Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone fungerar äntligen med alla kort!


jali

Rekommendera Poster

Nya framsteg!

Jag provade simkortsläsaren med det avaktiverade 8K telia simkortet jag hade sen tidigare. Och på den lyckades jag få fram både KI nr och IMSI samt ICCID! Det betyder att telias 8K kort faktiskt är Version 1.

Nu väntar jag bara på mitt aktiverade kort så bör samma sak fungera igen.

Kanske kan ringa på Fredag :)

Nån som vet Telias sms center nummer förövrigt, det man skriver in i inställningarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 277
  • Created
  • Senaste svar

har för mig att det är:

 

AT+CSCA="+46705008999" Telia SMS-central

 

en gammal notering, men du kan ju alltid testa...

 

Fick du verkligen OK på gammalt kort från Telia?

För mig blev det ju tvärstopp - och i så fall, har nån en alternativ lösning?

 

Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har för mig att det är:

 

AT+CSCA="+46705008999" Telia SMS-central

 

en gammal notering, men du kan ju alltid testa...

 

Fick du verkligen OK på gammalt kort från Telia?

För mig blev det ju tvärstopp - och i så fall, har nån en alternativ lösning?

 

Martin

 

Ok, tack ska kolla nummret. Jupp dom skickar mig ett "nytt" 8K kort. Hur frågade du? Säg att du behöver ett gammalt 8K kort till din Bil-telefon, som bara fungerar med sådant. Det är enda sättet typ, och hon jag pratade med var väldigt tillmötesgående. Prova och ring igen.

Testade också mitt 32K kort, det var som jag antog V2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jupp, ringde telia igen...nu var det annat ljud i skällan. De hävdade att de hade några få 2G-kort kvar, och de skulle skicka...

 

Har du läst att någon bekräftat "roaming" funkar med den här tekniken?

 

Följer dina framsteg med galen nyfikenhet...

 

Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trevligt, hoppas tele2 även har kvar sådanna, tänkte jag ringer dem när jag vet att det funkat för er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag som har haft samma gamla kort sedan 2001 eller så, är det ett V1?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag som har haft samma gamla kort sedan 2001 eller så, är det ett V1?

 

Det sägs att simkort innan 2002 ska vara V1, men kan du se om du har ett 8K kort så är det ännu större chans. Så det bör vara ett V1, men annars måste man testa i en simkorts läsare för att veta helt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick du ett kort till dvs du har ett 3g kort och ett gammalt kort på samma nummer? Dvs kan man då både ha sin Iphone och en annan mobil med samma nummer?

 

//CG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick du ett kort till dvs du har ett 3g kort och ett gammalt kort på samma nummer? Dvs kan man då både ha sin Iphone och en annan mobil med samma nummer?

 

//CG

 

Det gick bara att ha ett kort aktiverat i taget så mitt nuvarande kort blir oanvändbart. Alternativet fanns med nytt nummer på det andra kortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sägs att simkort innan 2002 ska vara V1, men kan du se om du har ett 8K kort så är det ännu större chans. Så det bör vara ett V1, men annars måste man testa i en simkorts läsare för att veta helt.

Hur ser man ifall kortet är 8k eller inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser man ifall kortet är 8k eller inte?

 

du måste ha en simkortsläsare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser man ifall kortet är 8k eller inte?

 

På telia står det på kortet som tur är, kanske inte gör det på någon annan operatör

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På telia står det på kortet som tur är, kanske inte gör det på någon annan operatör

 

står inte på tele 2's kort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Update:

Nu har jag stött på problem. Telia kunde tydligen inte skicka ett 8K kort ändå, utan jag fick ett 32k. Jag kollade med kundservice och teknisk support, och dom sa nu att det inte fanns några 8K kvar utan 32K är det lägsta.

Så jag behöver fortfarande ett aktiverat 8K kort, det är det enda som fattas. Om det är nån som mot förmodan har ett sådant över eller kan tänka sig att flytta över sitt köper jag det direkt, eller har tips på hur jag kan komma över ett 8K kort på annat sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Update:

Nu har jag stött på problem. Telia kunde tydligen inte skicka ett 8K kort ändå, utan jag fick ett 32k. Jag kollade med kundservice och teknisk support, och dom sa nu att det inte fanns några 8K kvar utan 32K är det lägsta.

Så jag behöver fortfarande ett aktiverat 8K kort, det är det enda som fattas. Om det är nån som mot förmodan har ett sådant över eller kan tänka sig att flytta över sitt köper jag det direkt, eller har tips på hur jag kan komma över ett 8K kort på annat sätt.

 

hmm, okey, hade du inte ett gammalt 8 k kort? de kanske kan tänka sig att föra över infon på ett om man har ett jsälv? kan ju inte skada dem menar jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror ni om detta? Verkar vara den första riktiga möjligheten att kunna få sin iPhone "upplåst"

 

http://www.hackint0sh.org/forum/showthread...2215&page=1

http://gizmodo.com/gadgets/l337/iphone-unl...rope-286251.php

 

Jag håller just på att beställa prylarna som krävs för att göra detta, så har jag snart inte bara en av dom få iPhones i sverige, men kanske den första som är "upplåst" så kan jag ringa med Telia :)

 

Om nån mer tycker detta låter intressant så säg till här, då jag snart har utrustning för att testa detta själv.

