Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Norton lämnar skräp efter sig i Panther


Joachim Johansson

Rekommendera Poster

Joachim Johansson

I ett förvirrat ögonblick installerade jag Norton Systemworks 3.0 på min iBook. För att göra en lång historia kort så var det en oerhört dålig idé under 10.3. Nu har jag lyckats få bort det mesta, men inte en referens som ligger i filen sh i bin-arkivet.

 

Något som kallas för Cron Daemon skickar därför e-post till mig ett par gånger om dagen för att tala om för mig att det inte längre finns någon Norton där den ska ligga.

 

Meddelandena ser ut så här:

/bin/sh: line 1: /Library/Application Support/Norton Solutions Support/Scheduler/schedLauncher: No such file or directory

 

Jag har öppnat sh-filen, men den inbjuder inte direkt till frihandsredigering. Är det någon som kan unix bättre än jag som kan hjälpa mig på traven?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger det inte en avinstallerare på CD skivan med Norton Systemworks 3.0?

Man väljer att avinstallera istället för att installera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joachim Johansson
Ligger det inte en avinstallerare på CD skivan med Norton Systemworks 3.0?

Man väljer att avinstallera istället för att installera.

Jodå, jag testade att använda avinstalleraren på cd-skivan. Allt den gjorde var att slänga mappen med Norton-programmen i papperskorgen. Allt annat skräp i systemet lät den bli att slänga. Så tack vare Filebuddy och en sökning efter "Symantec" och "Norton" så blev jag av med nästan allt.

 

Efter en manuell "klura och släng" så hittade jag också en fil som hette APPnånting som jag bara kom åt som root.

 

Sen var det bara cron-scripten kvar att radera. Vilket jag gjorde med CronniX.

 

Lärdom:

Låt Norton ligga kvar på cd-skivan. Låt den aldrig någonsin komma in på hårddisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...