna enas ganska bra om färg och form du och jag :citation:

 

 

Det verkar så, jag gillar design och du har en skön stil... Det är få som har insett storheten i en GTO -69.

 

Dessutom finns det så mycket fult här i världen så jag tycker att det är viktigt att värna om god design.

 

Design, inredning och bilar är mina stora intressen. (förutom MAC förstås)

 

 

:propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fiat Coupé, fast jag har för mig att det heter Coupé Fiat?

 

Du kom på rätt svar framåt småtimmarna såg jag :D

 

Klickar inte så ofta som väl är:

 

Motor, växellåda och avgassystem:

5 cil.

20 valvole

Garrett TB28

kamlägesvariator

Ferguson viscodrive

5 marche

2 ''

Effekt och prestanda (ingående):

G-tec chip

stift: NGK BKUR7ET

olja: motorolja

~260hk / 360Nm

0-100 ca. 6

270 km/h

post-8494-1188407155.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Playboy: Diggar verkligen din smak, dina boenden är grymt snyggt designade och du kör BMW!

 

Hmm, själv är jag 14 år och har ingen bil ännu, men jag har däremot kört min morbrors X5 3,0D och pappas Volvo V50!

Min morbror har även en Porsche Boxster S -03 (blir en ny Boxster RS med PDK, Porsche Doppel Koflung när den släpps, säljaren han känner på Porsche hävdar att den kommer samtidigt som faceliftade Boxstern, typ runt våren.)

Och som sagt har han en BMW X5 3,0D -04, nya X5'an med 3,0SD (286HK 320NM) är dock beställd! :)

 

Själv skulle jag gärna ha en BMW M3 E46 när jag får körkort, 343Hk ur en motor på 3,2 liter är helt sjukt, plockar man bara bort toppfartsspärren borde den göra runt 280 Km/h!

Kan bli svårt att hitta en svensksåld i fint skick om 5-6 år, med låga mil dessutom.

Försäkringskostnaden ska vi nog inte tala om! :D

 

Hur som helst är den väldigt fin! <3

 

Erkänn att fronten bara skriker "Grr, vill jag så kan jag döda dig!"

post-15679-1188410950.jpg

post-15679-1188410963.jpg

post-15679-1188410975.jpg

post-15679-1188410986.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Playboy: Diggar verkligen din smak, dina boenden är grymt snyggt designade och du kör BMW!

 

Hmm, själv är jag 14 år och har ingen bil ännu, men jag har däremot kört min morbrors X5 3,0D och pappas Volvo V50!

Min morbror har även en Porsche Boxster S -03 (blir en ny Boxster RS med PDK, Porsche Doppel Koflung när den släpps, säljaren han känner på Porsche hävdar att den kommer samtidigt som faceliftade Boxstern, typ runt våren.)

Och som sagt har han en BMW X5 3,0D -04, nya X5'an med 3,0SD (286HK 320NM) är dock beställd! :)

 

Själv skulle jag gärna ha en BMW M3 E46 när jag får körkort, 343Hk ur en motor på 3,2 liter är helt sjukt, plockar man bara bort toppfartsspärren borde den göra runt 280 Km/h!

Kan bli svårt att hitta en svensksåld i fint skick om 5-6 år, med låga mil dessutom.

Försäkringskostnaden ska vi nog inte tala om! :D

 

Hur som helst är den väldigt fin! <3

 

Erkänn att fronten bara skriker "Grr, vill jag så kan jag döda dig!"

 

 

Kul sammanträffande min fru (Yeni) har en BMW M3 Cabriolet, här kommer en bild...

post-10275-1188412249.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom har jag en X5 som firmabil, min M6 kör jag privat, dessutom är den vit, riktigt coolt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha.

Smått, smått.

 

En kapten ska ha ett riktigt skepp att kommendera.

..*klipp-klipp*

Ekstam:

Behöver du parkerings plats i Bagarmossen nån gång,

så kan du få ställa den i min skuff. :hihihi:

haha! :) Jojo, jag hör av mig isf. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom har jag en X5 som firmabil, min M6 kör jag privat, dessutom är den vit, riktigt coolt.

 

Precis!!

Vit är det nya svarta..haha..jag kommer klart att köpa en vit bil som nästa, lite åt pärlemor men inte som på 80talet..äh, du fattar.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt fin M6:a du har där Playboy! Vitt är så sjukt snyggt ju!

 

 

Tackar... har haft silver metallic i flera år, sen ledsnade jag och ville ha något nytt. När jag såg "min" bil i butiken blev jag helt såld och jag var tvungen att slå till... vitt är coolt.

 

Men min fru gillar svart så hon har en svart M3 cab...

 

 

:propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis!!

Vit är det nya svarta..haha..jag kommer klart att köpa en vit bil som nästa, lite åt pärlemor men inte som på 80talet..äh, du fattar.. :D

 

 

Du har så rätt. (som vanligt) Med säker stilkänsla har du insett att vitt är det enda rätta. Tyvärr har min fru inte riktigt förstått det hela, hon hävdar att svart är trendigare... "suck" vad vet kvinnor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-7614-1188418078_thumb.jpg

 

Här ser ni i alla fall bakdelen på min/vår bil.

En fantasigrön Skoda Fabia Combi, årsmodell 2001.

 

Det var den enda bilden jag hittade på den. Men om ni har tålamod så ska jag fixa en bild på den framför vårat hus :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min granne har en sådan, fast combimodellen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Berlingo har elbackspegel på passagerarsidan. Sen har jag hottat upp bilen med en fast dragkrok! :galetglad:

För att då inte tala om elfönsterhissarna, de funkar på båda sidorna, både upp och ner!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Jesus, din M6:a är sanslöst snygg, Playboy! :o

Och jag har länge propagerat för att vitt är det nya silvermetallic på bilar, men folk bara ruskar på huvudet. Tur att jag är en notorisk trendsetter. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...