Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac OS X - inte så speciellt?


paetrick

Rekommendera Poster

Sluta nu upp med spydigheter och rallarsvingar :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 173
  • Created
  • Senaste svar
lönt och lönt... har inte varit det på ett tag och har blivit så inspirerat av vissa på forumet så jag slog till. Det var kul.

 

Nej nej, inte dig jag menar, utan han som kallade dig knäpp..

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Så du menar helt seriöst att de som vill switsch och inte förstår din fanatiska inställning är idioter? Kanske dax att du då lämnar detta forum och lever din inrutade liv. För här gör du ingen nytta med den inställningen.

 

Nej det har jag inte sagt... Sen har jag aldrig kallat nån idiot (inte så att dom hör det iallafall).

Ser ingen anledning till att lämna detta forum, villken inställning och nytta enligt vem?

 

Jag säger bara att vissa saker passar inte alla, det är väl inget konstigt med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Nej nej, inte dig jag menar, utan han som kallade dig knäpp..

:)

 

Aha.... Gotcha :ThumbsUp:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För här gör du ingen nytta med den inställningen.

 

Du verkar då inte göra nån nytta här heller.

 

Och det du skrev i ett tidigare inlägg, om att man inte kan trixa mycket med mac. Ha! Där visa du prov på din intelligens. Så "mkt" du kolalt på os x så borde du ha en viss hum om terminalen och unixgrunden i os x. speciellt eftersom du tydligen är linuxanvändare. Antagligen har nån redan sagt det till dig tidigare här. Men eftersom du aldrig lyssnar på korrektioner av dina felaktiga påståenden så..

 

hallå, nån som ser troll eller..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar då inte göra nån nytta här heller.

 

Och det du skrev i ett tidigare inlägg, om att man inte kan trixa mycket med mac. Ha! Där visa du prov på din intelligens. Så "mkt" du kolalt på os x så borde du ha en viss hum om terminalen och unixgrunden i os x. speciellt eftersom du tydligen är linuxanvändare. Antagligen har nån redan sagt det till dig tidigare här. Men eftersom du aldrig lyssnar på korrektioner av dina felaktiga påståenden så..

 

hallå, nån som ser troll eller..

 

jepp, troll troll

 

vafan, de kan va helt sjyssst stämning på forumet, men så fort det kommer in några jönsar som kritiserar så blir stämningen helt aggro.

Dessa personer, är ju så uppenbart ute efter att provocera eller argumentera för sakens skull, folk borde inte hoppa på tåget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar helt seriöst att de som vill switsch och inte förstår din fanatiska inställning är idioter? Kanske dax att du då lämnar detta forum och lever din inrutade liv. För här gör du ingen nytta med den inställningen.

Den som borde lämna forumet är DU!!!

 

Undrar varför du inte redan är kickad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här tråden luktar troll men jag biter ändå.

 

Mac OS X är:

 

1. Snyggare.

2. Mycket enklare att använda.

3. Är mycket mer robust byggd, för blåskärm krävs i princip trasig hårdvara.

4. Är ljusår mer säkert, har noll skräpmjukvara, mycket tack vare grunden i Unix.

5. Mängder av lättportade program från OSS världen.

6. Dess företag (Apple) är mycket uppfinningsrik med nya, användbara och roliga funktioner.

7. Mac OS X blir bara snabbare med varje ny version.

8. TCO (Total Cost for Owner) är t.o.m. mycket lägre än för Windows. Läs Winn Schwartau's kalkyl i Excel format. Läs även hans rekommendationer för lite mer insikt. Windows datorer är mycket dyrare, c:a dubbelt så dyra, i praktiken, i synnerhet för företag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man kommit över första "hypen" av mac känns det inte som os x är något speciellt alls, windows fungerar minst lika bra i mina ögon -> Har jag missat den stora grejjen med mac och mac os x, eller är ett operativsystem bara ett operativsystem !?

