Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

inportera bilder i final cut exspress


lilla björnen

Rekommendera Poster

lilla björnen

Jag undrar om någon vet om jag kan inportera bilder i final cut exspress i olika format och göra eventuela ändringar där.När jag tar in ett stånde foto blir det svart på sidorna hur göra.To scale an inport graphic to a secuense´s.Säger manualen men gäller det fce eller bara pro.Är det möjligt att apple bara har support på hur man instalerar programet och inte på andra frågor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK! jeg kan forklare hvordan du kan skalere bilder i Final Cut Pro. Jeg vet ikke hvordan saker og ting fungerer i Express, så vi får håpe att dette fungerer for deg også.

 

Når du har lagt inn bildet på tidslinjen og fått det opp på "canvas" skjermen (den til høyre om du ikke har flyttet om på vinduene) så skal det være to rullgardinmenyer direkte over videobildet. Den ene menyen angir hvor sto visningen av filmen skal være i vinduet (angitt i %), den trenger du ikke bry deg med, men den andre kan du klikke på. Der skal det være en option som heter "image+wireframe" som du skal velge.

 

Når du har valgt "image+wireframe" klikker du på bildet. Nå skal bildet bli markert med en omliggende boks med to gjennomgående diagonale linjer. Ta tak i punktene som finns i bildets hjørner, og dra bildet slik at det blir større.

 

-Om dette ikke funker i Express, kan du prøve å dobbelklikke på bildet når det ligger i tidslinjen slik at det kommer opp i "Viewer" vinduet (det til venstre). Så går du in på tabben "Motion" som finnes like over videobildet i "Viewer". Der skal det være en instilling som heter "Scale" hvor du angir filens skalering i %.

 

Jeg håper dette løste problemet for deg. Selv har jeg aldri brukt Express så jeg vet ikke hva som er forskjellen mellom programmene rent praktisk. Jeg har god erfaring med Pro-versjonen, og bruker den som grunnlag når jeg forklarer hva du skal gjøre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...