Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Fungerar Apples tangentbord på Windows PC?

Mr S

Recommended Posts

Hej, på jobbet använder vi PC med windows. Jag tycker att Apples nya tangentbord är vackert och trevligt att skriva på. Läser man på Apples hemsida står det att det bara fungerar med OSX, men det borde väl fungera i Windows också? Då tänker jag på de grundläggande funktionerna, inte de extra playfunktionerna och det.

Det gammla trådbunda bordet fungerar och bör det nya göra med. Varför skulle det inte fungerar, är ju USB styrt.

Håller med, visst borde det fungera. Men lika bra att fråga innan man köper det.

Jag konfigurerade nyligen en ny PC (Win XP Pro), jag använde då Apple Pro Keyboard och Apple Optical mouse, båda via USB. Fungerade perfekt, bara att plugga in, XP rekogniserade som "Apple USB keyboard" eller nå' sån't.. Fungerade iallafall utan krångel.

Ska gå utmärkt att använda som de övriga redan påpekat, commando-knapp blir win-knapp automatiskt. Vill man även använda specialknapparna borde det ju gå att extrahera enbart tangentbordsdrivrutinen från Boot Camp-drivrutinsskivan och installera den. Vet dock inte om det har kommit för det nya tangentbordet.

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Hur är det med det trådlösa via bluetooth då?

Funkar fint i Parallels och Bootcamp.. dock måste jag slå av/på det för att win ska hitta det när jag kör i bootcamp.

Funkar fint i Parallels och Bootcamp.. dock måste jag slå av/på det för att win ska hitta det när jag kör i bootcamp.

Skitbra!

Ska snart köpa en MacBook och kommer behöva köra Windows till vissa grejer i bootcamp. Skönt o kunna använda samma tangentbord :)

Skitbra!

Bestäm dig! Antingen är det skit eller så är det bra. Det kan inte vara båda.  ;)

Bestäm dig! Antingen är det skit eller så är det bra. Det kan inte vara båda. ;)

Hade jag skrivit skit bra hade jag förstått din kommentar, men nu säger jag helt enkelt fortarande skitbra ;)

• 7 months later...

Hej!

Jag har precis köpt ett trådat mac-tangentbord till min PC men jag funderar istället på att byta det mot ett trådlöst istället. Vet nån om det fungerar till pc? fungerar det att trycka på Fn+backspace för att få delete? samma sak med page up, page down, home och and? Eller måste jag köra drivrutiner från bootcamp-skivan? Har ju ingen mac :blush:

hoppas nån kan svara på detta.. tack på förhand!

• 1 month later...

har precis suttit och slitit mitt hår över det här när en arbetskamrat kom förbi och rekommenderade det fullkomligt suveräna "programmet" autohotkey (www.autohotkey.com). Nu, med bara ett par rader kod, sitter home och end där de "ska" sitta på mitt trådlösa, lilla, apple-tangentbord (dvs. cmd + pil höger/vänster). @ kommer också upp som det ska och tja, har meckat lite bara.. Detta är på en PC och inte på en mac med bootcamp.. Infogar koden till scriptet.

Det finns mer att göra, men det här löser de mest irriterande sakerna iaf. Jobbar på att binda om så att win-tangenterna fungerar som apple-tangenter (dvs ctrl) och att vänster ctrl får jobba som win-tangent, men har inte idats fixa det.. Ctrl-alt-delete ligger nu på ctr-alt-esc.

Läs tutorialen som ligger på hemsidan under "documentation" men lägg in denna kod istället så har du ett apple-pc tangentbordsfix.

#~*Right::Send {Blind}{End}; end, med markering också
#~*Left::Send {Blind}{Home}; home, också med markering
§::<; löser några fel-bindningar...
½::>
<::§
>::½
<!2::@; snabel-a ska inte var alt-gr 2
^!Esc::Send {Control}{Alt}{Delete}; windows viktigaste funktion

• 8 months later...

hej! jag undrar ifall man kan göra så att alla knappar på tangentbordet funkar och vart skriver man in koderna?

#~*Right::Send {Blind}{End}; end, med markering också
#~*Left::Send {Blind}{Home}; home, också med markering
§::<; löser några fel-bindningar...
½::>
<::§
>::½
<!2::@; snabel-a ska inte var alt-gr 2
^!Esc::Send {Control}{Alt}{Delete}; windows viktigaste funktion

Precis vad jag letade efter! Undrar dock hur jag gör så att

#::Control ;så att det blir mer som mac.

• 2 years later...
emeliesvenson

Hej!

Jag har en PC (windows xp) och har köpt mig apples magic mouse och apples trådlösa tangentbord. Jag har en blue tooth och programmet till den på datorn heter blue soleil. Musen gick att installera men har haft problem med tangetbordet, har dock lyckats få den att fungera en gång men när jag startade om datorn och skulle installera igen gick det inte. Jag har inte lyckats "para" tangentbordet med bluetooth (men de gick inte heller när jag fick igång den en gång) och när jag trycker på "anslut" kommer det upp att tjänsten inte är tillgänglig, ibland föregås det av en ruta som kommer upp med en kod där man inte kan ändra koden... Hur ska jag göra för att få det att fungera? Eller är de ngt fel på tangentbordet?

All hjälp uppskattas!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...