Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Var finns iPhoto-biblioteket?


Puh

Rekommendera Poster

Vet ngn var jag kan hitta iPhoto-biblioteket som tidigare fanns i i min "Bild-mapp"?

 

Ska "montera" en bild i Illustrator men kan inte via den vägen hitta den mapp som tidigare fanns i min Bild-Mapp...

 

Man ska väl inte behöva dra ut en bild på skrivbordet för att sedan hämta därifrån..!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt ligger i Pictures/iPhoto Library, sen bilderna i mappen Data tror jag. Smidigast är det väl ändå att dra bilderna till skrivbordet eller annan lämplig plats, tror det ser ganska rörigt ut i den där biblioteksmappen.

 

Använder dock Adobe LightRoom själv och där exporterar jag, mycket smidigt. Tyckte iPhoto gick så segt, sen använder jag ju Adobe till allt annat som har med foto att göra så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ngn var jag kan hitta iPhoto-biblioteket som tidigare fanns i i min "Bild-mapp"?

 

Ska "montera" en bild i Illustrator men kan inte via den vägen hitta den mapp som tidigare fanns i min Bild-Mapp...

 

Man ska väl inte behöva dra ut en bild på skrivbordet för att sedan hämta därifrån..!!!

Är det tomt i bildmappen nu eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ngn var jag kan hitta iPhoto-biblioteket som tidigare fanns i i min "Bild-mapp"?

 

Ska "montera" en bild i Illustrator men kan inte via den vägen hitta den mapp som tidigare fanns i min Bild-Mapp...

 

Man ska väl inte behöva dra ut en bild på skrivbordet för att sedan hämta därifrån..!!!

Du kan dra bilden från iPhoto till vilken applikation som helst. Det är det enklaste sättet. Särskilt om du har behandlat bilden på något sätt.

 

Ett råd är att inte rota i iPhotos mappar. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla råd och svar... Nej iPhoto är inte tomt men mappen "iPhoto Library" som tidigare fanns i mappen "Bilder" finns inte där längre... Dock finns ju Photo Booth där som tidigare. Har inte gjort annat än att installera iLife 08 och det gav ju en massa strul i iWeb och därför kanske också strul med iPhoto som annars funkar kanon med det nya funktionerna... riktigt bra.

 

Vill ju helst slippa dra ut till skrivbordet...!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iphoto nu skapar en "biblioteksfil" som dock är en mapp på ett liknande sätt som program är...dvs man kan rota i den genom att högerklicka och välja visa innehåll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...