Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur välja standarmetod för visning i Finder?


AdamK

Rekommendera Poster

Hur väljer man att en mapp (eller alla) alltid ska visas som lista, kolumner eller symboler?

 

Finns det något sätt att sortera när man har kolumner? Jag har hittat Visningsalternativ i symboler och lista men inte i kolumner!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

öppna ett finderfönster. öppna fönstrets inställningar (äpple-j). kryssa i "gäller för alla fönster". gör inställningarna du vill ha.

 

om du stänger ditt finderfönster med "rätt" inställningar kommer de sedan sparas.

 

 

i kolumnvy sorteras filer bara i bokstavsordning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om en mapp vara sorterad i kolumner så trycker du bara på den knappen uppe i "menyraden" i finderfönstret.

Om du vill att alla fönster ska sorteras i kolumner väljer du "Som kolumner" under innehåll i finder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

öppna ett finderfönster. öppna fönstrets inställningar (äpple-j). kryssa i "gäller för alla fönster". gör inställningarna du vill ha.

 

om du stänger ditt finderfönster med "rätt" inställningar kommer de sedan sparas.

 

 

i kolumnvy sorteras filer bara i bokstavsordning.

 

 

Jag stänger fönstret med dom nya inställningarna, men nästa gång jag öppnar mappen återgår den till en tidigare form, det sparas alltså inte. Vad kan det bero på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snabbkommandon för de olika vyerna är äpple-1, äpple-2, äpple-3

 

 

din senaste inställning ska sparas...vet inte varför du får problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...