 

paetrick: Jag använder PC och MAC varje dag och det finns fördelar med bägge systemen, att försöka tävla i vilket som är bäst är tröstlöst (är kaffe godare än te), det är förståss en smaksak.

Personligen blir jag glad av att använda OS X, det känns alltid smidigt, fräscht, inovativt och smart medans jag oftast upplever precis tvärtom i Windows samt att en Win-burk sunkar ner sig med tiden och mår bäst av att ominstalleras 1gång/år om den används flitigt.

 

Om du inte tycker att OS X är så spännande än kan du ju alltid fortsätta med Windows eller ge OS X mer tid och låta det sjunka in.. annars kanske det rent av är så att OS X inte är för dig. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte tycker att OS X är så spännande än kan du ju alltid fortsätta med Windows eller ge OS X mer tid och låta det sjunka in.. annars kanske det rent av är så att OS X inte är för dig. :kaffe:

 

Attans, jag som just skulle skriva det till trådskaparen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

paetrick: Jag använder PC och MAC varje dag och det finns fördelar med bägge systemen, att försöka tävla i vilket som är bäst är tröstlöst (är kaffe godare än te), det är förståss en smaksak.

Personligen blir jag glad av att använda OS X, det känns alltid smidigt, fräscht, inovativt och smart medans jag oftast upplever precis tvärtom i Windows samt att en Win-burk sunkar ner sig med tiden och mår bäst av att ominstalleras 1gång/år om den används flitigt.

 

Om du inte tycker att OS X är så spännande än kan du ju alltid fortsätta med Windows eller ge OS X mer tid och låta det sjunka in.. annars kanske det rent av är så att OS X inte är för dig. :kaffe:

 

 

Attans, jag som just skulle skriva det till trådskaparen...

 

Ja, jag tänkte det.

Kanske det också är onödigt men iallafall:

Att använda sig av OSX och Mac ÄR frivilligt.

Ingen tvingar er som inte vill (om det nu inte är special fall med arbete el dyl)

 

Jag skulle bara önska att ni som inte gillar forumet, Mac och OSX inte försöker provocera

fram reaktioner hos oss som faktiskt gillar nämnda ting.

Det är absolut frivilligt att läsa inlägg.

Vill man inte så låter man bli.

 

Vi försöker vara justa och vänliga, men ibland är det ansträngande att höra otrevligheter.

Vi försöker, så försök visa oss respekt också, tack.

 

Vad tror ni skulle hända om vi tog och vände på steken

och skrev vad ni skriver på ett PC forum.

 

Tänk om jag skulle ta mig in på Man U's

sektion vid en match och ropa "Ni kan ju inte spela fotboll, ni är värdelösa. Go City".

Om ni inte förstår liknelsen, så prova.

Men ta en sightseeing först, för efteråt blir det inte mycket tid att resa runt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag tänkte det.

Kanske det också är onödigt men iallafall:

Att använda sig av OSX och Mac ÄR frivilligt.

Ingen tvingar er som inte vill (om det nu inte är special fall med arbete el dyl)

? Ja Mac är frivilligt, det här ett är forum -> På ett forum diskutera man olika saker -> Jag ville ha en diskussion om varför alla tycker mac är så speciellt (I och med att jag personligen inte tycker det) -> Hur leder "Mac os x - Inte så speciellt" till att "Att använda sig av OSX och Mac ÄR frivilligt." - Jag har aldrig sagt att jag ogillar mac, undrar bara skillnaden mellan os x och xp och vill ta reda på om det var något speciellt som jag missat eftersom "alla andra" som provar mac säger "Aldrig mer pc".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
? Ja Mac är frivilligt, det här ett är forum -> På ett forum diskutera man olika saker -> Jag ville ha en diskussion om varför alla tycker mac är så speciellt (I och med att jag personligen inte tycker det) -> Hur leder "Mac os x - Inte så speciellt" till att "Att använda sig av OSX och Mac ÄR frivilligt." - Jag har aldrig sagt att jag ogillar mac, undrar bara skillnaden mellan os x och xp och vill ta reda på om det var något speciellt som jag missat eftersom "alla andra" som provar mac säger "Aldrig mer pc".

