Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Finns det kortkommando för att komma åt menyerna


kimrin

Rekommendera Poster

Ibland tycker jag att det är ganska så skönt att köra utan musen och bara knappa på tangentbordet.

Tex om jag ska kolla ett kortkommando som man glömt.

finns det något sätt att komma upp till tex äpplet med tangentbordet och sedan välja pil ner för applealternativ (som shut down direkt) eller pil höger för att kolla in programmets menyer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ctrl eject kan du trycka d får du upp en dialog om stänga av o sånt så ctrl eject enter så stänger du av maskinen. ctrl eject r för reboot osv.

 

Om du slår på handikapps vertkygen i OS X kan man använda pilarna som mus tror jag. Samt komma åt menyer med tangentbordet har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström

Det finns en funktion i Systeminställningar/ Tangentbord/ Tangentbordstjänster. Aktivera med ctrl+F1 och välj sedan funktion med ctrl+funktionstangent. ctrl+F2 ger tex menyraden. Sen kan du hoppa i menyerna med piltangenterna och verkställa med retur. Fungerar i alla program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ctrl eject kan du trycka d får du upp en dialog om stänga av o sånt så ctrl eject enter så stänger du av maskinen. ctrl eject r för reboot osv.

 

Om du slår på handikapps vertkygen i OS X kan man använda pilarna som mus tror jag. Samt komma åt menyer med tangentbordet har jag för mig.

Ett sett å utføre "stäng av", Reboot" og "Viloläge" på uten bruk av hverken dialogruter eller noe mer er:

 

Stäng av: Cmnd + Alt + Ctrl + Eject (ingen dialogrute vises, datoren slår seg bare av).

 

Reboot: Cmnd + Ctrl + Eject (heller ingen dialogrute vises, datoren rebootar direkt).

 

Viloläge: Cmnd + Shift + 0 (noll) (Datoren går direkt i viloläge).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...