Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac Pro


KelloG

Rekommendera Poster

För mig blir det en om några veckor! Funderar också på 30" Cinema display! Ska bli spännande (att gå över från PC till mac) hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig blir det en om några veckor! Funderar också på 30" Cinema display! Ska bli spännande (att gå över från PC till mac) hehe

 

Känns som Apples skärmar e för dyra och för dålig prestanda.

 

Så det blir nog nån annan skärm för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som Apples skärmar e för dyra och för dålig prestanda.

 

Så det blir nog nån annan skärm för mig.

 

För dyra? Och för dålig prestanda? Jag vet inte om du kan hitta en 30" som även har ett par år på nacken med den prestanda den har.!

 

Jag vill gärna att du visar andra skärmar du hade tänkt dig! Inte bara att läsa på spec.. utan sett med egna ögon!!

 

//Robert

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

står inför inköp av mac pro nu... är det någon som vet om moderkorten är likadana i singelquad och dubbelquad..? Apple brukar ju aldrig erbjuda användaren att göra några större ingrepp på hårdvaran... men kan det vara möjligt att singelquaden helt enkelt har en tom socket för en andra processorinstallation?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som Apples skärmar e för dyra och för dålig prestanda.

 

Så det blir nog nån annan skärm för mig.

 

Det kanske bara är inbillning men min sambos samsung 20" har sämre betrakningsvinkel än min 1 1/2 år gamla ACD 20". Trotts att speccarna är ljusår bättre på Samsungen....en kille på youtube snackar något om responstid svart/vitt här. Om det är sant vad vet jag men jag gllar ändå min applskärm bättre :sorry:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bestälde min mac pro natten till den 25e (lönen kom ju ) :sorry:

sen så idag fick jag ett underbart mail från apple

 

" Din beställning skickades iväg 26.01.2008 och vi räknar med att den ska levereras till din leveransadress senast 01.02.2008. Dagarna är arbetsdagar och tiderna är ungefärliga. "

 

trode det skulle ta längre tid o få den skickad :)

 

har några frågor som jag är lite osäker på och hade gärna velat ha lite tips elelr kanske ngn som haft erfarenheter med det.

 

- kan man köpa en 8800 gt själv och sätta i från vilka affär som helst ellrr det måste va från apple store ?

 

- finns det stöd för några tyngre kort ?

 

- sen så har jag kollat en del på apples cinema display 30" och dells nya 30", dock intt kollat på dells skärm irl. men den ser riktigt vass ut och fått mycket bra kritik från alla håll. desutom så enligt en review från macworld så väljer dom dells 30" före apples egna.

så min fråga är väl mer om någon har haft någon erfarenhet va någon av dom och vad som isf är det optimala.

 

kan säga att jag haft en dell 24" innan och är/var mycket nöjd med den.

syslar en del med digitala bilder o foto, men gillar även att lira något spel då och då med vännerna. apples är ju så mkt snyggare än vad dells nya är. men är verkligen apples så mycket sämre eigentligen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort sagt:

 

Mac använder en sak som heter EFI och ersätter Windows BIOS.

 

Grafikkortet behöver EFI för att accepteras av Mac OSX.

 

Resultat: Endast grafikkort från Apple funkar i Macar.

 

Eftersom Apple har rätt så überkasst grafikkortsutbud, skaffade jag mig ett 8800GTX PC-kort.

 

 

Självklart funkar det endast i Windows, men det är där alla spel är, ändå. Vill jag boota Mac OSX måste jag ta ut kortet och stoppa tillbaka det gamla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okey tack för svaret.

håller med dom kunde gärna ha lite mer utbud på grafik fronten.

hoppas kanske att dom nya nvida o ati korten kommer så att man kanske kan updatera det då.

även om 8800gt är nästan lika bra som ett gtx nu för tiden.

 

inte lite bökigt och ta ut och in hela tiden ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett överklockat GTX är tyvärr flera kilometer ifrån ett GT - särskilt på höga upplösningar, då det har 256 mera MB minne.

 

 

Jag har inte bootat OSX på två veckor och ser inget behov av att göra det då Windows har mer att erbjuda mig just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:bultandehjarta:

 

Beställde en Mac pro idag ! :bultandehjarta:

 

Det blev en standard config, men med en apple cinema display 23" och final cut express.

 

Beställde även till 4Gb minne extra, plus två st 500Gb hårddiskar från annat håll (läs billigare).

 

 

Beräknad leverans är 4-6 Feb :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde en Mac Pro igår. Blev standard config förutom att jag valde till 8800 grafikkortet. Beräknad tid 2-3 veckor :(.. det är grafikkortet jag måste vänta på. Ska bli så roligt eftersom jag har ägn en mac innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde en Mac Pro igår. Blev standard config förutom att jag valde till 8800 grafikkortet. Beräknad tid 2-3 veckor :(.. det är grafikkortet jag måste vänta på. Ska bli så roligt eftersom jag har ägn en mac innan.

 

Hej Farmer,

 

Jag gjorde precis samma köp för en timme sedan.....leverans den 27 februari för min del.

 

 

Det blir lika roligt för min del eftersom detta är min första Mac.

 

MVH Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:bultandehjarta:

 

Idag kom den :D

 

Standard fast plus 1Tb hårddisk. Väntar mer ram minne till nästa vecka.

 

post-15122-1202234800.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis!

 

Ser att du har en Cinema display! 23" ? Är du nöjd med den? Har du haft den länge?

 

//Robert

 

:bultandehjarta:

 

Idag kom den :D

 

Standard fast plus 1Tb hårddisk. Väntar mer ram minne till nästa vecka.

 

post-15122-1202234800.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis!

 

Ser att du har en Cinema display! 23" ? Är du nöjd med den? Har du haft den länge?

 

//Robert

 

Fick den också idag, och är jättenöjd ! Den verkar jättebra, bilder och filmer visas klart och fint.

Också tycker jag att den är gigantiskt stor. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wiee.fick mail idag att de har skickat min mac pro (med 8800 grafik) kommer nu den 15:e istället för 18:e. Gött att den kommer på en fredag.. då har man hela helgen på sig att pilla och leka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...