Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple lanserar ny iMac


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Tycker den nya iMacen är snygg. Är också dock lite tveksam till den svarta ramen runt skärmen... Men man kommer nog lära sig tycka om den.

 

Vad det gäller komponenterna så är jag ganska nöjd också. Det ska bli intressant att se priserna för uppgradering när apple store öppnar.

 

I och med det nya grafikkortet antar jag att man kan köra program på iMac 20 som tidagare endast fungerade på iMac 24. Till exempel color (som ingår i Final Cut studio)

 

När lönen från sommarjobbet kommer blir det en beställning och för första gången står en Mac på mitt skrivbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 230
  • Created
  • Senaste svar

Var detta det bästa dom kunde åstadkomma på cirka tre år? Det är ju samma gamla iMac i nya kläder med en blåtira runt skärmen. Det märks att fokusen inte ligger på datorerna för tillfället, men det kanske namnet redan avslöjade då dom bytte från Apple Computer Inc till Apple Inc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, den svarta ramen är kanske inte så dum endå. Tänk er ett annat skrivbordsunderlägg än det blåa som visas på apples hemsida. Då blir det finare :)

 

Jag gillar den nya iMacen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var detta det bästa dom kunde åstadkomma på cirka tre år? Det är ju samma gamla iMac i nya kläder med en blåtira runt skärmen. Det märks att fokusen inte ligger på datorerna för tillfället, men det kanske namnet redan avslöjade då dom bytte från Apple Computer Inc till Apple Inc.

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacMinin har denna specen

 

 

Apple Remote with Front Row

Up to 2GB memory4

Intel GMA 950 graphics processor

DVI connector, VGA adapter

Slot-loading optical drive

Up to 160GB hard drive4

Built-in Gigabit Ethernet

Analog and digital audio

Expansion via USB and FireWire

iLife '08, Mac OS X v10.4 Tiger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple Store öppnade precis! Fick några "sidan kan inte visas" innan jag kom in. Den är överbelastad helt enkelt.

 

Och till alla som skriver "tur att jag han köpa den vita iMacen" vill jag bara säga att ni inte alls har tur. Den nya datorn kickar den gamla på i stort sett alla områden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Apple Store öppnade precis! Fick några "sidan kan inte visas" innan jag kom in. Den är överbelastad helt enkelt.

 

Och till alla som skriver "tur att jag han köpa den vita iMacen" vill jag bara säga att ni inte alls har tur. Den nya datorn kickar den gamla på i stort sett alla områden.

 

 

jag tänkte mest på designen faktiskt

 

det andra specsen är ju såklart, NÅGOT måste väl hända på 3 år?

 

 

med ny hårdvara brukar det också komma barnsjukdomar.....nåt att tänka på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WOW!

 

Såg precis att apple inte bara har sänkt priserna på standard paketet. Det är även billigare att uppgradera minnen och hårddisk!

 

1350 kr för extra ram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

julle_ironrose

Allt ska se ut som iPhone nu ! - Vänta på nya iPodarna ska ni få se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att leveranstid för t-borden blåtand är 3-5veckor. Låter lite overkill för mig tyvärr och är häldre utan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

De är som att lansera en ny volvo, det är samma bil men under skalet har det hänt en del.

Frågan är bara om barnsjukdomarna har gått ur riktigt eller stöter man på problem.

 

När den nya Imacen körs så körs den säkert inte normalt hem där man ställer datorn där man får plats.

 

Om man fundera på att köpa den nya Imacen så får man räkna med att de kan bli problem i början.

 

 

Personligen så är jag nöjd med den Imacen jag köpt för en månad sedan eftersom jag vet att den är rensad från barnsjukdomar.

 

 

Men snygg är de i alla fall.

 

Det är innan för skalet som räknas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Som jag sagt tidigare, den platta designen är svår att göra bättre, det är liksom redan det bästa, den kan bar bli tunnare.

 

Och designen... tja som flickan min sa "svart och sluminium är ju rätt 80-tal och 80-talet är ju och kommer vara populärt nu ett tag så det är nog rätt satsat." Och jag tror hon har rätt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Det här med att man skulle stöta på problem eftersom iMacen är ny. Är detta vanligt i Apple världen?

 

Jag menar, jag och mina kompisar har alltid byggt ihop egna PC datorer med komponeneter sammansatta efter eget tycke. Och vi har aldrig stött på dessa problem.

 

Om vi klarar av att bygga en felfi dator. Borde inte Apple det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi klarar av att bygga en felfi dator. Borde inte Apple det?

Fast ni kanske aldrig byggde så slimmat som iMac? :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast ni kanske aldrig byggde så slimmat som iMac? :borstatanderna:

 

Nej, inte direkt :)

Men Apple borde ha mer skills :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

northernlight

jag anade att förändringarna skulle komma att bli något subtilt... men va... den svarta ramen kommer aldrig få någon TCO-märkning... that´s for sure...

 

jag förväntade mig ingenting mer men önskade litegrann.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker den är askool..

lite tuffare stil än den förra fast ändå fräsch..

 

jag har väntat länge på det här och inom några veckor kommer det antagligen stå en imac på mitt skrivbord!

 

däremot tycker jag att det var dåligt att dom gjorde det trådlösa tangentbordet mindre än det vanliga.. man borde kunna välja om man vill ha normalstort eller inte! :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hah, där ser man.. jag tycker den är väldigt fin, ganska logisk utveckling av designen.

 

undrar om man kommer störas av svarta ramen... glossy var nog negativt för en del tror jag.

 

Men det trådlösa tangentbordet ser RIKTIG sjysst ut! Utöver den sjukt snygga looken (kolla sätta på datorn knappen!), har alltid gillat laptop bordet bättre ändå, o vem vill inte ha mer plats på skrivbordet..

Men varför är de olika, med och utan sladd? Det traditionella borde gå att få sladdlöst oxå.

 

 

o förressten, skönt att de dumpat den töntiga iMac texten på baksidan, såg fattigt ut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har ni kollat bilderna på appleinsider? ger en ytterligare bild till hur de ser ut på riktigt..

 

HÄR

 

mmmm, helt sinnessjukt snygga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vill köpa min iMac? Billigt! Alla tillbehör (Tgb, mus, remote), kartong, systemskivor, tyvärr hittar jag inte kvittot, vet inte om det går att beställa nytt från applestore....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förressten, skönt att de dumpat den töntiga iMac texten på baksidan, såg fattigt ut!

 

Sant, har också alltid tänkt att iMac texten ser lite fattig ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
jag är skeptisk till glossy altså.. vad säger de som har glossy, funkar det med bilder?

 

 

har du glossy så blir bilderna fina, förutsatt att du sitter relativt mörk

 

ute i dagsljus eller när något reflekteras i skärmen är det skitirriterande

 

tycker det borde varit valfritt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...