Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Jag är..

Exdiaq

Recommended Posts

Tjena.

Tar och presenterar mig som många andra med lite snabba fakta:

• 17år
  • Kille
  • Läser samhälle med inriktning ekonomi på gymnasieskolan ProCivitas, går i tvåan
  • Älskar att träna och lägger mycket tid på det
  • Passionen är amerikansk fotboll, spelar i landslaget :)
  • Pendlar 2h (cirka) varje vardag
  • Singel

Valet föll på MacBook när jag skulle köpa en bärbar dator på grund av:

1. Lätta, och verkligen bärbar, ingen bjässe på 5kg och 15,4 tums skärm
  2. Säkra, är väldigt trött på felmeddelanden osv. på vår hemPC
  3. Snygga utav bara satan!
  4. Snabbstartad och lång batteritid, viktigt eftersom jag pendlar mycket
  5. Praktisk, tja alltså lätt, bra batteritid, bra prestanda till ett bra pris.

Allt för mig, ha det!

Bra presentation, och välkommen hit! :ThumbsUp:

Fräckt att du spelar amerikansk fotboll. Hur stort är det i Sverige egentligen?

Hej och välkommen till forumet. :geros:

Tyvärr är MacBooken lite för klen för att tåla en tackling. B)

I övrigt du får du nog mycket nöje och nytta av den.

Tack :)

Relativt liten (gissar på 10 000 med coacher, spelare och personer runt om) faktiskt men med många eldsjälar så den växer hela tiden, längtar till framtiden då (förhoppningsvis) finns skolsystem, riktig proffsliga osv. som i staterna :D

http://www.amerikanskfotboll.se

Hej och välkommen till forumet. :geros:

Tyvärr är MacBooken lite för klen för att tåla en tackling. B)

I övrigt du får du nog mycket nöje och nytta av den.

Säg inte det, den ska vara rätt tålig ju! Jag vet hur vi gör: Du köper en till Mac till mig så prövar vi :toodeloo:

P.S. Volvos tål det inte kan jag säga dig, lite yttre skador blev det när dörren inte ville öppnas när det var bråttom till träning :rolleyes:

Välkommen till forumet :)

Du kanske möjligen känner Monika Dimic (Tror hon stavar så) som också går andra året på ProCivitas :fundersam:

Välkommen! Amerikansk fotboll är en rolig sport. Hade gärna spelat, men tror inte det finns någon ens i småland. Möjligtvis Jönköping. Annars hade jag velat spela baseboll. Mycket amerikanska sporter ^_^

Välkommen till forumet :)

Du kanske möjligen känner Monika Dimic (Tror hon stavar så) som också går andra året på ProCivitas :fundersam:

Nej faktiskt inte, men så går där också 120-130 tvåor bara i Helsingborg ;)

Finns ProCivitas-skolor i Malmö och Växjö med.

Välkommen! Amerikansk fotboll är en rolig sport. Hade gärna spelat, men tror inte det finns någon ens i småland. Möjligtvis Jönköping. Annars hade jag velat spela baseboll. Mycket amerikanska sporter ^_^

http://www.amerikanskfotboll.com/lankar.html

Här finns länkar till bl.a. klubbar i Sverige, finns ett par i Småland vad jag kan se.

Hittar du någon närma dig så tycker jag att du ska ta och pröva på och ge det tid (tog 1-2månader innan jag började förstå hur spelet var upplagt). Du kommer få mycket ut av det, det lovar jag :yeahbaby:

Välkommen jag kan bara hålla med... kul att ha någon i landslaget här :)

gorancarlsen

Koolt att du spelar i landslaget, juniorlandslaget eller...

Välkommen hit.

Koolt att du spelar i landslaget, juniorlandslaget eller...

Välkommen hit.

