Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Det kändes som julafton.....


alex89

Rekommendera Poster

det var den 22 augusti. jag kom hem från skolan precis och såg på mobilen att det hade ringt någon, jag undrade vem det var så ja ringde röstbrevlådan. då var det någon som sa att de hade kommit ett paket från lund men bussgods. jag tänkte äntligen har den kommit efter många veckor av krongel av affär.

 

jag åkte iallfall ner till bussgods på kristinehamns tågstation. men själv klart var hela stan avspärrad för att det var gokart. så jag var tvungen att hitta en väg runt. efter en 15 min var jag nere på stationen. går inte och pratar med en snubbe och får mitt paket. sen tar jag mig hem som tog en halv timme eller nåt eftersom jag inte kunnde cykla med paketet för det var för stort.jag kommer hem lägger paketet på vardagsbordet. kollar på paktet. sen börjar jag öppna försiktigt. där är kartongen som saken ligger i. börjar packa upp och där ligger den.

min alldeles egna powerbook g4 titanium. vilken kännsla kunnde inte sluta kolla på den. kollade att allt var med. själv klart dokumenterade jag hela uppackningen på bild

 

sen var det dax att starta den. den startade utan problem. den stardade snabbare än min stationära pc. 30sek tog det (min pc 2min), sen loggade jag inte för första gången i mitt liv in på en mac. vilken känsla. börjar kolla runt och vänjer mig ganska snabb hur systemet är uppbygt.

 

så nu sitter jag här med min powerbook g4 titanium och är jätte glad för jag har fått min första mac........ :wub:

 

 

alexander

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, vilken härlig berättelse! Minns känslan som igår när jag var med om precis samma sak med min Mac.

 

Grattis till en bra dator, ett härligt system och en alltmer växande familj! :ThumbsUp::D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack, alltså det är något specielt med mac datorer den kännslan får jag inte med en pc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack, alltså det är något specielt med mac datorer den kännslan får jag inte med en pc

Håller med precis! Lika glad varje gång jag startar eller sätter mig vid datorn. Förr (på Windows-tiden) var jag tvungen att sitta vid datorn när jag jobbade. Nu försöker jag hitta anledningar till att sätta mig där :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krattis till datamaskinen Alex :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack så mkt man känner sig mer som en i gänget nu när man har en mac hehe :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med precis! Lika glad varje gång jag startar eller sätter mig vid datorn. Förr (på Windows-tiden) var jag tvungen att sitta vid datorn när jag jobbade. Nu försöker jag hitta anledningar till att sätta mig där :P

 

jag tror att det är såhär att eftersom det är flera som har pc än mac så blir det lite speciellt när man har en mac. en av det lila istället för en i det stora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävla aftonbladettitel!

 

jaså, det tycker inte jag :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till macen.... du har just blivit Pappa :wub:

 

haha precis så kan man säga haha :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävla aftonbladettitel!

 

 

Han är bara avundsjuk...B)

 

Grattis till Macen...B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

congrats :D

 

vad gillar du OS X då?

 

jo det är jätte bra hitils har inte lärt mig allt än. så har ni några tips så är det bara att ni skriver dem, jag kör 10.3 på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han är bara avundsjuk... B)

 

Grattis till Macen... B)

ja haha :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

tycker iaf att du ska satsa på Tiger, många bra fuktioner, spotlight är helt underbart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker iaf att du ska satsa på Tiger, många bra fuktioner, spotlight är helt underbart

 

kör 10.3 ett tag nu ( det var 10.1 när jag fick den) för jag har hittat alla program som jag behöver just nu. kanske kör tiger om ett tag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså jag nästa drar mig för att använda pc nu när jag har mac:en hehe :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
Han är bara avundsjuk...B)

 

Grattis till Macen...B)

Mäjligt :P Fast nu har jag ju pappas PB Titanium som jag kan använda om jag skulle villja... ^_^ Även om den nu bara kör OS 9.2 :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja alla är vi medlemmar i denna härliga macsäkt... Nörd är för milt, fanatisk är lite för hårt, vi är alla där imellan;) Grattis grattis!

 

Jag hoppas att du som jag kommer predika inför alla om det ljusa i livet sen;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag började nästan gråta (för att det var så vackert) när jag läste, och jag lär börja när jag får min egen :):cry:

hunden min kommer inte fatta nånting...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...