axelhofmann Posted August 26, 2007 Share Posted August 26, 2007 Hej, alla mina videofiler är inställda på att öppnas med Quicktime. Jag vill dock alltid öppna med VLC så jag måste alltid högerklicka och välja öppna med, vilket är ganska störande... Så, snälla... Hur får jag VLC som standard för ALLA videofiler? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcushedenstrom Posted August 26, 2007 Share Posted August 26, 2007 Du måste göra det manuellt för varje filtyp; alltså för .mov, .wmv, .avi och så vidare. Men bara en gång för varje filtyp. Markera t.ex. en .avi-fil, tryck kringla+i och välj VLC som program. Klicka sedan på "Ändra alla". Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcushedenstrom Posted August 26, 2007 Share Posted August 26, 2007 Detta kanske iofs kan vara något: http://www.rubicode.com/Software/RCDefaultApp/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
axelhofmann Posted August 26, 2007 Author Share Posted August 26, 2007 tack, gör det fil för fil.. känns smidigt nog. thx! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.