Ja, har dock inte spelat en match än då nästa landslagsmatch är inte förrän EM nästa år. Kanske inte fullfjädrad landslagsspelare även om jag är med i laget och sticker på träningsläger osv. :nerd:

http://www.amerikanskfotboll.com/lankar.html

Här finns länkar till bl.a. klubbar i Sverige, finns ett par i Småland vad jag kan se.

Hittar du någon närma dig så tycker jag att du ska ta och pröva på och ge det tid (tog 1-2månader innan jag började förstå hur spelet var upplagt). Du kommer få mycket ut av det, det lovar jag :yeahbaby:

Såg nu att Växjö har ett lag :tappahakan: Kan inte fatta att jag har missat detta. Men jag kommer inte in på deras hemsida och funkar inte med det man hittar på google heller. Men det känns ändå lite sent att börja nu, när man är 17. Hade inte vart så kul att möta dig. Jag är inte särskilt stor eller muskulös ;)

Såg nu att Växjö har ett lag :tappahakan: Kan inte fatta att jag har missat detta. Men jag kommer inte in på deras hemsida och funkar inte med det man hittar på google heller. Men det känns ändå lite sent att börja nu, när man är 17. Hade inte vart så kul att möta dig. Jag är inte särskilt stor eller muskulös ;)

Lättaste killen i landslaget väger nog 65-70kg så man behöver inte vara biff på 130kg för att kunna spela, dock måste du vara snabb och bra fotarbete :P Har en kille i klubben som väger 105kg och har spelat i 6-7år. När jag börja tänkte jag: Fan, kommer aldrig bli så bra som han för han satte mig på röven hela tiden och fick så mycket stryk. Men gissa vem som sätter vem på röven nu efter 1,5år? Om du ser det som en utmaning istället för ett problem så kan du gå långt.

Det är inte för sent att börja nej, många seniorer som spelar idag började vid 19-20årsåldern.

Själv spelade jag som ytterback i rundbollsfotboll under 9år och vägde ca 75kg när jag slutade och gick över till den rätta varianten i mars 2006. Sen dess ökat mycket i styrka och i vikt, men sen har jag, utan av glorifiera mig själv, lagt ner sjukt mycket arbete på att bli starkare och större också.

Amerikansk fotboll är, enligt mig, den bästa sporten för alla kan hitta en plats; Fet och kort, lång och smal, Stickan eller Herkules, snabb eller långsam. Lägger man till lagkänslan som är så sjukt bra just pga att alla är beroende på att alla gör sitt jobb. Det går inte att vinna matcher med 2-3 nyckelspelare som exmpelvis vanlig fotboll utan alla måste göra sitt. Svårt att beskriva känslan för en som inte har spelat, men dom som har spelat ett par matcher förstår precis.

Phhuu, nu har man lagt in lite marknadsföring för sporten med :D

Vad kostar det att köpa full utrustning till amerikansk fotboll i lagom prisnivå?

1500-2000:- går det billigaste nog på och då får du hjälm, axelskydd, byxpaket (speciella byxor med lårskydd, knäskydd, höftskydd samt svanskoteskydd)

Sen finns det såklart dyrare och bättre utrustning, t.ex. har jag en hjälm för 2000:-, axelskydd som kostar 3500:- och byxpaket som gick på 1000:-, skor för 1000:-, undertröja, strumpor etc. för 500:-. Så har du pengar att bränna så går det alldeles utmärkt :P Fast som sagt finns det MYCKET billigare utrustning som passar nybörjare.

Fast dom flesta föreningar har skydd som du kan låna när du prövar på så du slipper att punga ut med så pass mycket pengar och sen inte gillar det. Kontakta en förening nära dig och kolla.

P.S. Det är så pass "dyrt" för att det måste vara bra saker. Om du har sett en NFL-match eller en match här i Sverige förstår du. För det smäller verkligen och för att kroppen ska klara det så behövs bra utrustning.

Måste erkänna att jag blir sugen :borstatanderna: Får kolla med klubben här i Växjö och kolla hur mycket tid jag har :P

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...