Låter bra :D bara man vet hur man ska göra ;):stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hallå, ringde precis tele2, verkade inte som de hade några kvar. Hon förstod nog inte helt vad jag menade, men de hade inga 2g kort kvar iaf och jag vet inte om 2g kort är 8k kort men har de inte 2g kort har de nog inte 8k kort tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm, okey, hade du inte ett gammalt 8 k kort? de kanske kan tänka sig att föra över infon på ett om man har ett jsälv? kan ju inte skada dem menar jag...

 

Jo men tyvärr så måste det vara aktivt, det går inte att väcka liv i ett inaktiverat kort. Även om det är 2G kort så behöver det inte vara version 1. Är det över 8K minne så är det nästan garanterat V2 eller V3.

Undrar om det är någon operatör som har sådana kort kvar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men tyvärr så måste det vara aktivt, det går inte att väcka liv i ett inaktiverat kort. Även om det är 2G kort så behöver det inte vara version 1. Är det över 8K minne så är det nästan garanterat V2 eller V3.

Undrar om det är någon operatör som har sådana kort kvar?

 

Jo, vet. Jag har en liten jakt på 8k kort just nu. Har ett som jag kanske kan få tag på, ett kontantkort från 1999 som använts fram till för ett halvår sen, han kollar upp om det inte är slängt. I så fall har jag ett kort att prova på, då kan vi vet aom det funkar iaf :) Jag håller tummarna nu :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, vet. Jag har en liten jakt på 8k kort just nu. Har ett som jag kanske kan få tag på, ett kontantkort från 1999 som använts fram till för ett halvår sen, han kollar upp om det inte är slängt. I så fall har jag ett kort att prova på, då kan vi vet aom det funkar iaf :) Jag håller tummarna nu :P

 

Har fått tag på ett telia kort från 99-00 nån gång som är kontantkort, (det går väl att uppgradera till abonnemang o ändå ha samma kort?). Sen kanske jag kan fixa ett gammalt europolitan kort från samtidigt, (telenor nu) också. Om jag kan fixa båda kan jag sälja ena till någon av er billigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått tag på ett telia kort från 99-00 nån gång som är kontantkort, (det går väl att uppgradera till abonnemang o ändå ha samma kort?). Sen kanske jag kan fixa ett gammalt europolitan kort från samtidigt, (telenor nu) också. Om jag kan fixa båda kan jag sälja ena till någon av er billigt.

 

Nice! Jo bara kortet är aktivt så. Är båda aktiverade så man kan ringa på dom? Isåfall köper jag så snart det går bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice! Jo bara kortet är aktivt så. Är båda aktiverade så man kan ringa på dom? Isåfall köper jag så snart det går bra.

 

Båda ska vara aktiva, inte säkert jag kan fia telenor kortet, men om jag kan skulle jag kunna byta det mot att du gör ett supersim av ett av korten till mig så slipper jag köpa simkortsskrivaren.

 

Anyway, det dryga är att helst inte vill byta mitt nummer jag har hos tele2, jag undrar om man kan övertala telia att lägga mitt tele2 nummer om jag porterar det på det gamla simkortet om jag säger att jag tvunget måste ha det på det gamla för att jag ska ha det i en bil telefon. Kan gå ju...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda ska vara aktiva, inte säkert jag kan fia telenor kortet, men om jag kan skulle jag kunna byta det mot att du gör ett supersim av ett av korten till mig så slipper jag köpa simkortsskrivaren.

 

Anyway, det dryga är att helst inte vill byta mitt nummer jag har hos tele2, jag undrar om man kan övertala telia att lägga mitt tele2 nummer om jag porterar det på det gamla simkortet om jag säger att jag tvunget måste ha det på det gamla för att jag ska ha det i en bil telefon. Kan gå ju...

 

Ja det låter dom en bra deal för oss båda. Praktiskt sett ska det väl gå att göra så, men är det olika operatörer på korten kanske det blir krångligt. Men skyll på biltelefon ja, det är bäst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det låter dom en bra deal för oss båda. Praktiskt sett ska det väl gå att göra så, men är det olika operatörer på korten kanske det blir krångligt. Men skyll på biltelefon ja, det är bäst!

 

Enda dåliga med dealen för din skull är att jag är nere i skåne nu på somrarna (pluggar i sthlm), men jag kommer upp den 26'e, så vi kan fixa det då. Hoppas det är lugnt, är ju ändå inte mer än 2 veckor :P Förhopningsvis har jag fått min iphone tills dess också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda dåliga med dealen för din skull är att jag är nere i skåne nu på somrarna (pluggar i sthlm), men jag kommer upp den 26'e, så vi kan fixa det då. Hoppas det är lugnt, är ju ändå inte mer än 2 veckor :P Förhopningsvis har jag fått min iphone tills dess också.

 

Det funkar, såvida du inte vill skicka simkorten på posten innan :) Jag måste ändå göra detta på jobbet då jag inte har tillräcklig utrustning hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...