Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

hardware unlock i sverige?


viiddee

Rekommendera Poster

Jag låste just upp min med Geohots metod... ett jäkla pillande, men det var väl värt besväret nu när man har en av Sveriges första HELT olåsta telefoner, dvs utan tjafs och simkortsbedrägeri =)

 

Om det är nån som har frågor angående metoden så svarar jag gärna! (Läs dock gärna iphonejtag.blogspot.com först)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja hej ända från Finland!

Jag satt här vid datorn och läste om iPhonehackar av olika slag, och råkade sen hitta hit till macworld.se, vilket verkar bli min källa nr 1 angående hackar i Norden!

 

Jag tog och läste Geohotbloggen, och undrade vad han menade med sitt nyaste inlägg, där han skriver att han inte längre använder kolv. Menar han med iPhone eller med andra telefoner? Tänkte om du skulle ha insikt då du tydligen kan sånt. :)

 

Min andra fråga lyder: Hur skulle du bedöma risken i att göra geohots hardware metod? Kan nåt gå snett? Eller, skulle du klara av det med 100% säkerhet om du gjorde det igen? Jag frågar p.g.a. att jag själv absolut aldrig kommer att våga pröva, men tänkte om jag skulle rekrytera någon vän som har "kolvkunskap". :)

 

Jag tror det var allt, tack o hej!

(Tror att jag lyckades skicka ett privat meddelande av misstag, men samma text är det ju både här o där.)

-macaslak

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...