Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone fungerar äntligen med alla kort!


jali

Rekommendera Poster

Det funkar, såvida du inte vill skicka simkorten på posten innan :) Jag måste ändå göra detta på jobbet då jag inte har tillräcklig utrustning hemma.

 

Får se hur jag gör, kan se när jag har fått korten. Har du någon msn eller något man lätt kan nå dig på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 277
  • Created
  • Senaste svar
Får se hur jag gör, kan se när jag har fått korten. Har du någon msn eller något man lätt kan nå dig på?

 

PM skickat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jali!

 

 

Jag är gladeligen villig att vara med och betala för dina trägna försök. Har jagat 8K SIM som attan - men ett V1 kort i Sverige är VÄLDIGT GAMMALT!!!

 

Kanske har du tittat på Turbo SIM som ett alternativ?

som jag förstår inte helt billligt - och mig veterligen inte konfimerat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sverige har alltid legat ganska långt fram i mobil utvecklninge, men jag har ett eller två kort från 99 och 00 som bör funka som vi ska prova senare i månaden förhoppnignsvis! de är ju ändå 7-8 år gamla så :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sverige har alltid legat ganska långt fram i mobil utvecklninge, men jag har ett eller två kort från 99 och 00 som bör funka som vi ska prova senare i månaden förhoppnignsvis! de är ju ändå 7-8 år gamla så :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte riktigt varför man måste ha ett 8k-kort för att det ska fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jali!

Jag är gladeligen villig att vara med och betala för dina trägna försök. Har jagat 8K SIM som attan - men ett V1 kort i Sverige är VÄLDIGT GAMMALT!!!

 

Kanske har du tittat på Turbo SIM som ett alternativ?

som jag förstår inte helt billligt - och mig veterligen inte konfimerat?

 

 

Hej, jag om du skulle hitta ett V1 sim så är du mer en välkommen att joina in i samarbetet. Jag har ju allt tekniskt som behövs just utom simkortet.

 

Jo har tittat på Turbosim, men har inte läst om nån som har testat på riktigt ännu, leverans tar tydligen ett tag, samt så kostar det lite. Men kan mycket väl vara ett alternativ senare om inget annat går

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte riktigt varför man måste ha ett 8k-kort för att det ska fungera?

 

8K sim är garanterat version 1 av simkorten, det med lägst kryptering. Det finns V2 och V3 också (dagens 32K och 64K +) men ingen har lyckats avkryptera dom ännu för att få ut den nödvändiga informationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8K sim är garanterat version 1 av simkorten, det med lägst kryptering. Det finns V2 och V3 också (dagens 32K och 64K +) men ingen har lyckats avkryptera dom ännu för att få ut den nödvändiga informationen.

Okej. Det jag egentligen undrade var varför man inte kunde använda vilket kort som helst, men den fick jag ju också svar på, så jag är nöjd. Får väl ta och skaffa mig en iPhone snart. Testade en i torsdags, och den är helt underbar!

 

http://news.isterenge.se/?p=36

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är en väldigt osmidig lösning, det som behövs är en JTAG, det är hårdvara för att debugga mikroprocessorer. För att denna metoden ska funka bra behöver man först skaffa rätt jtag för iphones hårdvara (vilket antagligen är ganska dyrt, dyrare än super sim metoden kan jag agarantera ;)) och sen behöver man köra detta hacket varje gång man bootar om den om jag inte missförstått. Vilket leder till att man behöver köpa dyr hårdvara, och om man behöver starta om telefonen någon gång måste man koppla upp den mot sin jtag o göra om det hela igen. Det hela blir för opraktiskt för att man ska ha någon direkt nytta av det, tyvärr!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en väldigt osmidig lösning, det som behövs är en JTAG, det är hårdvara för att debugga mikroprocessorer. För att denna metoden ska funka bra behöver man först skaffa rätt jtag för iphones hårdvara (vilket antagligen är ganska dyrt, dyrare än super sim metoden kan jag agarantera ;)) och sen behöver man köra detta hacket varje gång man bootar om den om jag inte missförstått. Vilket leder till att man behöver köpa dyr hårdvara, och om man behöver starta om telefonen någon gång måste man koppla upp den mot sin jtag o göra om det hela igen. Det hela blir för opraktiskt för att man ska ha någon direkt nytta av det, tyvärr!

 

Och för att göra det lite klarare så behöver man skruva isär telefonen för att kunna ansluta en jtag :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Jag läste inte så noga på sidan.

 

En sak som jag har funderat på. Jag har idag Telia, samma kort som jag alltid har haft sedan någon gång runt millenieskiftet. Om det är ett 8k-kort, och jag klonar kortet och allt det där, kan jag fortfarande använda det i telefonen som jag har nu? Har ännu inte någon iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Jag läste inte så noga på sidan.

 

En sak som jag har funderat på. Jag har idag Telia, samma kort som jag alltid har haft sedan någon gång runt millenieskiftet. Om det är ett 8k-kort, och jag klonar kortet och allt det där, kan jag fortfarande använda det i telefonen som jag har nu? Har ännu inte någon iPhone.

 

rent teoretiskt sett bör det ju funka. inte samtidigt dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte samtidigt, nej. :)

 

Ska till hufvudstaden nästa vecka. Skulle jali vilja experimentera med mitt kort, då? Mot betalning, givetvis... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte samtidigt, nej. :)

 

Ska till hufvudstaden nästa vecka. Skulle jali vilja experimentera med mitt kort, då? Mot betalning, givetvis... :)

 

Jo det ska fungera med ditt kort, och du kan använda båda, men inte samtidigt som sagt. Står det 8K på kortet? Jag experimenterar gärna med ditt kort, för att se det här fungera på riktigt. Har du ett eget Silvercard?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte riktigt var på kortet det ska stå... På "chippet" så står det "GEMPLUS", och på andra sidan så är det en massa siffror. 89460101000516040050. Det är allt. Förutom "telia mobitel", då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte riktigt var på kortet det ska stå... På "chippet" så står det "GEMPLUS", och på andra sidan så är det en massa siffror. 89460101000516040050. Det är allt. Förutom "telia mobitel", då.

 

Hm, på alla teliakort jag sett, står det rätt stort på den sidan chippet är, rakt under chippet. 8 K, eller annan X K siffra. Ditt kort kanske är jättegammalt? ? för annars går det inte att missa. Kan du lägga upp en bild på båda sidorna kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, på alla teliakort jag sett, står det rätt stort på den sidan chippet är, rakt under chippet. 8 K, eller annan X K siffra. Ditt kort kanske är jättegammalt? ? för annars går det inte att missa. Kan du lägga upp en bild på båda sidorna kanske?

 

Edit: Jag vet vilket kort du har nu, det är det äldsta Telia jag sett. Garanterat V1. Hoppas det inte rent av är för gammalt...lär fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också ett ap-gammalt kort som nämdes ovan.

Det är ett kontantkort från typ -97/-98, har dock inte använts på ca 2 år.

 

Skulle det funka i en iPhone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: Jag vet vilket kort du har nu, det är det äldsta Telia jag sett. Garanterat V1. Hoppas det inte rent av är för gammalt...lär fungera.

Haha. Ja, inte är det nytt. Angående Silvercard så har jag inte något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur köper man en iPhone utan abonnemanget då? - Även man lyckas låsa upp den har man ju kvar abonnemanget man bundit sig till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man skriver inte upp sig mot något abonnemang när man köper en iPhone, utan det gör man när man aktiverar den i iTunes. Så hackar man den så är man utan abonnemang.

 

Har jag fattat det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...