Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Snooooker!!!


peth

Rekommendera Poster

Just nu pågår Brittiska mästerskapen i snooker, och jag har totalt fastnat för denna fantastiska sport och vill att fler skall göra detsamma. Så om ni har eurosport så titta klockan 14.00 eller 20.00 och låt er förföras. (w00t) (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En typ av biljard (antar jag), fast med större bord och ett par färgade bollar. Ingen aning om reglerna, men det är faktiskt faschinerande att se på ändå B)

 

För oss som inte vet så mycket, kika här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade ett spel till xboxen som hette just snooker ;) Verkade dö trist och motståndet var alltid för bra (ni vet missar man en boll och turen går över så spelar motståndaren klart hela rundan) och ja jag körde på enklaste nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Väcker liv i denna tråd igen, i kväll klockan 20.15 på eurosport så är det Walesiska öppna, men det är väl bara jag som bryr mig? :(

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

såg en del snooker när jag hade eurosport... blir inget med det nu :(...

Min favorit var Ronnie O'Sullivan... han som spelar som en tornardo, finns ingen som slår hono på en bra dag, man bara gapar. :)

 

Har provat att spela snookar ett par gånger men det är omöjligt svårt... fast lite kul ändå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen någon som förstår mig!!!

Vill också prova, men det finns inget snookerbord i Karlstad och jag får aldrig tummen ur när jag är i huvudstan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska se om jag kan bjuda in mig till nån som har eurosport ikväll då kanske :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en hel del biljard i min ungdom :rolleyes:

Mest Carambole dock, trevalllare som oxå det är en väldans trixig sport.

Blomdahl (far & son)var outstanding och förmodligen de enda som kunde göra bissniss på`t.

Biljardförbundet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Just nu pågår snooker-vm i the Crucible Theatre i Sheffield.

Mark Williams gjorde ett maximumbreak i går, bara så ni vet vad ni missar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha! Finns det en snookertråd!

 

Jag såg Williams maximumbreak igår, klart imponerande! Jag vet inte hur många år jag har följt snooker nu på eurosport!(vet iofs inte hur många år av mitt liv jag lagt på att kolla på eurosport heller...:( ) Det är en bra sport att ligga och kolla på. Hartman är en skön kommentator också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha! Finns det en snookertråd!

 

Jag såg Williams maximumbreak igår, klart imponerande! Jag vet inte hur många år jag har följt snooker nu på eurosport!(vet iofs inte hur många år av mitt liv jag lagt på att kolla på eurosport heller...:( )  Det är en bra sport att ligga och kolla på. Hartman är en skön kommentator också.

Hartman blev ju utsedd till förra årets kommentator på eurosport, han är helt klart bäst.

 

En sida med citat från nyss nämnda kommentator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, det verkar vara värt att se på det bara för att höra kommentatorn.

 

Sporten i sig är nog inget att ha eftersom jag inte kan reglerna.

Fattar inte varför man plockar upp bollarna igen då och då, till exempel.

Meningen är väl att få ner dem??? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hartman blev ju utsedd till förra årets kommentator på eurosport, han är helt klart bäst.

 

En sida med citat från nyss nämnda kommentator.

Det verkar som att Hartman gör sitt bästa för att ta över efter Zackrisson. Jag tycker han lyckas bra faktiskt. Eurosport har ganska många bra kommentatorer. Roberto Vacchi utsågs väl av aftonbladet till bästa kommentator för ett tag sen.

 

Reglerna i snooker är inte så komplicerade. Varannan röd boll, varannan valfri "färgad" boll (dvs gul, grön, brun, blå, rosa eller svart) Så länge det finns röda bollar kvar på bordet tas de färgade bollarna upp och placeras på sin plats på bordet. När alla röda är sänkta ska de färgade sänkas i ovan nämnd ordning. Man får poäng för varje boll man sänker, en poäng för röd två poäng för gul osv...

 

Det finns 15 röda bollar och sänker man röd svart röd svart röd svart osv ... plus alla de färgade bollarna får man 147 poäng och har gjort ett sk maximumbreak. (det som Williams gjorde igår)

15*(1+7)+27=147

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helknasigt!

Måste vara en engelsman som hittat på nåt sånt virrigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hilding Hårfagre

Det var synd att man missade maximumbreaket, det hade varit roligt att se. Annars är snooker en rolig sport att slötitta på. Man kan bli fascinerad av undanläggningarna som är så viktiga för spelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helknasigt!

Måste vara en engelsman som hittat på nåt sånt virrigt!

Så virrigt är det väll inte?

 

Varannan röd, varrannan nån annan färg. Röd ger ett poäng, de adnra mer. När de röda är slut, ska man sätta de andra i nummerordning.

Tänk på att de inte hade behövt vara röd, görn, blå etc. utan det kunde lika gjärna stått hur många poäng det var på dom, men det hade inte varit så publikvänligt ;)

 

Jag kollade lite idag på förmiddan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag tycker det borde vara rakt och enkelt.

Numrerade bollar, från ett till hur många de nu är.

Sen måste man sätta dem i nummerordning.

Sänker man fel, får man minuspoäng, sänker man rätt får man lika många poäng som det står på bollen, alternativt en poäng.

Vore väl enkelt och tydligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 years later...

jag såg att de har börjat sända snooker nu på eurosport :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm, det är the Masters som visas nu. Inget vidare skönspel från någon under gårdagen, undantaget då Marco Fu som spelade riktigt bra innan spelet låste sig för honom vid ställningen 4-1 mot Maguire.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, dags att kolla in Eurosport igen då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...