Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skämt


Exdiaq

Rekommendera Poster

  • 2 weeks later...

Why is it that people say they "slept like a baby" when babies wake up every two hours?

 

Why do we press harder on a remote control when we know the batteries are flat?

 

Why do banks charge a fee on "insufficient funds" when they know there is not enough?

 

Why does someone believe you when you say there are four billion stars, but check when you say the paint is wet?

 

Why do they use sterilized needles for death by lethal injection?

 

Why doesn't Tarzan have a beard?

 

Why does Superman stop bullets with his chest, but ducks when you throw a revolver at him?

 

Why do Kamikaze pilots wear helmets?

 

Whose idea was it to put an "S" in the word "lisp"?

 

What is the speed of darkness?

 

Are there specially reserved parking spaces for "normal" people at the Special Olympics?

 

If the temperature is zero outside today and it's going to be twice as cold tomorrow, how cold will it be?

 

If it's true that we are here to help others, what are the others doing here?

 

Do married people live longer than single ones or does it only seem longer?

 

Do you cry under water?

 

How is it that we put man on the moon before we figured out it would be a good idea to put wheels on luggage?

 

Why do people pay to go up tall buildings and then put money in binoculars to look at things on the ground?

 

Did you ever stop and wonder......

Who was the first person to look at a cow and say, "I think

I'll squeeze

these pink dangly things here, and drink whatever comes out?"

 

Who was the first person to say, "See that chicken there... I'm gonna eat the next thing that comes outta it's bum."

 

Why do toasters always have a setting so high that could burn the toast to a horrible crisp, which no decent human being would eat?

 

Why is there a light in the fridge and not in the freezer?

 

Why do people point to their wrist when asking for the time, but don't point to their bum when they ask where the bathroom is?

 

Why does your Obstetrician, Gynaecologist leave the room when you get undressed if they are going to look up there anyway?

 

Why does Goofy stand erect while Pluto remains on all fours? They're both dogs !

 

Can blind people see their dreams? Do they dream ??

 

If quizzes are quizzical, what are tests?

 

If corn oil is made >from corn, and vegetable oil is made from vegetables, then what is baby oil made from?

 

If electricity comes >from electrons, does morality come from morons ?

 

Why do the Alphabet song and Twinkle, Twinkle Little Star have the same tune?

 

Stop singing and read on . . . . . . . .

 

Do illiterate people get the full effect of Alphabet Soup?

 

Did you ever notice that when you blow in a dog's face, he gets mad at

you, but when you take him on a car ride, he sticks his head out the window?

 

Does pushing the elevator button more than once make it arrive faster?

 

Do you ever wonder why you gave me your e-mail address in the first place?

 

Med Vänlig Hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

noll måste det va :)

 

Hur många grader kallt är det om det är dubbelt så kallt som 0° :whistling:

 

Med Vänlig Hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det där kan nog inte stämma, jag gjorde det väldigt lätt för mig:

 

0 grader c=32 grader f/2=16 grader f=8.9 grader c

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det där kan nog inte stämma, jag gjorde det väldigt lätt för mig:

 

0 grader c=32 grader f/2=16 grader f=8.9 grader c

 

Ha x 3. :lol:

 

Med Vänlig Hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Era klantarshlen! ni kan ju inte utgå från 0 på celciuskalan!!!

 

Räkna med kelvin, där 0 är nollpunkten...

 

0°C är ca 273K, vilket gör att hälften av 0°C är 131,5K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

We were dressed and ready to go out for the New Years Eve Party. We turned on a night light, turned the answering machine on, covered our pet parakeet and put the cat in the backyard.

We phoned the local cab company and requested a taxi. The taxi arrived and we opened the front door to leave the house. The cat we put out in the yard scoots back into the house.

We didn't want the cat shut in the house because she always tries to eat the bird.

My wife went out to the taxi, while I went inside to get the cat. The cat ran upstairs, with me in hot pursuit. Waiting in the cab, my wife doesn't want the driver to know that the house will be empty for the night. So, she explains to the taxi driver that I will be out soon, "He's just going upstairs to say goodbye to my mother."

A few minutes later, I get into the cab. "Sorry I took so long," I said, as we drove away .. "That stupid bitch was hiding under the bed. Had to poke her with a coat hanger to get her to come out! She tried to take off, so I grabbed her by the neck. Then, I had to wrap her in a blanket to keep her from scratching me.

But it worked! I hauled her fat ass into the back yard!"

The cab driver hit a parked car.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Era klantarshlen! ni kan ju inte utgå från 0 på celciuskalan!!!

 

Räkna med kelvin, där 0 är nollpunkten...

 

0°C är ca 273K, vilket gör att hälften av 0°C är 131,5K

 

Måste svara på ditt räkneex. även fast det är lite off topic. Men roligt är det!!

 

131,5° K= -141,65°C. Så Du hävdar att -141,65°C är dubbelt så kallt som 0°C?????? :armskeptisk:

 

Med Vänlig Hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Måste svara på ditt räkneex. även fast det är lite off topic. Men roligt är det!!

