Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

CD-R-skivor


Jensolium

Rekommendera Poster

Jag har hört att det ska vara någon fel på Sonys CD-R 700 Mb. Källan är personalen på inLife på Birger Jarlsgatan.

 

Sant eller falskt? Sen undrar jag vilket märke ni föredrar. Jag har en tid haft problem att få mina Sony att fungera problemfritt, misstänker att jag måste byta märke. Problemet med Sony-skivorna är helt enkelt att de inte är speciellt kompatibla. Detta trots att jag flitigt bränner på 1 eller 2X hastigheten, inget annat jox som Skivkontroll ikryssat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jeg pleier å brenne på Verbatim plater og har aldri hatt problemer.

 

Etter at jeg kjøpte en Plextor brenner som jeg monterte internt har jeg forøvrig aldri hatt noen problem med noe CD-R-merke (heller ikke SONY).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bränner på nåt som heter Advanced Data har brännt på Platinum innan båda är lågpris märken och de har väl itne vart några direkta problem med dem faktiskt. Kodal gold körde jag mkt på innan och kör audio på sånt fortf.

 

Jag köper lågpris märken nu för jag brukar köpa 500st åt gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen undrar jag vilket märke ni föredrar.

Verbatim, tveklöst. Både för CD-R(W) och DVD-R. Erkänt god kvalitet och helt OK pris (5-7 spänn skivan för CD-R i pack om >10).

 

 

o11e

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågade på lilla datorbutiken och han svarade Verbatim pga att de har längre lagringsbeständighet än de flesta. Men vad vet jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med Verbatim och Maxell och kan rekommendera dem båda. Har sedan inte så stor erfarenhet av andra märken eftersom min brännare inte vill ha med Sony m fl att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Grabiec

Memorex är billiga och strular aldrig för mig. TDK får jag aldrig full hastighet med, av någon anledning (icebook inbyggd cd-rw).

 

Sony gillar jag inte, fula :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fuji är mitt val, aldrig några problem med dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I en periode kjørte jeg med svarte Smart Buy Color skiver, og hadde heller ikke noen problemer med de.

 

Jeg brukte dem fordi de lignet på gamle Playstation CD'er som er helt svarte, og det gikk ikke an å se om det var brent på dem :D

 

Dessverre finner jeg ikke noen her i Bergen som har dem lenger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med alla möjliga märken. Skillnaden i kvalitet är nåt för finsmakarna att ta i!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

skivornas kvalité bruakr inte var jättestor, men visst, en del är sämre än dem andra, beror mycke om dem är balanserade rätt från fabrik osv. en dåligt balanserad skiva kan betyda trubbel för brännaren,sätter du i en sån å drar upp skivan i 48-52X så är det väldigt ofta som dem sprängs inne i brännaren...då är du blåst!:)..men alla sony-skivor är inte dåliga..men visst kan det vara så att en del lyckats av otur få några som inte vill funka i deras brännare...jag kör noname skivor som jag köper på spindel genom jobbet...dem är helt blanka på båda sidor...klart billigast,kostar mig ca 4:- skivan...dem funkar utmärkt..har aldrig haft något problem med dem,sony eller verbatim...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Memorex är billiga och strular aldrig för mig. [...]

Inte för mig heller. Jag har massor med Memorex-skivor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

239 kr på El-giganten för 50 Verbatim på spindel är inte så dyrt.

4,78 kr. pr. CD er jo en grei pris egentlig.

 

Husker jeg skulle brenne en del promotion-plater for vel et år siden. Kjøpte da 200 stk. svarte Smartbuy CD'er og fikk den for 3,50 kr. pr. stk. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...