Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Min macBook vägrar att mata ut skivan


anton_gi

Rekommendera Poster

Hej, jag håller på med en installation, och då ska man sätta i disc 2. Men datorn vägrar att mata ut disc 1, eftersom den används. Jag har försökt genom att trycka på "mata ut" samt på eject-knappen på tangetbordet.

 

Vad ska jag göra!?

tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stäng av den och när den startar upp så håller du nere musknappen, då vingar du ut den..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stäng av den och när den startar upp så håller du nere musknappen, då vingar du ut den..

 

Stänga av själva installationen eller menar du datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn.

 

Testa att mata ut skivan via skivverktyg, och alla program som kan tänkas använda den. Håll in eject länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i skivverktyg verkade det inte fungera, så jag avbröt installationen, och då kunde jag mata ut den direkt. Men det är märkligt, etersom jag måste kunna mata ut den under själva installtionen.

 

Det kanske är värt att tillägga att det rör sig om ett spel till pc, som jag installerar med programmet CrossOver. Problemet kanske beror på just detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ett spel som stöds av CrossOver?

Jag tror det, jag fann det i deras lista över program iaf. - http://www.codeweavers.com/compatibility/s...&search=app

 

Jag kan inte mata ut skivan, bara om jag avslutar installationen, och då måste jag ju ändå sätta i disc 1 igen.... :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte lägga båda skivorna på hårddisken och installera från .iso?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte lägga båda skivorna på hårddisken och installera från .iso?

 

Hur skulle det gå till, menar du? Alltså - att dra över alla skivors innehåll till datorn, och sen köra exe.-filerna?

 

Anton

 

I övrigt - har någon annan någon idé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad han säger är att du skall göra en skivavbild på dina CD för att sedan köra installationen från hårddisk istället för CD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...