 

 

 

helt rätt, ett forum ska tåla diskussioner

 

jag antar att många som bytt till OS X kommer från Windows och är trötta på strul, konstiga meddelanden osv. Sedan har OS X en del brister också, eller snarare avsaknaden av småprogram till operativet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

helt rätt, ett forum ska tåla diskussioner

 

jag antar att många som bytt till OS X kommer från Windows och är trötta på strul, konstiga meddelanden osv. Sedan har OS X en del brister också, eller snarare avsaknaden av småprogram till operativet.

 

Ja, givetvis har båda operativsystemen fördelar och nackdelar. Men jag antar att större delen av mac-användarna inte har så stora kunskaper inom it/dator världen <- och då förstår jag givetvis fördelen med mac och os x -> allt i ett datorer (imac) och ett simpelt , snyggt och logiskt operativsystem.

 

Men varför borde jag som är "insatt" köpa en mac när jag kan bygga ihop en dator av samma prestanda 30-40% billigare än en mac? <- det är där jag vill ha en bra anledning då jag gärna har en mac pga utseendet och dess snygga gränsnitt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh, vilken bra anledning till varför mac är bättre än pc...

 

Ja, känslan är övergående, första dagarna kände man "shit snyggt och simpelt" - men sen -> jag har ju faktiskt över 10 i iq och förstår varför popups kommer upp när jag ansluter ny enhet, jag kan lika gärna sitta i windows.

 

 

Visst jag förstår det väl med, det tråkiga är väl att dom ANTAR att jag har 10 i iq och att jag inte förstår att jag precis har pluggat in ett usb minne.

Jag vet väl vad jag precis har gjort varför ska det visas genom rutor lite överallt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

? Ja Mac är frivilligt, det här ett är forum -> På ett forum diskutera man olika saker -> Jag ville ha en diskussion om varför alla tycker mac är så speciellt (I och med att jag personligen inte tycker det) -> Hur leder "Mac os x - Inte så speciellt" till att "Att använda sig av OSX och Mac ÄR frivilligt." - Jag har aldrig sagt att jag ogillar mac, undrar bara skillnaden mellan os x och xp och vill ta reda på om det var något speciellt som jag missat eftersom "alla andra" som provar mac säger "Aldrig mer pc".

 

 

Visst kan vi diskutera det.

Och speciellt om vi avhåller oss från bla följande ordval och meningsbyggnad:

 

 

Du måste vara knäpp...

Jaja, dina anledningar är ju skrattretande iallafall.

 

 

Så du menar helt seriöst att de som vill switsch och inte förstår din fanatiska inställning är idioter? Kanske dax att du då lämnar detta forum och lever din inrutade liv. För här gör du ingen nytta med den inställningen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men varför borde jag som är "insatt" köpa en mac när jag kan bygga ihop en dator av samma prestanda 30-40% billigare än en mac? <- det är där jag vill ha en bra anledning då jag gärna har en mac pga utseendet och dess snygga gränsnitt...

 

Den anledningen kan inte vi svara på.. den bör du nog komma fram till själv ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men varför borde jag som är "insatt" köpa en mac när jag kan bygga ihop en dator av samma prestanda 30-40% billigare än en mac? <- det är där jag vill ha en bra anledning då jag gärna har en mac pga utseendet och dess snygga gränsnitt...

 

Det KAN du inte, kanske 10% på sin höjd, men inte mer(förutsatt att du köper ram från nån annan än apple)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, givetvis har båda operativsystemen fördelar och nackdelar. Men jag antar att större delen av mac-användarna inte har så stora kunskaper inom it/dator världen <- och då förstår jag givetvis fördelen med mac och os x -> allt i ett datorer (imac) och ett simpelt , snyggt och logiskt operativsystem.

 

Men varför borde jag som är "insatt" köpa en mac när jag kan bygga ihop en dator av samma prestanda 30-40% billigare än en mac? <- det är där jag vill ha en bra anledning då jag gärna har en mac pga utseendet och dess snygga gränsnitt...

