Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook+LCD TV 1366x720


Flat

Rekommendera Poster

Tack för snabba svar! Hdmi ingången vill jag ha till ps3an, och vill helst inte hålla på och byta..så det blir nog en dvi-vga + vga sladd för min del!

 

Lite wsynd då jag gillar bilden från 360n med vga bättre än komponent..men nya macbooken måste ju få gå före nånting i ordningen här..

 

Detta är min första Mac! Har aldrig ens rört en macbook förr.. =P ser fram emot att få leka med den när den kommer =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg
By the way, denna bilden ger en jämförelse mellan komponent (till vänster) och VGA (till höger) från Xbox 360. Resultatet lär variera beroende på vilken TV du har.

 

Jösses! Det enda de bilderna säger är att ägaren av skärmen, eller skärmen som sådan, saknar vad om krävs för att enkelt justera bilden rätt!

 

ChicoPato, har du en eller tänker skaffa en ordentlig hemmabioförstärkare kan du växla komponent och hdmi den vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är ju ett lite mer kostsamt alternativ..om än inte helt omöjligt.

Men varför skulle jag då växla komponent och hdmi den vägen? (jag har jobbat natt och bara sovit 1 timma ca efter det..så ursäkta om jag är trög =p ) Men menar du inte hdmi och hdmi?

Alltså koppla 2 hdmi (macen och ps3) och växla mellan dom där..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är ju ett lite mer kostsamt alternativ..om än inte helt omöjligt.

Men varför skulle jag då växla komponent och hdmi den vägen? (jag har jobbat natt och bara sovit 1 timma ca efter det..så ursäkta om jag är trög =p ) Men menar du inte hdmi och hdmi?

Alltså koppla 2 hdmi (macen och ps3) och växla mellan dom där..

Jo, han menar att du kan koppla in alla dina bild- och ljudkällor i receivern och använda den som växel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätta mig om jag har fel men dvi-kablar kan man inte ha längre än 10m då tappar dom för mycket i signalstyrka???

 

Jag har en projje med Hdmi-ingång som jag vill koppla till min Macbook och jag vill ha det snyggt med gömda sladdar och då blir det 10m sladdar. Nu kör jag på en vga-kabel men det e ju sunk för man vill ju ha köra digitalt ju...

 

/ Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg
Rätta mig om jag har fel men dvi-kablar kan man inte ha längre än 10m då tappar dom för mycket i signalstyrka???

 

Jag har en projje med Hdmi-ingång som jag vill koppla till min Macbook och jag vill ha det snyggt med gömda sladdar och då blir det 10m sladdar. Nu kör jag på en vga-kabel men det e ju sunk för man vill ju ha köra digitalt ju...

 

/ Magnus

 

För dvi är tumregeln fem meter. För hdmi är tumregeln 10 meter.

 

Sedan beror på de praktiska begränsningarna på följande saker:

 

• Bildkällans kretsar

• Bildvisarens kretsar

• Signalen som skickas. 640x480/60 Hz är mycket lättare att skicka över långa kablar än 1080p/60

• Kvaliteten på kabeln och eventuella adaptrar.

 

Lösningar för långa kabelavstånd är att använda en aktiv växel (switch), aktiv förstärkning (repeater) eller en optoelektrisk kabel vilken ansluter som vanligt men skickar signalen över fiber. Tyvärr är det sällan man löser problemet med långa dvi/hdmi-kablar på annat sätt än med några tusenlappar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...