Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Kom-ihåg-lappar - var hittar jag det som sparats?

tb3030

Recommended Posts

Jag älskar att använda komihåg-lapparna i osX. De är nu flera hundra st. Jag vill nu spara dessa då jag skall blåsa datorn för att installera om systemet. Var hittar jag det som sparats i programmet?

tack!

Du får ju öppna dina lappar och spara dom som textfiler, alternativt så väljer du att föra över användarinformation mm från den gamla installationen när du gör din nya installation.

Jag använder själv aldrig Kom-ihåg-lappar, har aldrig riktigt förstått mig på dem. (däremot är jag storförbrukare av "analoga" kom-ihåg-lappar!)

Programmet Kom-ihåg-lappar ligger i dator/Bibliotek/Widgets. Men om själva innehållet i lapparna ligger där vågar jag faktiskt inte säga. Min fil "kom-ihåg-lappar" är på 272 k. Om du nu har hundratals lappar så borde den filen vara åtskilligt mycket större om allt ligger sparat i programmet.

Testa genom att gå in i Bibliotek/Widgets och markera Kom-ihåg-lappar, tryck apple + i och läs i informationen hur stor filen är. Är den mycket större än 272 k så ligger allt sparat där, och då är det den filen du vill spara och kopiera över till din nya installation. Är din fil också 272 k så finns själva lapparna lagrade någon annan stans, och då vet jag faktiskt inte.

• 2 months later...
Jag älskar att använda komihåg-lapparna i osX. De är nu flera hundra st. Jag vill nu spara dessa då jag skall blåsa datorn för att installera om systemet. Var hittar jag det som sparats i programmet?

tack!

Om du menar kom-ihåg-lapparna på skrivbordet så sparas informationen i filen Bibliotek/StickiesDatabase så den måste du säkerhetskopiera tillsammans med dina andra dokument.

• 2 years later...

Hej,

Sitter äntligen med uppgraderad leopard till snow leopard, flytassistenten fungerade finfint.... men jag fick inte med mina kom-ihåg-lappar. Kollade in form mm utan lycka.

Hittade tillslut detta: under användare / bibliotek / ligger filen "stickiesdatabase". Ta den och återskapa via time machine. Det fungerade för mig.

/ J

Hej,

Sitter äntligen med uppgraderad leopard till snow leopard, flytassistenten fungerade finfint.... men jag fick inte med mina kom-ihåg-lappar. Kollade in form mm utan lycka.

Hittade tillslut detta: under användare / bibliotek / ligger filen "stickiesdatabase". Ta den och återskapa via time machine. Det fungerade för mig.

/ J

Själv använder jag dem i dashboard. Enklare, snyggare och lättare å spara ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...