 

Vänder på frågan.

Varför vill du ha en anledning till att köpa en Mac?

 

Jag är inte sarkastisk eller provokativ.

Detta är menat som en seriöst fråga. :geros:

 

Endast du kan ge oss info om detta och det är då lättare för oss att ge dig

ett skäl som kan vara användbart vid ditt ställningstagande i frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst jag förstår det väl med, det tråkiga är väl att dom ANTAR att jag har 10 i iq och att jag inte förstår att jag precis har pluggat in ett usb minne.

Jag vet väl vad jag precis har gjort varför ska det visas genom rutor lite överallt?

 

Jag skulle vilja att du antingen avstår att posta inlägg som detta

eller tar och verifierar vad du egentligen vill ha sagt.

Vem är "dom" som du skriver om?

 

Detta, i min mening, är inget bra eller lämpligt första inlägg på något forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

. Men jag antar att större delen av mac-användarna inte har så stora kunskaper inom it/dator världen

Snarare tvärtom, större delen av användare har stor erfarenhet av windows, just därför dom sitter vid en mac idag... Få nybörjare vågar sig på nåt "nytt".. Så upplever jag det som mångårig windows användare. tillika numera os x användare.

 

Edit: du sa inte windows.. Menar iaf att dom flesta som börjar med mac har ofta breda kunskaper inom it, bla windows..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hallå!!!!

 

Är det inte konstigt att det alltid ska bli "pajkastning" så fort som någon har en lite avvikande åsikt.

Själv har jag bytt från PC till Mac och skulle inte för allt i världen gå tillbaka. Tyvärr så måste jag stå ut med pc på jobbet men det kan jag leva med. Det blir så mycket roligare att komma hem... :galetglad:

 

Jag har en kompis som har en egen data firma och säljer PC. Han provade en iMac 24". Han har sålt den. Tyckte att Vista är bättre. Visst! Så får han tycka. Jag vet vad jag tycker och är helt nöjd. Det är det viktigaste. Man kan inte bestämma vad andra ska tycka. Däremot så kan man vara lite skadeglad när dom skriker och svär på sina pc-burkar.... :whistling:

 

Så snälla! Sluta upp med pajkastningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänder på frågan.

Varför vill du ha en anledning till att köpa en Mac?

 

Jag är inte sarkastisk eller provokativ.

Detta är menat som en seriöst fråga. :geros:

 

Endast du kan ge oss info om detta och det är då lättare för oss att ge dig

ett skäl som kan vara användbart vid ditt ställningstagande i frågan.

:P Det sa jag ju precis, eftersom designen på en mac-dator är x antal gånger snyggare än vilket pc chassi som helst och att operativet är snyggt -> Men vill ha någon mer anledning än att "det är snyggt" för att köpa !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
:P Det sa jag ju precis, eftersom designen på en mac-dator är x antal gånger snyggare än vilket pc chassi som helst och att operativet är snyggt -> Men vill ha någon mer anledning än att "det är snyggt" för att köpa !

 

Här är några av de anledningar till att jag gillar OS X bättre än Windows

 

 

- det är säkert

-bygger på UNIX så att man kan nörda lite :P

-många smarta små program

-bra integrering programmen emellan

-möjligtheterna med ex. Exposé (betyder oerhört för mig när jag sitter med en massa bilder)

-mer buggfritt än Windows

-Photoshop känns bättre i OS X än i Windows

-Spotlight

-när du laddar ned filer hamnar de på skrivbordet och inte i nån jobbig mapp

-alla bra program som medföljer

-designen, mindre ploj, grejerna sitter på rätt ställen

-en sådan sak som att kolla vilka specs som är i datorn upplever jag lättare på en Mac än i Windows (Om den här datorn tänker jag på då)

-Docken

-En menyrad för alla program

 

ja, det är mina argument till varför jag tycker bättre om OS X än Windows

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...