Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple lanserar ny iMac


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

A_bite_of_the_apple

tycker de kunde släppa en större mini, som man kan byta lite grejer i...men med ett riktigt grafikkort

 

den skulle kunna hete Mac Middle :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 230
  • Created
  • Senaste svar
tycker de kunde släppa en större mini, som man kan byta lite grejer i...men med ett riktigt grafikkort

 

den skulle kunna hete Mac Middle :D

 

Javisst. Eller varför inte en ny Cube. En svart Cube med Core 2 Duo och PCI Express köper jag omgående.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem har sagt att det måste vara en iMac?

Vem har sagt att man inte gillar design om man inte gillar iMac?

 

Vill man ha en snyggt designad Mac (med Mac OS X) med skärmen separat som inte är för stor och klumpig, och inte är underdimensionerad med avseende på grafikkortet så finns det inte någon modell att tillgå.

 

Apple kan göra snygga kompakta modeller om de bara vill. Och om bara Steve jobs kunde släppa all-in-one-idén för en gångs skull.

 

Han ville först inte släppa iPod för Windows-användare. Jag hoppas att han än en gång får ge sig.

 

Apple kan inte släppa datorer för alla individers personliga åsikter. "Vem har sagt att det måste vara en iMac?" Denna dator vi pratar om är en iMac. Kan ju säga samma sak om en av apples värstingmodeller. Jag kom på en idé, varför stoppar de inte in datorn i skärmen? Ursäkta om jag är lite dryg men jag är lite trött på alla inlägg som handlar om vad apple borde ha gjort.

 

En dator blir inte mer all-in-one än så här idag. Inte mycket mer iaf...idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja ser lite tight ut, men vissa minnen kan nog klämmas in där, annars får det nog bli förlängningssladd.

 

Har nu testat o en shuffle av första modell får plats så då borde ju dagens minnen inte ha några problem med att passa heller.

 

Kan för övrigt meddela att tgb är underbart... jaha har jag sagt det redan!!1 :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren
Har nu testat o en shuffle av första modell får plats så då borde ju dagens minnen inte ha några problem med att passa heller.

 

Kan för övrigt meddela att tgb är underbart... jaha har jag sagt det redan!!1 :D

 

Om jag inte missminner mig så läste jag i Cnet review att det var ett problem, bara 1 av 6 testade minnespinnar passade i tangentbordet de övriga fick tangentbordet att bli instabilt. Så man bör köpa väldigt smala oh små minnespinnar något man bör tänka på således om man har en ny iMac!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med smuts och tangenterna? Ramlar smuts lätt ner mellan tangenterna i sprickan eller hur man säger he he

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så man bör köpa väldigt smala oh små minnespinnar något man bör tänka på således om man har en ny iMac!

 

Förutsatt att man måste sätta sina flashminnen i tangentbordet och inte i datorn. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutsatt att man måste sätta sina flashminnen i tangentbordet och inte i datorn. :P

 

småjobbigt att krångla bakom datorn varje gång...så nyckelring på usb-minnet är uteslutet mao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg
Hur är det med smuts och tangenterna? Ramlar smuts lätt ner mellan tangenterna i sprickan eller hur man säger he he
Den andra frågan bör vara , tål det cola och kaffe?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg
Javisst. Eller varför inte en ny Cube. En svart Cube med Core 2 Duo och PCI Express köper jag omgående.
Jag med.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den andra frågan bör vara , tål det cola och kaffe?

 

...eller öl? Allvarligt talat tål väl inga tangentbord väta särskillt bra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...eller öl? Allvarligt talat tål väl inga tangentbord väta särskillt bra...

Man borde kanske göra ett som är öl-emotståndligt? Dels tål det att man spiller på det, och dels är tangenterna dubbelt så stora, ifall öl har konsumerats av användaren :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...eller öl? Allvarligt talat tål väl inga tangentbord väta särskillt bra...

Mitt gör det, har plastat in det med gladpack :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple har alltid byggt pc :)

 

 

:respekt:

Klart Mac är pc xD!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple kan inte släppa datorer för alla individers personliga åsikter. "Vem har sagt att det måste vara en iMac?" Denna dator vi pratar om är en iMac. Kan ju säga samma sak om en av apples värstingmodeller. Jag kom på en idé, varför stoppar de inte in datorn i skärmen? Ursäkta om jag är lite dryg men jag är lite trött på alla inlägg som handlar om vad apple borde ha gjort.

 

En dator blir inte mer all-in-one än så här idag. Inte mycket mer iaf...idag.

 

Det skulle väl vara ifall man integrerade tangentbordet med ankfoten eller Jay Leno-hakan.

:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg
Apple har alltid byggt pc :)
Vet jag väl, dock verkar det som att vissa andra än du o jag missat detta. ;)

 

Ps. stoppar man in ett mycket kvalificerat grafikkort i iMacen kommer det behövas fläktar som gör den till ett JAS i ljudnivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...