Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad har du för bil?


Playboy

Rekommendera Poster

Toyota Carina E 2,0 -92 vit halvcombi. Grym bruksbil. Hade den haft AC hade varit perfekt. Vi har precis passerat 30.000 mil. Den bästa bil jag ägt.

 

Volvo V70 -04 blåmetallic. Inte lika roligt dock otroligt bra att lasta i. Det svider varje gång den skall servas. Jag bävar vad service vid 16.000 kommer att landa på (Det är kam-remmen då, det brukar bli dyrt)

 

Tidigare bilar är en hel drös med golfar, passater, ventos, audis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 146
  • Created
  • Senaste svar

Denna kör vi bara när solen skiner, och det är över 15°..

 

post-113-1188289779.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna kör vi bara när solen skiner, och det är över 15°..

 

När barnen har flyttat ut ska jog oxå köpa en cab!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen bil men kör Volvo V70 2.4D (Taxi) och Ford Transit (Rulllstolsbuss). Volvon känns som en gokart om man kört Forden innan.

 

Lustig bilhändelse: I början av augusti var jag i Skåne med en rullstol. På vägen ner låg jag i vänsterfilen söder om Halmstad och kör om i lagom olagligt tempo då jag ser en bil närma sig i hög hastighet. Byter fil och blir omkörd av en Aston Martin DB9. PÅ vägen upp någon timme senare känner jag igen mig, "Det var ju här jag blev omkörd av Aston...", några sekunder senare möter jag en stor leende mun med lång motorhuv, en Ferrari 612 Scaglietti. Tanken "Har folk bara dyra bilar här, eller???" hinner knappt passera genom skallen på mig innan en norsk Bentley kör om mig så fort att jag inte känner igen modellen, troligtvis ny coupémodell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det börjar stämma överens nu, har en liten renault twingo och en mac mini.

 

Men jag hoppas ingen ska krascha som på bilden.

 

TWINGO.jpg

 

 

Cool! Jag med! Mini och Twingo! :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En Ford Mustang GT SKA jag ha!(när jag har fixat några hundratusen till + ett körkort :P )

Ford_Mustang_GT.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En Ford Mustang GT SKA jag ha!(när jag har fixat några hundratusen till + ett körkort :P )

Ford_Mustang_GT.jpg

Menar du Shelby? så hade den inte stått helt fel nere på parkeringen just nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
En Ford Mustang GT SKA jag ha!(när jag har fixat några hundratusen till + ett körkort :P )

Ford_Mustang_GT.jpg

Mustang suger kvalitetsmässigt, de gör bara snygga bilar, men skitkass! Känner en som köpte en Mustang, han bytte tillbaka till sin gamla bil rätt snabbt... :P;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mustang suger kvalitetsmässigt, de gör bara snygga bilar, men skitkass! Känner en som köpte en Mustang, han bytte tillbaka till sin gamla bil rätt snabbt... :P;)

De borde bli bättre och bättre, när jag var i USA över sommaren såg man mustanger hela tiden nästan, en av de vanligaste lite dyrare bilarna(om man inte räknar suvar), vad man kunde se i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar på alfa romeo?

Nej.

Lillbrorsan, Fiat barchetta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, hade det faktiskt på tungan lite men alfa lät lite riktigare. Snygg alla fall, el åtminstone egen design. Bertone kanske. Det var iofs ingen svår gissning för de har väl designat nästan allt runt medelhavet.

 

Barchetta, ä inte det ngt bröd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De borde bli bättre och bättre, när jag var i USA över sommaren såg man mustanger hela tiden nästan, en av de vanligaste lite dyrare bilarna(om man inte räknar suvar), vad man kunde se i alla fall.

Mustangen är väldigt billig i USA, tror priset ligger runt 170.000 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mustangen är väldigt billig i USA, tror priset ligger runt 170.000 kr

Är den så billig? Visst att alla bilar är mycket billigare i USA pga skatter med mera, men i Sverige ligger väl den runt 450 000kr om jag inte har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
De borde bli bättre och bättre, när jag var i USA över sommaren såg man mustanger hela tiden nästan, en av de vanligaste lite dyrare bilarna(om man inte räknar suvar), vad man kunde se i alla fall.

Dels är det som Jarting säger billigare hos de, sen tror jag de föredrar att ha amerikansk bil precis som att man i sverige helst kör Volvo/SAAB. Stick till din Mustangåterförsäljare, sätt dig i bilen, kika runt på grejer kolla kvalitet, så får du se hur crapigt det är...

 

 

Detta får mig för övrigt att tänka på när pappa skulle testa en Peugot, handtaget lossnade.. :respekt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dels är det som Jarting säger billigare hos de, sen tror jag de föredrar att ha amerikansk bil precis som att man i sverige helst kör Volvo/SAAB. Stick till din Mustangåterförsäljare, sätt dig i bilen, kika runt på grejer kolla kvalitet, så får du se hur crapigt det är...

Detta får mig för övrigt att tänka på när pappa skulle testa en Peugot, handtaget lossnade.. :respekt:

Tveksam till om de finns mustangåterförsäljare i Växjö. Kommer inte ens ihåg om det finns fordaffär här ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
Tveksam till om de finns mustangåterförsäljare i Växjö. Kommer inte ens ihåg om det finns fordaffär här ;)

Aja, du får la testa när du har tillfälle då :borstatanderna: Eller vänta tills då du ska köpa :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha.

Smått, smått.

 

En kapten ska ha ett riktigt skepp att kommendera.

 

 

post-15957-1188332958_thumb.jpg

 

 

Ekstam:

Behöver du parkerings plats i Bagarmossen nån gång,

så kan du få ställa den i min skuff. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åker med den här som är en xxxx xxxxx :fundersam:

 

vågad gissning?

Fiat Coupé, fast jag har för mig att det heter Coupé Fiat?

 

I vilken film var det någon kallade ett visst vapen för typ "pistolernas Fiat, klickar alltid vid fel tillfälle" alldeles innan han blev skjuten?

 

Edit: Friend, jag mätte lite med armarna på en parkering en gång och kom fram till att en Smart lätt får plats i en Transit samtidigt som det sitter 5 personer i Transiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag Nisse - en röd Nissan Micra -98. Dock lite skadad eftersom kompisens morfar (som jag köpt bilen av) svängde lite för mycket när han skulle in i garaget :propellerbaver:

 

Tidigare körde jag Röda Faran - en Toyota Corolla Sedan från -87 tror jag det var.

 

Senare vill jag köra amerikansk muskelbil eller folkabuss :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...