Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

klistra in från illustrator cs3 till photoshop cs3


tjorven

Rekommendera Poster

hejsan.

 

uppgraderade just till cs3 och då uppstod ett problem. tidigare kunde man kopiera delar av en grupp från illustrator och de mindes sin position i förhållande till gruppen när man klistrade in i photoshop....det funkar inte längre.

 

alla objekt oavsett hur de är grupperade i illustrator, klistras in centrerat på arbetsytan i ps.

 

är detta en miss i nya cs3 eller har jag missat någon inställning någonstans?

 

 

hoppas någon vet.

 

 

(säg till om jag behöver förtydliga min förklaring en smula)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag öppnade ps och indes. (båda cs3) o testade snabbt, o för mig så klistrar de in rätt i förhållande till varandra... så de måste va nån inställning nånstans..?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det känns lite dumt att sumpa den funktionen.

 

om du kommer på vilken inställning det kan vara, får du gärna tipsa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förlåt, läste fel, tyckte du skrivit indesign, men nu ser jag att det var illustrator.. då kan du ju glöma det jag sa, att det gick när jag testa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aj då...någon annan som vet?

 

det verkar ju helt sinnessjukt att försämra funktioner med en uppgradering....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer en chansning men jag har för mig att man kan testa med att hålla in någon tangent när man klistrar in, i PC-versionen tror jag det var Shift eller liknande. Bara en chansning men testa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag får det inte ens att funka vid export från Illustrator till Photoshop, med bibehållna lager, väldigt konstigt, men det är säkert bara jag som har fel, jag har en grej som jag gör, som jag har gjort precis "samma" tidigare, då i Photoshop...CS tror jag det var, där jag utan problem kunde behålla lagerinformation som placering mm mellan dom båda programmen.....dock var det på PC, men...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tidigare har det inte behövts hållas in några extraknappar för att detta ska fungera. det har räckt med att bara klippa och klistra. photoshop har känt av om "delen" av bilden ligger under en gruppstruktur och klistrar då in objektet relativt till hela gruppen.

 

alltså själva omformningsrutan är då lika stor som hela gruppen och inte bara som objektet.

 

den här funktionen sparar en jävla massa tid när man bygger upp grafik från illustrator till photoshop, eftersom man nu får sitta och passa in hur alla delarna ska ligga mot en mall för att det ska bli rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...