 

131,5° K= -141,65°C. Så Du hävdar att -141,65°C är dubbelt så kallt som 0°C?????? :armskeptisk:

 

Med Vänlig Hälsning

Olli

 

Öhm, om det nu är korrekta siffror ja!

 

Vid -141,65 °C (131,5 K) (man använder inte ° vid kelvin har jag för mig) har atomerna hälften så mycket rörelseenergi som vid den dubbla temperaturen, 0 °C (273 k)

 

 

Jäklars, siffrorna var fel... Men resonemanget stämmer, i alla fall om temperatur och energi är linjärt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Killen kommer hem och hör frun stöna inne i sovrummet.

 

Han går in för att kolla vad som står på.

Då ser han sin bäste kompis sätta på henne bakifrån.

 

Då tar killen upp hagelbössan och skjuter kompisen!

 

Frun vänder sig då om och säger :

- Det där var väl ganska omoget gjort!

Fortsätter du så här så har du snart inga kompisar kvar.... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte detta citat var kul jag fann häromdagen

 

post-113-1196700839_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste svara på ditt räkneex. även fast det är lite off topic. Men roligt är det!!

 

131,5° K= -141,65°C. Så Du hävdar att -141,65°C är dubbelt så kallt som 0°C?????? :armskeptisk:

 

Med Vänlig Hälsning

Olli

-136°C är ungefär dubbelt så kallt som 0°C. Grundenheten för temperatur är K (Kelvin), inte °K (grader Kelvin)

 

Denhär är kul, tar ca. 3-5 sec

 

sl_ng_bildsk_rm_i_golv.wmv

 

Med Vänlig Hälsning

Olli

Den läste jag i Svenska Mad när jag var liten, slutet 80, början 90-talet.

 

EDIT: ^^Pocas kunginlägg^^:

Kära örebroare!

 

EDIT2: Får inte citatet att fungera, nu kanske (la till "name"), ger upp efter typ 17 försök!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Fyller på med en liten fräckis:

 

Två väninnor var ute på en "tjejkväll", båda lyckligt gifta, trofasta och exemplariska fruar. Denna kväll blev det en aning för många Bacardi Breezer och när de var på väg hem, extremt berusade, blev de kissnödiga, och bestämde sig för att smita in på kyrkogården.

När den ena av dem var klar insåg hon att hon inte hade något att torka sig med, så hon tog av sig sina trosor och använde dem. Den andra kvinnan hade ett par exklusiva och dyra trosor som hon absolut inte kunde tänka sig att använda. Lyckligtvis hade hon satt sig bredvid en grav där det låg en vacker krans med ett stort sidenband i, så hon slet loss sidenbandet och torkade sig med det.

När de var klara begav de sig hemåt, berusade och glada i hågen. Nästa dag blev den ena kvinnans man oroad över att hans rara och oskyldiga fru låg kvar i sängen med en ordentlig baksmälla och funderade på vad som skett kvällen innan, så han ringer upp den andra kvinnans man och säger:

- Dessa utekvällar måste genast upphöra! Jag har börjat misstänka det värsta... I natt så kom min fru hem UTAN trosor, och hon ligger fortfarande i sängen...

- Det var väl ingenting! Svarade den andre mannen. Min fru kom hem med ett kort uppstucket i rumpan, där det stod: Från oss alla på brandstationen, vi kommer aldrig att glömma dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyller på med en liten fräckis:

 

Två väninnor var ute på en "tjejkväll", båda lyckligt gifta, trofasta och exemplariska fruar. Denna kväll blev det en aning för många Bacardi Breezer och när de var på väg hem, extremt berusade, blev de kissnödiga, och bestämde sig för att smita in på kyrkogården.

När den ena av dem var klar insåg hon att hon inte hade något att torka sig med, så hon tog av sig sina trosor och använde dem. Den andra kvinnan hade ett par exklusiva och dyra trosor som hon absolut inte kunde tänka sig att använda. Lyckligtvis hade hon satt sig bredvid en grav där det låg en vacker krans med ett stort sidenband i, så hon slet loss sidenbandet och torkade sig med det.

När de var klara begav de sig hemåt, berusade och glada i hågen. Nästa dag blev den ena kvinnans man oroad över att hans rara och oskyldiga fru låg kvar i sängen med en ordentlig baksmälla och funderade på vad som skett kvällen innan, så han ringer upp den andra kvinnans man och säger:

- Dessa utekvällar måste genast upphöra! Jag har börjat misstänka det värsta... I natt så kom min fru hem UTAN trosor, och hon ligger fortfarande i sängen...

- Det var väl ingenting! Svarade den andre mannen. Min fru kom hem med ett kort uppstucket i rumpan, där det stod: Från oss alla på brandstationen, vi kommer aldrig att glömma dig.

 

:lol: Stackare :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...