Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nya tangentbordet anlände


Tjarven

Rekommendera Poster

Beställde den 8e och fick mitt den 10. Får faktiskt säga att leveransen var ovanligt snabb från Apple denna gången.

Nu köpte jag den men sladd men ändå. Vilket fantastiskt bord får jag säga och är riktigt imponerad av kvalitén.

Kartongen och dess förpackning är som vanligt i världsklass speciellt den härligt krispiga plasten den är försluten i.

Som alltid tar det ett tag att vänja sig med knapparna speciellt mellanrummet mellan knapparna.

Kör platta tangenter på jobbet så det blir lite lättare och man skriver klart snabbare med tunna knappar.

post-18285-1186756945.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjusigt, ser ut att vara lätt att hålla rent.

har visserligen ett relativt nytt trådlöst tangentbord fån Apple. men det får hamna bland dussinet andra jag har liggandes..

 

Tråd eller trådlöst..rätt tji på att batterierna tar slut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjusigt, ser ut att vara lätt att hålla rent.

har visserligen ett relativt nytt trådlöst tangentbord fån Apple. men det får hamna bland dussinet andra jag har liggandes..

 

Tråd eller trådlöst..rätt tji på att batterierna tar slut...

Som alltid hamnar det skit under tangenter och tunna knappar hamnar det lika mycket skit under som vanliga.

Problemet är väl snarare att anslags längden är mindre på platta och kan ge mer problem när man trycker på dom om skit tar emot.

Har själv ett set med blåtand samt ett set med sladd men det gäller att prioritera. :)

Ska man lida fin får man lida pin som någon sa.

Dom säger att det trådlösa med normal nyttjande håller batterierna upp till 9mån men tyvärr saknar den numpad delen. Kan vara svår att leva utan om man är van.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det här med mellanrummet på macbook och nu detta som folk ibland klagar på/anmärker förstår jag inte, knapparnas "tryckyta" är exakt lika stor som på andra tangentbord, avstånden mellan dessa ytor (alltså där på knappen man trycker) är också lika stort som vanligt, skillnaden är att de inte sluttar på sidorna - och hur ofta klämmer man ner fingrarna mellan tangenterna på vanliga tangentbord? man trycker bara uppe på dem - ingen skillnad alltså =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har väl uppdaterat ;)

 

Apple Keyboard Software 1.1 for new aluminum keyboard released

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har väl uppdaterat ;)

 

Apple Keyboard Software 1.1 for new aluminum keyboard released

Tack för tipset skulle nog inte kommit på detta själv då den inte finns i programupdaten. Denna gör att dom knapparna för iTune tex fungerar, pause, play, nästa track, volym mm fungerar.

Knapparna är lite omsvängda på detta bordet.

Kanske behöver man inte köra sizzekeys längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det här med mellanrummet på macbook och nu detta som folk ibland klagar på/anmärker förstår jag inte, knapparnas "tryckyta" är exakt lika stor som på andra tangentbord, avstånden mellan dessa ytor (alltså där på knappen man trycker) är också lika stort som vanligt, skillnaden är att de inte sluttar på sidorna - och hur ofta klämmer man ner fingrarna mellan tangenterna på vanliga tangentbord? man trycker bara uppe på dem - ingen skillnad alltså =)

Teoretiskt är det bättre med mellanrum som du säger att man inte råkar hamna imellan. Jag har inte klagat alls på det som du fick det låta :)

Menar bara att det är en inlärningskurva i början, samma när man körvanligt över till flatt man trycker imellan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, nej jag mena inte att du klagade på det (därför skrev jag slash anmärker), men många har gjort det. Okej om folk tycker det är fult att det är mellanrum - det är en annan sak, men någon skillnad på att skriva är det ju inte eftersom att man ändå inte trycker på "sluttningarna" i vanliga fall.

 

Jag är rätt sugen på det nya trådlösa, är glad att de inte har med Num Paden på sidan av den, smidigare om man sitter i soffan/sängen med ett litet tangentbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

funkar det inte med osx/panther??

