Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac med mer minne


rareka

Rekommendera Poster

Jag tänker utöka min G4 med 512 MB. Är det någon egentlig vits med att snegla på PC-minnen?

Vad är det i så fall att tänka på, vad måste jag kunna uppge för spec till handlaren?

Och sist men inte minst, var kan jag tänkas hitta lägsta priset?

Tacksam för svar

Rareka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det skulle jag väl ha kunnat tillfoga. Alltså det är en 1Ghz, version 3.2. Den är levererad i juli.

Att det ska vara dd-minnen framgick av systeminfot.

Blev det lite ljusare?

Tack för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag förstått det så har du en 1GHz FW800 mac ej dual? Right?

 

Isåfall ska du ha DDR PC2100 minnen, det bör räcka och säga detta begär att få dem på öppet köp också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[...] Är det någon egentlig vits med att snegla på PC-minnen? [...]

Finns inga speciella pc-minnen, bara minnen. De som säljs hos Mac-återförsäljarna är sådana som de vet fungerar bra i Apple-datorer och som de vågar garantera. Ofta är det samma minnen som även säljs hos de "vanliga" pc-handlarna, men naturligvis är ofta (inte alltid) Mac-återförsäljarna dyrare. Ofta är s.k. pc-handlare vänliga nog att sälja till öppet köp så då kan du ta hem och testa utan köptvång.

Kolla specen du ska ha och köp sen var du vill. Tänk på att det faktiskt finns riktigt dåliga minnen som kan ge datorn problem, men det vet man sällan innan man testar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte en G4 1,25 i höst och kompletterade med en 512-a. Till min G4 ska det vara PC 2700 minnen. Kollade pricerunner för att se prisnivån och till min glädje hade lilla databutiken runt hörnet NÄSTAN samma priser. Köpte en modul, dunkade i och körde. Har kört 1 månad nu och inga problem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte en G4 1,25 i höst och kompletterade med en 512-a. Till min G4 ska det vara PC 2700 minnen. Kollade pricerunner för att se prisnivån och till min glädje hade lilla databutiken runt hörnet NÄSTAN samma priser. Köpte en modul, dunkade i och körde. Har kört 1 månad nu och inga problem!

Förstår att du nu har 1 Gb i RAM? Hur går det i vardagen? Susar det på märkbart snabbare jämfört med innan? Spelar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...