Minimum System Requirements

 

• Mac computer with available USB 1.1 or USB 2.0 port

• Mac OS X v10.4.10 or later

• Keyboard software update

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var nere hos den lokala Mac-handlaren idag som jag lyckligtvis bara bor ca 100 meter ifrån och där klämde och kände jag på det nya tangentbodet... <Herredjävlar vad sexigt det var. Det väckte i sig större wow-känsla än den nya iMacen trots att min iMac G5a nu har två år på nacken. nej, ny dator får vänta ett tag men ett nytt tangentbord blir det nog inom kort. Jisses vad skönt det var att skrva på. vill ha, vill ha, vill ha...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man blir ju sugen på att fixa nytt bord när man ser det! Gamla iMacens vita känns ju lite trist nu. Men matchar nya tangentbordets grå färg gamla iMacens grå fot? :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
funkar det inte med osx/panther??

 

Frågan är vad som strular om man försöker. Gissar att mediaknapparna inte funkar, till exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmmmm.... Vackert..... Nu känns det plötsligt som att det är väldigt långt kvar tills jag får mitt :( Skulle inte skickas förrän 13 sep. :cry: Varför är det sån skillnad på leveranstider?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

viktorpersson

Läste en kundrecension på amerikanska apple store att den inte stödje usb - iPod Video. att en ruta kom upp med att den har för låg kraft och behövs anslutas till USB2.

Så är det ju på det gamla tangentbordet.

 

någon som köpt nya och kan testa?

 

Jag har aldrig gillat mitt tangentbord till iMacen, men tangenterna till min Macbook funkar bra, kanske är dags för en update ifall det är så att man kan synca iPoden via det nya tangentbordet.

 

//Viktor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har med fått mitt nu. men jag får inte tangenterna till att justera volym och sånt att fungera... jag har en macbook pro. är det någon som vet vad som är felet? jag har den nyaste uppdateringen med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste en kundrecension på amerikanska apple store att den inte stödje usb - iPod Video. att en ruta kom upp med att den har för låg kraft och behövs anslutas till USB2.

Så är det ju på det gamla tangentbordet.

 

någon som köpt nya och kan testa?

Saker som kräver lite mer ström, exempelvis en iPod, brukar ju inte att köra genom tangentbordet. Har svårt att se att det skulle ha fixats till med detta bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har med fått mitt nu. men jag får inte tangenterna till att justera volym och sånt att fungera... jag har en macbook pro. är det någon som vet vad som är felet? jag har den nyaste uppdateringen med.

Du behöver denna uppdateringen för att knapparna ska fungera rätt.

Gäller trådlösa som den med sladden.

http://www.apple.com/downloads/macosx/appl...reupdate11.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är synd att det är flera veckors leveranstid på de trådlösa. Gillar verkligen att de är så korta. Blir kanon på skrivbordet.

Hör gärna av er om någon får fingrarna på ett trådlöst, eller läser något om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver denna uppdateringen för att knapparna ska fungera rätt.

Gäller trådlösa som den med sladden.

http://www.apple.com/downloads/macosx/appl...reupdate11.html

 

 

Om du läste mitt inlägg så skrev jag att jag hade den nyaste uppdateringen :P . men jag prövade ändå att installera den igen. och det fungerar fortfarande inte... Någon som har en aning om vad jag kan gör för att få det att fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, vid närmare eftertanke så måste jag faktiskt säga att tangentbordet inte ser så dumt ut. Fast man kan ju tycka att Apple borde ha gjort tangentbordet som har den numerologiska delen inbyggd trådlöst även det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, vid närmare eftertanke så måste jag faktiskt säga att tangentbordet inte ser så dumt ut. Fast man kan ju tycka att Apple borde ha gjort tangentbordet som har den numerologiska delen inbyggd trådlöst även det.

 

Jo det kunde ju haft med numpaden på det trådlösa eller varför inte lägga till en modell med detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är synd att det är flera veckors leveranstid på de trådlösa. Gillar verkligen att de är så korta. Blir kanon på skrivbordet.

Hör gärna av er om någon får fingrarna på ett trådlöst, eller läser något om det.

post-15026-1187162478.gif

 

Varför så lång lev. tid? :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...